Cześć! Czy istnieje coś bardziej przewidywalnego niż premiera kolejnego odcinka wraz z nadejściem piątku? Nie mamy co do tego pewności, ale wiemy za to, że nikt nie spodziewał się, że amerykański raper A$AP Rocky zostanie mianowany pierwszym w historii (!) dyrektorem kreatywnym Ray-Ban! Jego rola ma wykraczać poza projektowanie okularów, gdyż postawiono przed nim zadanie kształtowania przyszłości marki w zakresie wizerunku i designu, a pierwszy projekt Mayersa, bo tak brzmi jego nazwisko, kolekcja Blacked Out, ma zostać wydana w kwietniu tego roku, więc obiecujemy niebawem do tego wrócić!
A skoro jesteśmy w temacie powrotów – z racji na ostatnie działania Fundacji POCIECHA w najnowszym odcinku pozwolimy sobie nawiązać do wczorajszego tłustego czwartku. Dodatkowo za sprawą współpracy Beyoncé oraz Levi’s cofniemy się odrobinę dalej, bo aż do lat 90. XX wieku. W 53. odcinku nie zabraknie także łamania tabu z Sexedpl oraz niecodziennych ruchów w wykonaniu Harleya Davidsona i IKEA. Udanej lektury!
Fundacja POCIECHA vs. niedożywienie
Zaczynamy od „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”, czyli kampanii społecznej Fundacji POCIECHA, która po raz piąty postawiła sobie za cel nierówną walkę z niedożywieniem dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych.
Inicjatywa zachęcała do symbolicznej zamiany – zamiast kupować pączka w tłusty czwartek, organizator akcji zachęcał do przekazania datku na ciepły posiłek dla dziecka w potrzebie. Przesłanie kampanii było proste: głodu nie widać, a sam problem, choć bywa niedostrzegany, wciąż pozostaje istotnym wyzwaniem społecznym. Fundacja POCIECHA swoimi działaniami chciała po raz kolejny zwrócić uwagę na skalę tego zjawiska – zgodnie z wynikami raportu „Poverty Watch 2024”1 aż 522 tysiące dzieci żyje w skrajnym ubóstwie, co stanowi wzrost o 125 tysięcy w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W ramach wspomnianej kampanii można było kupić „wirtualnego pączka”, a Fundacja POCIECHA zamieniła tę symboliczną darowiznę na zdrowy posiłek dla dziecka. Choć akcja skierowana jest przede wszystkim do firm, które w tłusty czwartek przeznaczają budżety na poczęstunki dla pracowników, dołączyć mógł każdy, kto chce realnie wesprzeć potrzebujące dzieci.
Kampanię promował spot przedstawiający wizerunki dzieci wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie zdjęć podopiecznych świetlic środowiskowych – wszystko po to, by chronić ich tożsamość.
Pamiętajcie, że zjawisko niedożywienia trwa, niestety, przez cały rok i jest bliżej, niż nam się wydaje :(
Beyoncé w klimacie lat 90.
Pamiętacie 32. odcinek CDLN, gdy wspominaliśmy o kampanii „Reimagine” marki Levi’s z udziałem ikony, którą bezapelacyjnie jest Beyoncé? Jeśli nie to koniecznie musicie do tego wrócić, gdyż rozpoczął się kolejny działań – tym razem padło na nową wersję „Pool Hall” z 1991.
Beyoncé mierzy się w niej w grze bilardowej z lokalnym mistrzem, w którego wcielił się Timothy Olyphant. Zarówno w filmie, jak i w sesji zdjęciowej artystka ma na sobie ubrania marki – jeansy Ribcage Wide Leg, kamizelkę Braided Vest oraz trencz Spade.
Celem filmu oraz towarzyszącej mu sesji wizerunkowej jest podkreślenie wszechstronności denimu i jego ponadczasowy charakter. Udało się?
A tak przy okazji, która reklama bardziej przypadła Wam do gustu? Ta z ubiegłego roku, której akcja dzieje się w pralni miejskiej, czy może wygrywa tegoroczna wersja? Bo my musimy przyznać, że nigdy nie należeliśmy do fanów bilarda, więc wybór wydaje się oczywisty! :D
Co łączy Harleya Davidsona i raka prostaty?
Ciekawą akcją pochwalił się amerykański producent motocykli – klienci, którzy ostatnio kupili jednoślad marki Harley Davidson, mogą skorzystać z bezpłatnych badań krwi w kierunku zdiagnozowania raka prostaty podczas dokonywania przeglądu pojazdu.
To wszystko w ramach akcji „Mid-Life Check”. Polega ona na tym, że podczas każdej kontroli po przejechaniu kolejnych 500 mil, mężczyźni mogą mieć wykonane badania krwi. Marka chce w ten sposób pokazać, że sprawdzenie stanu zdrowia powinno być tak ważne, jak dla każdego motocyklisty jest jego pojazd. Tak mężczyźni, jak i motocykle potrzebują przeglądu.
Jeśli ktoś z Was wybiera się za ocean i planuje zakup jednośladu od tej legendarnej marki, to warto wiedzieć, że właściciele motocykli mogą skorzystać z akcji przez pierwsze dwa lata od zakupu.
Lekcje bez tabu z Sexedpl
Trudno zliczyć odcinki CDLN oraz Sprasowanego Banana (R.I.P.), w których pojawiał się wątek Sexedpl, dlatego od razu przechodzimy do rzeczy.
„Ciało obce” to kampania pokazująca, że edukacja seksualna to wciąż ogromna luka. Z szeregiem kluczowych pytań uczniowie, niestety, zostają sami, a nauczycielom brakuje narzędzi, by uczyć o dojrzewaniu, zdrowiu czy relacjach. Właśnie dlatego na potrzeby działań powstały scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji. Można je pobrać za darmo ze strony LekcjeBezTabu. Kampania, chcąc zachęcić do tego, by z tych materiałów korzystać, buduje kontrast między tym, co abstrakcyjne i odległe a tym, co cielesne i intymne. Przyciąga uwagę, jednak skłania też do zadawania pytań.
Bohaterami pierwszych filmów kampanii Sexedpl są młodzi ludzie, którzy opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole i o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów.
Kolejną odsłoną kampanii ma być spot skierowany do nauczycieli i – według zapowiedzi – wystąpią w nim znani pedagodzy, więc nie pozostało nic jak tylko wypatrywać jej premiery oraz czekać na naszą relację!
Wyśpij się z IKEA
Celowo kończymy tym newsem, gdyż dla wielu weekend to jedyne dni, kiedy można się wyspać!
Szwedzka sieć salonów meblowych IKEA, o której notabene wspominaliśmy przed tygodniem, kolejny raz zaprezentowała nieszablonowe podejście do komunikacji z klientami.
Kanadyjskie oddziały IKEA postanowiły zrealizować kampanię dotyczącą wyższej jakości snu wśród swoich klientów. Tak narodził się pomysł na nawiązanie kontaktu w godzinach od 22 do 5 rano z piątku na sobotę. Firma rozesłała do klientów krótkie wiadomości o treści „Wstałeś?”. Ci, którzy odpowiedzieli na niecodzienne wezwanie, mogli zyskać szansę na otrzymanie pełnowartościowego materaca IKEA zupełnie za darmo.
– Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, gdy sen i materace są najważniejsze – na przykład, gdy mają problemy ze snem. Więc odwieczny komunikat „u up?” jest bardzo istotnym, zabawnym i radosnym sposobem na zrobienie tego – stwierdził Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy i partner w Rethink, która odpowiada za realizację kampanii.
A co ze śpiochami? Na pocieszenie IKEA zaoferowała im „tylko” 15% rabatu na artykuły do spania, ale… chociaż się wyspali!
Co ciekawe, na nocną kampanię reklamową niespodziewanie odpowiedziała firma Durex.I to dosłownie odpowiedziała, ponieważ w czacie IKEA dotyczącym bezsenności pojawiła się wiadomość o treści „u up?”, ale wysłana… przez Durex właśnie.
Tak rozpoczął się dialog brandów, które wydawałoby się, że nie mają ze sobą nic wspólnego. Zespół marketingowy IKEA podtrzymał jednak konwersację, pytając Durex, jak minęła noc. Odpowiedź? Żartobliwa i nawiązująca do nocnych aktywności: „Spać? Nie… Byliśmy zajęci utrzymywaniem ludzi w stanie czuwania. ;)” i zachęcenie klientów do skorzystania z produktów firmy.
Czujemy w kościach, że zapowiada się nieoczekiwana współpraca!
Skoro 53. odcinek już za nami, to może najwyższy czas, aby odespać trudy całego tygodnia i naładować baterie? Nie zagwarantujemy Wam wprawdzie za to 15% rabatu na usługi GE7, ale sądzimy, że w jednej kwestii nie musimy Was nazbyt przekonywać – wyspany człowiek, to szczęśliwy człowiek. W końcu nie ma nic lepszego niż oczekiwanie na kolejny odcinek CDLN z uśmiechem na ustach. Do zobaczenia za tydzień!
PS Odpoczynek może też przydać się tym, którzy godzinami walczyli (w zdecydowanej większości bezskutecznie), próbując kupić bilety na krakowski koncert Pitbulla. Łapcie przy okazji RTM Aldi Polska przygotowany na tę okazję! :D
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/zamien-paczka-na-cieply-posilek-dla-dziecka-kampania-spoleczna-fundacji-pociecha/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/beyonce-w-drugiej-odslonie-kampanii-marki-levis-reiimagine/
- https://nowymarketing.pl/harley-davidson-podczas-przegladu-motocykli-oferuje-bezplatne-badania-w-celu-rozpoznania-raka-prostaty/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/sexedpl-rozpoczyna-kampanie-cialo-obce/
- https://nowymarketing.pl/ikea-pyta-kanadyjczykow-wstales-tym-ktorzy-odpowiedza-oferuje-materac/