Cześć! W naszym świętującym dziś okrągły 50. odcinek cyklu zdarzały nam się już kąciki sportowe, te poświęcone sztucznej inteligencji, czy chociażby Elonowi Muskowi. Dochodzimy do wniosku, że najwidoczniej zbliżający się wielkimi krokami Międzynarodowy Dzień Pizzy zakręcił nam na tyle w głowach (i brzuchach), że najnowszy odcinek w sposób kompletnie przez nas niezamierzony został zdominowany przez tematykę kulinarno-jedzeniową. Wszystko za sprawą McDonald’s, KFC, Żabki, Lay’s oraz marki Fresubin, które swoimi działaniami przykuły naszą uwagę. Istnym rodzynkiem w dzisiejszym odcinku okazał się wywodzący się z japonii producent sprzętu sportowego ASICS, ale nie chcemy więcej spojlerować, zapraszając tym samym do lektury właściwej!
„Only at McDonald’s” i „KFC Out-Doors”, czyli fast foody kreatywnie
W 50. odcinek wchodzimy razem z drzwiami, a raczej bez nich, bo KFC rozpoczęło kampanię „KFC Out-Doors”: w której usuwa drzwi ze swoich lokali, aby podkreślić otwarcie restauracji działających w formule 24/7 i zachęcić tym samym miłośników kurczaka do odwiedzenia lokalu o dowolnej godzinie.
Bo komu nie zdarzyło się maszerować w środku nocy do lodówki lub polować na coś „na ciepło” podczas wracania z imprezy do domu? Tak powstała wspomniana akcja, w której tradycyjne drzwi do lokali zostały zastąpione przyciągającymi wzrok billboardami z widniejącymi na nich hasłami zachęcającymi do odwiedzenia KFC o dowolnej porze. Zamiana tradycyjnych drzwi na takie, które zachęcają do odwiedzenia KFC nawet w środku nocy, to nie wszystko – w ramach kampanii na witrynach pojawiły się również kody QR, po zeskanowaniu których można otrzymać darmowy produkt w pobliskich całodobowych lokalach KFC.
– Dla nas bycie 24/7 to nie tylko obietnica – to zobowiązanie, że zawsze będziemy tam, gdy nasi fani będą łaknąć tego charakterystycznego smaku KFC. Późny wieczór to okazja, w której się wyróżniamy i celowo staramy się wykorzystać tę porę, aby nasze drzwi były otwarte dla wszystkich zachcianek. Jak? Dosłownie usuwając każdą barierę wejścia! Pokazujemy, że KFC jest otwarte dla wszystkich, o każdej porze. To polityka otwartych drzwi – bez drzwi – tłumaczy Ahmed Arafa, dyrektor ds. marketingu w KFC MENAPAKT i CIS.
Przenosimy się na drugą stronę barykady – McDonald’s w Wielkiej Brytanii stworzył platformę kreatywną „Only at McDonald’s, która opiera się na celebrowaniu drobnych momentów związanych z jedzeniem. Każdy z trzech spotów „Only at McDonald’s” pokazuje codzienność klientów sieci i ich powszechne zachowania, które dotychczas nie były pokazywane wprost w przekazie reklamowym.
Też (chociaż po części) widzicie siebie i swoje zachowania na tych krótkich nagraniach? :D
Żabka na każdym kroku, a teraz nawet w… kosmosie
Tak jak lokali KFC otwartych 24/7 byśmy się jeszcze spodziewali, tak nie wpadlibyśmy na pomysł Żabki! 31 stycznia hot dog i zielony sos z Żabki zostały wysłane do stratosfery na pokładzie balonu stratosferycznego. Wydarzeniu towarzyszyły relacja w internecie oraz limitowana edycja zielonego sosu do hot dogów. Dodatkowo w dniu lotu w aplikacji Żappka dostępny był kupon na dowolnego… a jakże – hot doga w niższej cenie.
Retransmisję lotu można było zobaczyć jeszcze tego samego dnia – 31 stycznia – o godzinie 15:00 na oficjalnym profilu sieci Żabka w serwisie YouTube. Wydarzenie ze Studia Kosmicznego Żabki komentował prezenter radiowy Piotr Kędzierski.
Mają rozmach! :D
Wybierz swoją paczkę z Lay’s
Lay’s ponownie rzuca wyzwanie naszym kubkom smakowym! „Bitwa smaków” wraca w wielkim stylu! Tym razem do rywalizacji staną trzy wyjątkowe propozycje: Mac&cheese, Pieczony czosnek z ziołami i Chorizo z cebulką, które zawalczą o uznanie konsumentów.
To jednak niejedyna pyszna batalia, ponieważ marka Oryginalny Sok, znajdująca się w naszym portfolio, nieustannie prowadzi swoją akcję „Oryginalna Bitwa”. W jej ramach nie tylko influencerzy, ale i wszyscy miłośnicy gotowania mogą stanąć do rywalizacji. Zadanie? Przygotować danie z wykorzystaniem oryginalnych soków, musów lub smoothie. Stawką jest nie tylko uznanie obserwujących, ale także szansa na długofalową współpracę oraz regularne dostawy oryginalnych produktów!
Obserwujcie Oryginalny Sok na Instagramie, aby nie przegapić kolejnej rundy, a po oryginalne specjały zajrzyjcie na https://oryginalnysok.pl/sklep/.
Wracając do tematu właściwego – do udziału w akcji zostali zaproszeni Maciej Musiał (który, niestety, nie posprzątał naszego biura #WOŚP), Krzysztof Ibisz oraz Hanna Puchalska (znana w sieci jako HiHania). Każdy z nich pełni rolę ambasadora jednego ze smaków. Gwiazdy zachęcają swoich fanów do głosowania na smak, który najbardziej przypadł im do gustu.
– To wyjątkowa kampania nie tylko z powodu mechanizmu oraz udziału gwiazd. Poprzez „Bitwę Smaków” rozszerzamy ofertę, ale przede wszystkim angażujemy konsumentów w kreowanie historii naszej marki. Chcemy być bliżej miłośników Lay’s, dając im możliwość decydowania o przyszłości naszych smaków – mówi Julia Pryimak, senior brand managerka Lay’s.
Na oddanie głosu macie jeszcze trochę czasu, gdyż potrwa ono do 6 kwietnia br. Głosujący powalczą o atrakcyjne nagrody i zdecydują, który smak zostanie na sklepowych półkach na dłużej.
Macie swojego faworyta?
ASICS wspiera igrzyska olimpijskie niesłyszących
Dzyń! Dzyń! Czy tego chcecie, czy nie, zwołujemy krótką przerwę od jedzenia! Mamy wrażenie, że to całkiem dobry moment, bo po fast foodach i chipsach przyda nam się trochę… sportu!
Wraz z nadejściem lutego marka ASICS przekazała, że dołączyła do grona partnerów wspierających 25. letnie igrzyska olimpijskie niesłyszących. Wydarzenie organizowane co 4 lata przez Międzynarodowy Komitet Sportu Niesłyszących (ICSD) odbędzie się w listopadzie tego roku w stolicy Japonii. Szczególnego znaczenia wydarzeniu dodaje fakt, że 25. edycja jest jednocześnie 100-leciem rywalizacji, która na dodatek po raz pierwszy odbędzie się w Kraju Kwitnącej Wiśni.
„Filozofia – »w zdrowym ciele, zdrowy duch« – odzwierciedla nasze zobowiązanie do tworzenia warunków, w których każdy może czerpać radość z aktywności fizycznej przez całe życie. Nasze wsparcie igrzysk olimpijskich niesłyszących to ważny element tej misji. Dążymy do tego, aby stworzyć środowisko, w którym każda osoba – niezależnie od poziomu sprawności czy słuchu – mogła osiągnąć swój pełny potencjał oraz cieszyć się zdrowiem fizycznym i psychicznym” – mówi Yasuhito Hirota, CEO ASICS.
W ramach zawartego partnerstwa marka dostarczy odzież sportową, a także będzie współpracować przy inicjatywach promujących i rozwijających sport osób niesłyszących.
„Odzyskaj smak życia” z marką Fresubin i Grupą Eura7
Na zakończenie pozwolimy sobie na odrobinę nonszalancji i do trwającego niemal cały dzisiejszy odcinek kącika kulinarno-jedzeniowego dodamy szczyptę samouwielbienia, przechodzącym tym samym do bardziej specjalistycznego zagadnienia – wprawdzie poruszamy się dalej w sektorze spożywczym, jednak mowa będzie o żywności stworzonej z myślą o pacjentach, którzy z różnych powodów nie są w stanie dostarczyć sobie odpowiedniej ilości składników odżywczych w codziennej diecie.
Marka Fresubin, będąca częścią Fresenius Kabi (globalnego lidera w dziedzinie żywności medycznej), wprowadza nową platformę komunikacyjną „Odzyskaj smak życia” zrealizowaną przez… nas! :D
Kluczowym elementem nowej strategii jest key visual podkreślający wartości naszego Klienta: troskę o zdrowie i jakość życia pacjentów. Jak się pewnie domyślacie, proces tworzenia tej wyjątkowej platformy komunikacyjnej obejmował dogłębne analizy oraz warsztaty strategiczne, które pozwoliły na precyzyjne określenie zarówno celów krótkoterminowych, jak i długoterminowych. Takie podejście było gwarantem spójności działań marketingowych, a następnie ich skuteczności w realizacji założonych planów.
„Warsztaty, które przeprowadziliśmy, pozwoliły nam na dogłębne zrozumienie marki, jej produktów oraz potrzeb grupy docelowej. Dzięki temu udało nam się stworzyć mapę komunikacyjną całej kategorii, wyodrębniając jej główne kody komunikacyjne” – mówi Błażej Balcerzyk, Creative Director abanana, agencji kreatywnej wchodzącej w skład Grupy Eura7. I dodaje: „To z kolei umożliwiło nam precyzyjne określenie grup docelowych i stworzenie spójnych person, co było kluczowe w identyfikacji ‚brand puzzle’ – dziewięciu fundamentów marki, które stanowią o jej wyjątkowości”.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, koniecznie odwiedź naszą stronę internetową!
Kończąc wątek przechwałkowy i tym samym się z Wami żegnając (na szczęście nie na długo, bo przecież widzimy się za tydzień), chcemy Wam gorąco podziękować! Oczywiście za to, że jesteście, że czytacie nasze (często okraszone zbędnym komentarzem) wypociny i że przez cały ten czas – od narodzin Sprasowanego Banana w marcu 2022 aż po 50. odcinek jego duchowego spadkobiercy w postaci CDLN – wspólnie z nami oczekujecie nadejścia każdego kolejnego weekendu! Życzymy sobie kolejnych 50 (ba, nawet 555) odcinków. Jeszcze raz wielkie dzięki i do zobaczenia!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/rytualy-klientow-w-reklamach-z-nowej-platformy-kreatywnej-mcdonalds/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/rytualy-klientow-w-reklamach-z-nowej-platformy-kreatywnej-mcdonalds/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/hot-dog-z-zabki-polecial-balonem-stratosferycznym/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lay-s-wraca-z-bitwa-smakow
- https://www.proto.pl/aktualnosci/asics-partnerem-igrzysk-olimpijskich-nieslyszacych/
- https://grupaeura7.com/aktualnosci/fresubin-z-nowa-platforma-komunikacyjna-od-grupy-eura7-odzyskaj-smak-zycia