Cześć! Tak jak w poprzednim tygodniu wracaliśmy jeszcze myślami do poprzedniego roku, tak tym razem skupiamy się tylko na „tu i teraz”. O czym dziś przeczytacie? O noworocznej kampanii Dove, kosmetycznym raju dla zodiakar, Allegroverse, nietypowej walce z dyskryminacją na drodze oraz o Spotify w wersji dla dorosłych. Udanej lektury!
Dove rozpoczyna 2025 rok od kampanii
Skoro we wstępie zapewniliśmy, że rok 2024 odcinamy grubą kreską, to tak też musi się stać. Wróćmy jednak pamięcią do sylwestrowej nocy, a dokładniej do godziny 00:01 1 stycznia, kiedy to wystartowała kampania marki kosmetycznej Dove skupiająca się na kultowym produkcie w jej portfolio – mydle w kostce, która ma trwać przez cały 2025 rok.
Marka z okazji rozpoczęcia nowego roku wystartowała z kampanią „Unready for Anything”, w której przedstawia kosmetyk jako część ostatecznego rytuału po świętowaniu nieprzerwanie od 1957 roku, czyli momentu jego powstania, celebrując jego ponadczasową rolę.
Reklama przedstawiająca mydło w kostce Dove wśród złotych konfetti i wstążek pojawiła się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak Penn Station czy Times Square w USA. Grafika pokazuje skutki dobrze spędzonej nocy – resztki brudu pośród złotych ozdób z kultowym mydłem na środku. Znajdujący się na zdjęciu tekst „Nowy Rok, 3:22” osadza moment w konkretnym czasie, kiedy impreza się skończyła, ale rytuał związany z dbaniem o siebie dopiero się zaczął.
„»Unready for Anything« łączy się z prostą radością odprężenia po wyjątkowej chwili, dużej lub małej. Chodzi o to pocieszające uczucie zmywania dnia z Dove Beauty Bar, chwilę troski o siebie i refleksji po dobrze przeżytym dniu lub nocy” – Mele Melero, dyrektorka ds. rozwoju Dove Personal Care North America i Dove Masterbrand.
Według globalnej dyrektorki kreatywnej Unilever w Ogilvy Camilli Clerke, kampania ta miała za zadanie uchwycenie „radosnej rzeczywistości życia w całym jego żywym, niefiltrowanym pięknie”. Clerke zaznaczyła, że piękno można odnaleźć w tych „niegotowych” momentach – to właśnie symbolizują pozostałości po świętowaniu, takie jak brokat, konfetti i rozmazane kolory, będące świadectwem w pełni przeżytych doświadczeń.
Rossmann rajem dla zodiakar
Kostka WC dopasowana do znaku zodiaku? Na usta ciśnie nam się klask internetu „a komu to potrzebne? A dlaczego?” jednak to nie żart – astrologia (czy nam się to podoba, czy nie) zaczyna wkraczać w kolejne obszary naszego życia. Od niedawna w sieci drogerii Rossmann trafić możesz na zawieszkę do toalety Bref, która nie tylko zadba o czystość, ale również będzie kompatybilna z Twoim znakiem zodiaku.
Na tym szaleństwo się nie kończy, gdyż podobny kierunek obrała drogeria internetowa Lyko, wprowadzając balsamy do pielęgnacji ust, których profil smakowy odpowiada astrologicznemu odpowiednikowi. Przykładowo Koziorożec to słodka wanilia, pachnąca róża i śliwka.
Jakby tego było mało to do Rossmanna i Lyku dołączyła także czeska rodzinna firma Benami będąca producentem skarpet, na której stronie – a jakże mogłoby być inaczej – do wyboru są różnego rodzaju skarpety inspirowane znakami zodiaku. Dostępne wzory odpowiadają każdemu z nich odpowiednią grafiką i konstelacją gwiezdną.
Chyba już znacie nasz plan na weekend – wycieczka do Czech po astrologiczne skarpetki oraz zakupy w Rossmannie i Lyko! :D A bardziej serio – wniosek może być tylko jeden – jest popyt, jest podaż, chociaż musimy przyznać, że, niestety, nie należymy do grupy odbiorców.
Poznaj świat Allegro
Perspektywa POV + Allegro = interaktywne filmowe doświadczenie, w którym główną rolę odgrywają sami użytkownicy platformy o nazwie „Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza”. Premiera materiału wideo zainaugurowała kampanię poświęconą świętowaniu 25-lecia platformy, a sam film nawiązuje do kultowych produkcji Allegro.
„Allegrowicze to więcej niż społeczność – to siła, która przez lata nadawała kształt Allegro. W tej kronice chcieliśmy pokazać, że to dzięki nim platforma działa i rośnie, a ich codzienne wybory mają ogromny wpływ. To film o nich i dla nich – to nasz sposób na powiedzenie »dziękujemy« – Karolina Sytnyk, Brand Management Expert w Allegro.
„Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” to uniwersum łączące bogactwo popkulturowych odniesień z praktycznymi rozwiązaniami platformy. Podczas tej podróży widzom towarzyszy wyjątkowa przewodniczka – Twardowska (w tej roli Danuta Stenka), która z humorem i charyzmą prowadzi widzów przez uniwersum Allegro. Jej obecność to symbol połączenia tradycji z nowoczesnością – motywu przewodniego jubileuszowego filmu.
Po drodze spotkamy również Dziadka ze świątecznej kampanii Allegro czy kultowe postaci z rodzimych legend: Jagę, Borutę czy Bazyliszka. Nie zabraknie także nowych postaci, takich jak Mistrz Pay (Sebastian Dela) czy Andrzej (Andrzej Grabowski).
Twórcom zależało na tym, aby „Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza” było czymś znacznie większym niż film. Miał to być sposób, by pokazać, że Allegro to nie tylko technologia, ale przede wszystkim społeczność. Co sądzicie – udało im się?
CARmela, czyli walka z dyskryminacją na drodze
Sztuczna inteligencja jest już (prawie) wszędzie, ale czy miała już okazję walczyć o równość na drodze? Chyba nie!
Z nietypową inicjatywą prowadzoną pod hasłem #EllasConducen (pol. one jeżdżą) wyszła sieć hiszpańskich warsztatów samochodowych Midas, tworząc CARmelę – wirtualny „w 100% kobiecy pojazd”, który powstał dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Choć to projekt istniejący jedynie online, powód jego stworzenia jest jak najbardziej realny – celem, który ze sobą niesie… tzn. wiezie, jest uwydatnienie utrzymujących się od lat stereotypów na temat kobiet za kierownicą.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Midas wynika, że aż 75% kobiet-kierowców padło ofiarą dyskryminacji na drodze ze względu na płeć, a prawie 40% respondentek stwierdziło, że często doświadcza takich sytuacji, co z kolei oddziałuje na ich pewność siebie i samopoczucie emocjonalne.
Co zatem różni ten „w 100% kobiecy pojazd” od tradycyjnych aut? Wirtualny samochód został wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia i systemy zapobiegające zarysowaniom, przestrzeń zaprojektowaną specjalnie na foteliki dziecięce, znacznie większe niż standardowe lusterka, pedały dopasowane do kobiecych butów, ale także ogranicznik prędkości i schowek po stronie pasażera dostosowany do tego, aby zmieściła się do niego pokaźna paleta do makijażu.
Ciekawe, czy gdyby faktycznie miał powstać taki samochód, to miałby napęd na „przód” czy na „tył”? :D
Spotify w wersji dla dorosłych
Na koniec pikantny news, choć trzeba przyznać, że nie z pierwszych stron gazet, a z Reddita, gdzie jeden z użytkowników opublikował zrzut ekranu ze Spotify, na którym widać, że wśród sugerowanych wyników wyszukiwania utworów jednego z artystów pojawił się… film pornograficzny. :O
Rzekomo, jedno z kont, które opublikowało te filmy, od lat udostępnia na serwisie streamingowym dźwięki o charakterze erotycznym, jednak w ostatnim czasie konto zaczęło publikować również filmy pornograficzne. Okazuje się jednak, że nie jest to odosobniony przypadek. Inny użytkownik, który promuje swój profil jako konto podcastowe, od połowy listopada 2024 roku publikował na nim filmy dla dorosłych.
Przedstawicielka Spotify, Laura Batey, przekazała theverge.com, że wskazane przypadki „zostały już usunięte z powodu naruszenia zasad platformy”. Bez komentarza pozostało jednak to, w jaki sposób doszło do upublicznienia tego typu treści i dlaczego filmy przeszły przez moderację.
Jeśli któryś z pracowników Spotify to czyta, to my z przyjemnością wspomożemy Was w moderacji, ponieważ znamy się na niej jak mało kto, szczególnie w sytuacji, gdy sami nie potraficie tego ogarnąć! :D
Zaczęliśmy od sylwestra, kończymy na kontrowersjach o erotycznym podtekście i tutaj ucinamy temat, nawiązując tym samym do socialowego wpisu i dzisiejszego święta, które zainspirowało nas do dosłownego oszczędzania energii – szczególnie przed weekendem! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://www.proto.pl/aktualnosci/dove-promuje-swoj-kultowy-produkt-w-najnowszej-kampanii/
- https://kobieta.gazeta.pl/kobieta/7,107881,31596680,kostka-wc-dopasowana-do-znaku-zodiaku-taka-perelka-w-rossmannie.html
- https://admonkey.pl/interaktywny-film-allegroverse-25-legenda-allegrowicza-juz-dostepny/
- https://nowymarketing.pl/carmela-wirtualny-w-100-kobiecy-pojazd-w-kampanii-przeciwko-uprzedzeniom-wobec-kobiet-za-kolkiem/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/tresci-pornograficzne-na-spotify/