X

Crème de la news #48

Cześć! To znowu my! W tym tygodniu – w opozycji do poprzedniego odcinka – zabraknie wprawdzie muzyki, ale zastąpi ją animacja z przesłaniem! Poza tym wrócimy dziś do viralowego misia z Krupówek za sprawą kampanii Plusha, zagramy w grę z Oreo, nauczymy się empatii z Fundacją Zdrowego Postępu, a to wszystko po to, aby zakończyć rozważaniami na temat przyszłości TikToka w USA. Udanej lektury!

Alkoholowy efekt kuli śnieżnej

W social mediowym wstępie zaczęliśmy przewrotnie od nawiązań do wiosny, a tu przechodzimy do treści właściwej i… wracamy do zimowego klimatu za sprawą „The Snowball” – animacji, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą.

„The Snowball” (pol. kula śnieżna) w sugestywny sposób pokazuje, jak szybko pojedyncze wyjścia na drinka ze znajomymi mogą przerodzić się w pełnowymiarowe uzależnienie od alkoholu. Akcja FCB Health New York i SafeProject zyskuje dodatkowy wymiar ze względu na termin jej realizacji: styczeń to czas postanowień noworocznych, wśród których wiele osób decyduje się na podjęcie inicjatywy „Dry January”, o której mieliśmy już okazję wspomnieć.

Wyjątkowości stworzonej animacji dodaje fakt, że została ona wykonana w całości nakładem ludzkich sił, a wsparcie sztucznej inteligencji wprowadzono dopiero na etapie renderowania.

Viralowy miś z Krupówek, ale to Plush

Pamiętacie nagranie aktorki Hanny Turnau z marca 2024, która nagrywając self-tape pod hasłem „zachęć do przyjazdu do swojego rodzinnego miasta”, nieszczęśliwie natrafiła na (pseudo)misia z Zakopanego, który zażądał od niej pieniędzy za występ w jej wideo?

Jeśli nie to łapcie wspomniane nagranie:

Wróćmy do tu i teraz – Plush (Polkomtel) rozpoczęła na TikToku kampanię, której bohaterką jest wspomniana wcześniej aktorka i brand hero marki – Plush. Świeżo rozpoczęte działania są elementem nowej strategii komunikacji, w której marka skupia się na regularnym tworzeniu zaskakującego i angażującego contentu skierowanego i dopasowanego do ludzi młodych duchem, co zapoczątkowała niedawna akcja z Łatwogangiem.

– Chcemy być marką, która doskonale odnajduje się w internetowych kontekstach. Nasze niestandardowe działania (codzienne treści, ale i współprace z Łatwogangiem, Dodą, czy Edytą Górniak) są fantastycznie przyjęte przez grupę docelową, notują organicznie ogromne zasięgi i po trzech miesiącach mamy jeden z najbardziej angażujących i największych profili spośród marek telekomunikacyjnych w Polsce. A to dopiero początek naszych działań – dodaje Filip Połoska, który odpowiada za markę Plush.

Fundacja Zdrowego Postępu uczy internautów empatii

Owocem projektu Fundacji, do którego zaangażowano ekspertów w zakresie zdrowia psychicznego, jest „Kodeks Wrażliwości w mediach społecznościowych”. Powstał on po to, aby edukować użytkowników social mediów na temat zdrowia psychicznego i skutecznych sposobów wsparcia w kryzysie psychicznym.

Jest to szczególnie ważne ze względu na fakt, że z social mediów korzysta niemal 28 milionów Polaków (66%), a liczba ta wciąż wzrasta. Mało tego statystyczny użytkownik poświęca niemal 14% swojego aktywnego czasu w ciągu dnia na przeglądanie mediów społecznościowych, co daje ponad dwie godziny dziennie (w przypadku młodzieży odsetek ten wzrasta nawet do 20%).

Dynamiczny rozwój social mediów przynosi jednak nie tylko wiele możliwości, lecz także wiąże się z szeregiem wyzwań, wśród których coraz częściej pojawia się kwestia kryzysów psychicznych.

Jak podkreślają eksperci, liczby nie pozostawiają złudzeń – statystycznie co czwarty użytkownik social mediów na jakimś etapie życia będzie zmagać się z trudnościami w zakresie zdrowia psychicznego. W odpowiedzi na ten problem stworzono wspomniany Kodeks mający edukować na temat tego, jak dostrzegać sygnały kryzysu w przestrzeni online, pomagać w sposób przemyślany i empatyczny oraz jakich reakcji należy unikać, by nie stygmatyzować, a przede wszystkim nie bagatelizować problemu.

„»Kodeks Wrażliwości« powstał na bazie doświadczeń wcześniejszego projektu prowadzonego przez fundację – »Alicja w krainie mam« – w którym zauważyliśmy, jak trudne jest wsparcie emocjonalne w przestrzeni social mediów. Wierzę, że właściwe reagowanie na sygnały kryzysu psychicznego może realnie wpłynąć na życie wielu osób” – przekazała Joanna Bogdanowicz-Antos, prezeska Fundacji Zdrowego Postępu i pomysłodawczyni projektu.

Zachęcamy do zapoznania się z całością publikacji!

„Name This Oreo”

W środku ubiegłego lata informowaliśmy Was o globalnej platformie Oreo „Trust the twist”, natomiast dziś – pół roku później – marka poszła o krok dalej i stworzyła internetową grę „Name This Oreo” zbudowaną wokół dociekań fanów na temat pochodzenia nazwy marki.

Zabawa opiera się na wykonywaniu zadań polegających na wypowiadaniu na głos kombinacji: ciastko – krem. Uczestnicy gry muszą poprawnie przesylabizować nazwę marki Oreo – każda sylaba (o-re-o) oznacza inny składnik ciastka. Ci, którzy zrobią to na tyle szybko, że zmieszczą się w określonym czasie, otrzymają kupony rabatowe do jednej z sieci handlowych dostępnych w USA.

Inspiracją do stworzenia gry były internetowe dyskusje fanów marki o pochodzeniu nazwy tych słodkich ciastek, które nie jest do końca wyjaśnione. Jedne teorie wskazują na francuskie słowo oznaczające złoto, inne na greckie słowo oreodaphne od „oreo” („piękny”) i „daphne” („laur”). Słowo to oznacza roślinę nazywaną także laurem drzewnym, która występuje w krajach tropikalnych i zwrotnikowych. Tę ostatnią hipotezę potwierdza fakt, że na oryginalnym projekcie opakowań Oreo widniał właśnie wieniec laurowy.

– Cały czas szukamy nowych sposobów nawiązania kontaktu z naszymi odbiorcami, którzy znają i lubią nasze przesłanie „Stay Playful”. Czerpanie z kultury i stałe zaangażowanie na platformach społecznościowych jest niezbędne dla Oreo. Ta kampania doskonale ucieleśnia nasz etos, zapewniając doświadczenie, które jest nie tylko zabawne, ale i reprezentatywne dla naszej marki – mówi Anne Martin, dyrektor ds. shopper marketingu, Mondelez.

USA vs. TikTok

O tym, że TikTok przestał działać na terenie Stanów Zjednoczonych w ubiegłą sobotę, wie chyba każdy, prawda?

Spowodowało to agonię i rozpacz nie tylko 170 milionów Amerykanów korzystających z aplikacji, ale z pewnością wprowadziło również zamęt u właścicieli wielu marek obecnych na tej platformie.

Do zablokowania TikToka i jego zniknięcia ze sklepów Apple i Google doszło tuż przed wejściem w życie ustawy nakazującej zamknięcie platformy. Nie przyszło nam długo trwać w niepewności, gdyż zaledwie po upływie kilku godzin TikTok opublikował ważny komunikat informujący o tym, że popularna aplikacja jest na etapie przywracania funkcjonowania w USA.

Tak też się stało, gdyż po 3 dniach od wejścia w życie zakazu – we wtorek – nowo zaprzysiężony prezydent Donald Trump podpisał zawieszenie na 75 dni egzekwowania ustawy zakazującej funkcjonowania TikToka. Co ważne, aplikacja dostępna jest aktualnie tylko na tych urządzeniach, na których była zainstalowana przed wejściem w życie zakazu – na próżno szukać jej w sklepach Apple oraz Google. Wszystkie te okoliczności nie zmieniają jednak faktu, że ostateczny los aplikacji w Ameryce pozostaje wciąż niepewny – musimy uzbroić się w cierpliwość, ale zapowiada się niezwykle ciekawie!

Niemniej interesująco zapowiada się najbliższy weekend – jutro (tj. w sobotę 25.01) obchodzimy Dzień Gracza LOTTO, dlatego planujemy zweryfikować nasze szczęście w jedyny słuszny sposób! :D Jeśli przyszłotygodniowy odcinek się nie ukaże, to możecie być pewni, że udało nam się wygrać i wygrzewamy się na jednej z tropikalnych plaż! Gdyby jednak wyszło inaczej… to klasycznie widzimy się za tydzień! Do zobaczenia (albo i nie hehe), cześć!

Źródła: