Cześć! Poprzedni rok rozpoczynaliśmy 94. odcinkiem nieodżałowanego Sprasowanego Banana, a w 2025 wjeżdżamy z 45. odcinkiem CDLN, w którym pozwolimy sobie wrócić do sylwestrowych fajerwerków, aby następnie pokazać Wam ciekawą fuzję ze świata motoryzacji i kampanię „365 dni” (bez obaw – Blanka Lipińska nie ma z nią NIC wspólnego). Pierwszy tegoroczny epizod zakończymy w barwach Mocha Mousse, czyli nowym kolorze roku Pantone 2025! Udanej lektury i wszelkiej pomyślności w nowym roku!
Fajerwerki? Na pewno nie w Obi
Co sądzicie o fajerwerkach? Bo jeśli o nas chodzi to – lekko mówiąc – nie jesteśmy fanami, dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że już po raz szósty sieć sklepów OBI zrezygnowała z wprowadzania sztucznych ogni do swojej oferty. Ta słuszna naszym zdaniem decyzja ma na celu zwrócenie uwagi na komfort i bezpieczeństwo zwierząt domowych, dla których noc sylwestrowa jest często źródłem stresu i niepokoju. Nie bez przyczyny organizacje prozwierzęce od lat apelują o rezygnację z fajerwerków na rzecz cichszych i bardziej przyjaznych środowisku form świętowania, takich jak zimne ognie.
– Fajerwerki? Na pewno nie w OBI! Już od 6 lat rezygnujemy z ich sprzedaży, w trosce o dobro i spokój naszych czworonożnych przyjaciół! Ty też powiedz fajerwerkom stanowcze NIE i świętuj Nowy Rok bez zbędnego hałasu. #OBIbezfajerwerków – czytamy w treści rolki na oficjalnym profilu OBI.
Tatrzański Park Narodowy + polscy rysownicy w słusznej sprawie
Pozostając na moment w temacie f(r)ajerwerków – pracownicy Tatrzańskiego Parku Narodowego wraz z czołowymi polskimi rysownikami już 12. rok z rzędu w ramach akcji „Nie strzelaj w Sylwestra” zachęcali Podhalan i odwiedzających ten region na przełomie starego i nowego roku turystów, aby podczas zabaw sylwestrowych nie używali fajerwerków.
– Huk wywołuje u zwierząt olbrzymie przerażenie, a nawet ataki paniki, które mogą okazać się groźne dla ich zdrowia i życia. Zdarzało się, że spłoszone zwierzęta, np. kozice, w trakcie ucieczki ulegały śmiertelnym wypadkom – tłumaczy dyrektor TPN, Szymon Ziobrowski.
Sukcesywnie powtarzana każdego roku kampania „Nie strzelaj w Sylwestra!” ma przede wszystkim przyczynić się do ochrony zwierząt żyjących na terenie Podhala, jednak dodatkowo jej pomysłodawcy przypominają, że na terenie Zakopanego obowiązuje zakaz odpalania fajerwerków, petard, ogni sztucznych i innych materiałów pirotechnicznych, o czym wielu z nas zapomina.
Hossan czy Ninda? Czyli rośnie nowy gigant motoryzacyjny
Dwaj czołowi japońscy producenci samochodów – Honda oraz Nissan – prowadzą rozmowy o fuzji. Jeśli ta doszłaby do skutku, skutkowałoby to powstaniem trzeciego co do wielkości producenta aut na świecie pod względem sprzedaży. Japońscy giganci motoryzacyjni w tym ruchu upatrują łatwiejszej rywalizacji o rynek samochodów elektrycznych z takimi firmami jak Tesla i chiński BYD.
Marki w wydanym wspólnie oświadczeniu jako powód połączenia wskazały „dramatyczne zmiany w środowisku otaczającym obie firmy i przemysł motoryzacyjny”. Połączona firma ma generować przychody w wysokości ponad 191,4 mld dolarów!
Warto w tym miejscu wspomnieć, że plany połączenia obu firm uwzględniają zachowanie odrębności marek, co z pewnością ucieszy fanów czterech kółek.
„365 dni”, ale nie te od Blanki Lipińskiej
Pozarządowa agencja Emergency opublikowała wspomniany w nagłówku film pt. „365 dni”, w którym prosi o międzynarodowy dzień bez wojny. Materiał wideo jest elementem corocznej akcji zwracającej uwagę na trwające na całym świecie konflikty zbrojne, ich ofiary oraz konsekwencje.
W 60-sekundowym spocie przedstawiono osoby różnych profesji i o rozmaitych zainteresowaniach, które, mimo otaczającego ich cierpienia i obawy o własne życie, na co dzień z pasją poświęcają się swoim najbliższym, budowaniu życia rodzinnego, a także rozwojowi hobby. Musicie to zobaczyć!
Żegnamy Peach Fuzz – kolor roku Pantone 2025 wybrany!
Jeszcze w grudniu Pantone ogłosiło kolejny kolor roku. Tym razem padło na Mocha Mousse, odcień brązu, który emanuje ciepłem i elegancją. Ma on silne powiązanie z psychologią koloru – brąz to barwa symbolizująca stabilność, bezpieczeństwo i ugruntowanie. Mocha Mousse jest także symbolem powrotu do natury, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącym zainteresowaniu ekologicznymi materiałami i przestrzeniami inspirowanymi naturą.
Tym samym do lamusa odchodzi ubiegłoroczny kolor roku Pantone – Peach Fuzz, czyli w dosłownym tłumaczeniu „brzoskwiniowy meszek”. Jak oceniacie wybór Instytutu Pantone?
Nowy rok oficjalnie zainaugurowany odcinkiem Crème de la news, więc z czystym sumieniem możemy oddać się świętowaniu długiego weekendu, bo w końcu czasu na leniuchowanie nigdy za wiele! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/obi-mowi-nie-strzelaniu-w-sylwestra-kolejny-rok-w-sklepach-zabraknie-fajerwerkow,153304.html
- https://nowymarketing.pl/nie-strzelaj-w-sylwestra-tatrzanski-park-narodowy-i-polscy-rysownicy-apeluja-do-turystow-i-mieszkancow-podhala/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/honda-i-nissan-oglosily-plany-polaczenia-obu-firm-z-zachowaniem-odrebnosci-marek/
- https://nowymarketing.pl/365-dni-pozarzadowa-organizacja-emergency-stworzyla-film-unaoczniajacy-konsekwencje-wojen/
- https://in360.pl/porady/kolor-roku-pantone-2025-mocha-mousse/