X

Crème de la news #55

Cześć! W dzisiejszym odcinku, nawiązując do ubiegłotygodniowego Dnia Kobiet, będziemy celebrować prawa kobiet, zobaczymy, co słychać u (jeszcze niedawno umierającej) Sowy Duo, przedstawimy przydatne rodzicom nowości od TikToka i postaramy się rozpoznać oznaki przemocy. Życzymy udanej lektury!

Feminoteka i Avon oddają głos kobietom i celebrują ich prawa

Na początku, zgodnie z zapowiedzią, wracamy do ubiegłej soboty i działań Avonu oraz fundacji Feminoteka, które wspólnymi siłami przeprowadziły kampanię społeczną na Dzień Kobiet. Założeniem inicjatywy było oddanie głosu kobietom i celebracja ich praw. Z tej okazji Avon, aby wesprzeć kampanię i fundację, stworzył limitowaną edycję swoich bestsellerowych produktów, które zyskały nowe, designerskie opakowania, zaprojektowane przez brytyjską artystkę Mel Cerri. W marcu całkowity zysk z zakupu limitowanej wersji tuszu Lash Genius, szminki Ultra Colour, perfum Far Away i Anew z Protinolem trafi do fundacji Feminoteka, która dodatkowo przez cały marzec będzie prowadzić zrzutkę z wyjątkowymi prezentami, aby zebrać środki na fundusz pomocowy umożliwiający wsparcie kobiet w potrzebie.

– Jesteśmy dumni z wieloletniej współpracy z Feminoteką i bez wahania dołączyliśmy do kampanii społecznej z okazji Dnia Praw Kobiet. W tym dniu podkreślamy, że wszyscy mamy głos. Wierzymy, że gdy kobiety są słyszane, mogą w pełni wykorzystać swój potencjał. Dlatego od zawsze je wspieramy. Dorzucamy naszą cegiełkę do zbiórki Feminoteki i przekazujemy aż 100 tys. zł, by mogła realizować swoją misję i pomagać kobietom. Dodatkowo w marcu zysk z naszych najpopularniejszych kosmetyków, uwielbianych przez Konsultantki i Konsumentki, również przekazujemy na działania Feminoteki. Wiemy, że nasze wspólne inicjatywy, takie jak aplikacja przeciwprzemocowa Avon Alert, realnie zmieniają życie kobiet na lepsze – mówi Magdalena Mączyńska, senior PR & CSR lead w Avon Cosmetics Polska.

Duo żyje i ma się dobrze! Jest w McD!

Pamiętacie 52. odcinek i wiadomość o uśmierceniu symbolu Duolingo (aplikacji do nauki języków) sówki Duo? Okazało się, że wszystko u niej w porządku, gdyż zaangażowano ją do udziału w najnowszej kampanii brazylijskiego McDonald’s „Do you speak McFish?”. Ma to związek z powrotem do menu tamtejszych fast foodów kanapki McFish w nowej odsłonie i z odświeżoną nazwą – McFish & Chips.

W ramach współpracy na linii McD-Duolingo powstał spot reklamowy przedstawiający klientkę próbującą zamówić „rybę z frytkami”. Próbie składania zamówienia towarzyszy jednak dźwięk błędu znany z aplikacji Duolingo. W międzyczasie w restauracji pojawia się Duo i obserwuje całą sytuację, z każdym kolejnym błędem, zbliżając się do dziewczyny. Po kilku próbach, klientce udaje się odpowiedzieć poprawnie: „McFish & Chips!”, a dźwięk Duolingo potwierdza poprawność odpowiedzi.

Powód do użycia w akcji promocyjnej motywu nauki języków obcych wynika z faktu, że mniej niż 1%(!) Brazylijczyków mówi płynnie po angielsku – dlatego też postanowiono na połączenie elementu rozrywkowego z edukacyjnym.

– Brazylia ma jedne z najbardziej cyfrowych i zaangażowanych odbiorców na świecie. Wiedzieliśmy, że połączenie humoru, kultury popularnej i odrobiny wyzwania trafi w czuły punkt. Ta kampania ma na celu rozśmieszenie ludzi, sprawienie, by myśleli i oczywiście zapragnęli McFish & Chips – powiedział Rodrigo Marangoni, wykonawczy dyrektor kreatywny Galerii.ag.

Przy okazji musimy zapytać – tęsknicie za McFishem w polskiej ofercie restauracji „pod złotymi łukami”?

Jak mus to mu…. Tymbark!

Pozostając jeszcze na moment w temacie jedzenia i humoru – Tymbark rozpoczął humorystyczną kampanię „Jak owoc, to mus”. Na jej potrzeby powstały trzy spoty oparte na historii, w której miłość do owoców zostaje wystawiona na próbę, a każdy z nich przedstawia jeden z musów owocowych (jagodę, morelę i malinę). Kampania w swoim założeniu ma przekonywać, że musy tej marki to produkty o prostym składzie, w których znajdują się tylko owoce.

TikTok + rodzice vs. nastolatki

Dobra wiadomość dla rodziców lubiących mieć swoje pociechy pod kontrolą – TikTok powiadomił o rozszerzeniu funkcji „Parowania Rodziny”. Jej aktualizacja zapewnia rodzicom dodatkowe narzędzia kontroli rodzicielskiej, a nastolatkom kolejne opcje, które pomogą im lepiej zarządzać czasem ekranowym.

Dzięki wprowadzonym zmianom rodzice mogą teraz blokować dostęp nastolatków do aplikacji w określonych porach, w ramach opcji „Czas nieobecności”, dostosowując czas korzystania z platformy do indywidualnych potrzeb rodziny. Dodatkowo mogą także cofnąć zmianę ustawienia konta nastolatka z profilu publicznego na prywatny.

TikTok umożliwił także sprawdzenie, kogo nastolatek obserwuje, kto obserwuje jego oraz jakie konta zablokował. Dodano również opcję „Godziny snu”, która ma pomóc nastolatkom poniżej 16. roku życia ograniczać korzystanie z aplikacji przed snem – po godzinie 22:00 w sekcji „Dla Ciebie” wyświetlany jest pełnoekranowy komunikat z uspokajającą muzyką.

Przyznać trzeba, że sporo tych nowości, za które z pewnością wielu rodziców podziękuje! Ciekawi nas tylko, czy to wystarczy, aby skutecznie wypracować zdrowe nawyki u nieletnich użytkowników TikToka…

Rozpoznaj oznaki przemocy z YSL

Na zakończenie ponownie wrócimy do Dnia Kobiet za sprawą kampanii „Don’t Call It Love”, w której YSL Beauty chce podnieść świadomość na temat przemocy w związku partnerskim.

Jak podają dane Organizacji Narodów Zjednoczonych, aż 736 milionów kobiet i dziewcząt na całym świecie doświadczyło przemocy ze strony partnera. W związku z tym marka YSL Beauty chce zwrócić uwagę na ten problem w swojej kampanii.

Marka nawiązała współpracę z nagradzaną reżyserką Léą Ceheivi, która stworzyła klip, który choć na pierwszy rzut oka przypomina „typową” reklamę luksusowych perfum, to zawiera dyskretne znaki zwracające uwagę na to, że jedna ze stron związku nie zachowuje się w odpowiedni sposób.

– Jako marka kosmetyczna dużo komunikujemy się z kobietami, czyli społeczeństwem konsumpcyjnym, dlatego dla nas ważne jest, aby zabrać głos i zająć się tematami, które mogą zmienić i ukształtować społeczeństwo, w którym żyjemy. Edukacja jest kluczem do rzucania światła na tematy kulturowe, dlatego za pomocą wszystkich środków, którymi dysponujemy jako marka, staramy się wykorzystywać ją w sposób odpowiedzialny w społeczeństwach, w których działamy – powiedziała Manon Ergin, globalna dyrektor ds. komunikacji i wizerunku w YSL Beauty.

Nie będziemy zdradzać szczegółów powstałego filmu – zobaczcie go sami, a zaraz po tym można oficjalnie rozpoczynać weekend! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła: