X

Crème de la news #51

Cześć! Nie chcąc zabierać czasu tym, którzy planują hucznie świętować dzisiejsze walentynki, bez zbędnego gadania przechodzimy do treści właściwej, która będzie jedną wielką walentynką! Udanej lektury!

Super Bowl 2025

Za nami 59. Super Bowl bez wątpienia będący najważniejszym sportowym wydarzeniem roku w Stanach Zjednoczonych. W tegorocznym finale o ostateczny triumf w rozgrywkach NFL walczymy drużyny Philadelphia Eagles oraz Kansas City Chiefs, jednak nie spotkaliśmy się tutaj, aby się rozwodzić na temat wyniku meczu futbolu amerykańskiego, ani tym bardziej o koncercie Kendricka Lamara. W naszym kręgu zainteresowań była przerwa reklamowa. W końcu rok temu za 30 sekund czasu antenowego trzeba było zapłacić zawrotną kwotę 7 milionów dolarów amerykańskich, a tegoroczne ceny osiągnęły jeszcze bardziej zawrotny poziom i wyniosły ponad 8 milionów dolarów :O

Zatem czyje spoty stworzone specjalnie na tę okazję przyszło nam podziwiać w tym roku?

Po rocznej nieobecności marka Jeep ponownie postanowiła pokazać spot reklamowy podczas przerwy w rozgrywkach finałów Super Bowl, angażując do niego Harrisona Forda.

Znalazło się też miejsce dla debiutantów – po raz pierwszy w historii, wśród marek reklamujących się podczas przerwy w meczu, pojawiła się firma dostarczająca zakupy spożywcze Instacart.

Nie mogło zabraknąć miejsca na nietypowe połączenie – Ray-Ban i Meta zaprezentowały wyjątkową kolekcję sztuki, a Booking.com połączył siły z Muppetami.

Nie będziemy oczywiście wymieniać i opisywać wszystkich reklam, ale jeśli jeszcze nie mieliście okazji ich zobaczyć, to możecie spodziewać się między innymi spotów takich firm jak: Open AI, Duracell, Nike, Lay’s, Dove, czy chociażby Doritos.

Walentynki z Stonyfield Organic

Przechodzimy do tematu właściwego – amerykański producent jogurtów Stonyfield Organic zachęca do podjęcia nietypowego wyzwania „Toxic Ex Challenge”.

Nie jest to przypadkowe wyzwanie, a nawiązanie do ekologicznego przekazu firmy, która buduje swój wizerunek na zakazie wykorzystywania w swoich produktach toksycznych pestycydów, nawozów sztucznych i żywności modyfikowanej genetycznie. Na potrzeby dzisiejszych walentynek i wspomnianego wyzwania firma rozszerza znaczenie toksyczności o romantyczne relacje międzyludzkie.

„Walentynki to czas świętowania z bliskimi. A dla niektórych okazja do poszukiwania nowej miłości. Trudno jest jednak zrobić miejsce dla nowej wyjątkowej osoby, gdy poprzedni związek wciąż zajmuje miejsce w mediach społecznościowych i umyśle. W te walentynki Stonyfield zachęca ludzi do blokowania swoich toksycznych ex w ramach akcji Toxic Ex Challenge. Uczestnicy będą mieli szansę wygrać 1000 dolarów. I ostatecznie zerwać więzi, które już im nie służą” – napisała firma w oświadczeniu.

Co należy zrobić? Zablokować swojego/swoją ex w mediach społecznościowych, a następnie zarejestrować się na stronie akcji.

Trzeba przyznać, że nagroda nie jest przesadnie wysoka, jednak jak tłumaczą przedstawiciele firmy: „Chodzi przede wszystkim o dobrą wolę i uznanie, że toksyny istnieją przez całe nasze życie i ważne jest, aby blokować je wszędzie”.

„Language of Love”

Organizacja charytatywna NO MORE we współpracy z agencją MullenLowe UK przygotowały serię kartek walentynkowych, które zwracają uwagę na przemoc w związkach.

W ramach akcji powstała seria kartek zawierających wiadomości takie jak „Kocham cię na śmierć” i „Jesteś mój”. Komunikaty na pierwszy rzut oka wydają się niewinne i zupełnie normalnie, ale każdy z nich może być również przerażający dla kogoś, kto żyje w związku pełnym przemocy.

– Chociaż Walentynki często są wypełnione wielkimi romantycznymi gestami, dla osób w niezdrowych związkach, miłość może być przeplatana kontrolą, groźbami i strachem. Dzięki kampanii mamy nadzieję zwiększyć świadomość przymusowej kontroli i zachęcić osoby dotknięte tym problemem do szukania wsparcia – mówi Pamela Zaballa, globalna dyrektor generalna NO MORE.

Lego w romantycznym wydaniu

Czy istnieje lepszy dzień na oświadczyny od walentynek? LEGO twierdzi, że nie, publikując na swoim Instagramie rolkę prezentującą kreatywne pomysły na zaręczyny z wykorzystaniem klocków.

Hasłem walentynkowo-oświadczynowej kampanii jest oczywiście: „Will you say YES?”. Tym razem pytanie można jednak rozumieć na kilka różnych sposobów, bo przecież 14 lutego LEGO zachęca do wyznawania miłości, a każdego innego dnia – do korzystania z wyobraźni.

Mamy nadzieję, drodzy Panowie, że czujecie się zainspirowani!

Walentynka od Maczka

Na koniec coś dla głodomorów – w aplikacji McDonald’s pojawiła się specjalna zakładka „Dni Zmakowanych”, gdzie na użytkowników czeka walentynka oraz prezent. Nam trafił się kupon na Chikkera i McFFlurry Lion! Dodatkowo wyszło, że jesteśmy w Top 40% userów apki, czyli to najwyższy czas, aby podreperować nasz wynik i wybrać się dziś na walentynkową kolację pod złotymi łukami!

Jeśli też macie ich apkę – koniecznie dajcie znać, co Wam wyszło, smacznego!

Mamy nadzieję, że nie macie nam za złe, że dzisiejszy odcinek został w tak mocnym stopniu zdominowany przez święto zakochanych! Obiecujemy się zreflektować za tydzień! :D Do zobaczenia!

Źródła: