X

Crème de la news #56

Cześć! W dzisiejszym odcinku – jak co tydzień – możecie spodziewać się sporego rozstrzału tematycznego w myśl idei „dla każdego coś miłego”! Od rozważań na temat zakłóconego snu, przez Allegro w nowym wydaniu, aż po ciekawe współprace i powiew abstrakcji! Jedno możemy zagwarantować – nie ma mowy o nudzie. Udanej lektury!

Sleepless Lamp jako symbol zakłóconego snu

Pamiętacie 53. odcinek, kiedy to żegnaliśmy się z Wami newsem o kanadyjskich oddziałach IKEA, które postanowiły zrealizować kampanię dotyczącą wyższej jakości snu wśród swoich klientów? Mamy nadzieję, że tak, bo poniekąd wracamy do tego tematu za sprawą obchodzonego przed tygodniem Światowego Dnia Snu.

W ramach tego corocznego święta obchodzonego od 2008 roku IKEA Canada postanowiła ponownie pochylić się nad snem, jednak tym razem z odrobinę innej perspektywy. Padło na próbę zwrócenia uwagi na problem ubóstwa snu wśród dzieci. W celu podkreślenia skali problemu oraz edukacji społeczeństwa firma stworzyła Sleepless Lamp, która odzwierciedla zakłócony sen dzieci.

Według IKEA Sleep Report 2025, aż 500 000 dzieci w Kanadzie cierpi na niedobór snu z powodu ograniczonego dostępu do odpowiedniego miejsca do spania, w tym wygodnego łóżka i materaca.

Tak właśnie powstało Sleepless Lamp, którego zadaniem jest zilustrowanie w przystępny sposób skutków ubóstwa snu. Działanie lampy poleca na migotaniu i przyciemnianiu się w sposób nieregularny, odwzorowując w ten sposób fragmentaryczny sen najmłodszych. Badania pokazują, że dzieci dotknięte ubóstwem snu mogą doświadczać nawet 20 przerw w śnie na godzinę, co w oczywisty sposób wpływa na ich zdrowie i samopoczucie.

Z raportu IKEA wynikło także, że:

  • dzieci z zaburzeniami snu o 38% częściej zgłaszają uczucie smutku,
  • 24% nastolatków z niską jakością snu ma gorsze wyniki w nauce,
  • 17,2% dzieci ze zbyt małą ilością snu wykazuje nadpobudliwość w porównaniu do 11,9% dzieci śpiących wystarczająco długo,
  • osoby borykające się z problemami finansowymi doświadczają o 15% gorszej jakości snu niż przeciętny człowiek.

Projekt Sleepless Lamp to także element szeroko zakrojonej kampanii społecznej. W ramach współpracy z Furniture Bank firma przeznaczy 300 tys. dolarów na trzyletni program wsparcia dla dzieci z ubogich rodzin. Oprócz tego w 2025 roku IKEA nie tylko sfinansuje 1 200 zestawów Sleep Well, które obejmują łóżko, materac, poduszkę, pościel i pluszową zabawkę, ale także planuje odnawiać i redystrybuować dobrej jakości materace i inne niezbędne akcesoria do spania.

Jeśli ktoś z Was wybiera się do Toronto, to w dniach 27–30 marca w Scarborough Town Centre odbędzie się immersyjna instalacja, która pozwoli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda zakłócony sen dzieci. Oczywiście podejrzewamy, że wśród nas są osoby, które nie planują odwiedzać wystawy osobiście, dlatego istnieje także możliwość obejrzenia 9-godzinnej symulacji online na stronie IKEA.ca/SleeplessLamp.

– Dobry sen nie jest przywilejem – to konieczność. To, co najbardziej nas zaniepokoiło, to liczba dzieci, które każdej nocy zasypiają bez odpowiedniego łóżka – mówi Tanya Bevington, szefowa działu komunikacji w IKEA Canada.

Allegro w wersji B2B

17 marca wystartowała kampania Allegro skierowana do klientów B2B. Zdecydowano się, aby w spocie przedstawić dwie skrajnie różne branże – salon urody i firmę budowlaną. Wszystko po to, aby pokazać, że Allegro Business odpowiada na zróżnicowane potrzeby kupujących B2B.

Serwis z pomocą najnowszych działań chce pokazać, że jest miejscem, w którym każdy przedsiębiorca znajdzie w jednym miejscu zarówno produkty specjalistyczne, jak i te codzienne. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Danae, zakupy firmowe na Allegro robi 72% przedsiębiorstw. Są to firmy z różnych branż, takich jak:

  • uroda (75%),
  • biura (73%),
  • moto (73%),
  • branża budowlana (62%),
  • HoReCa (58%).

Warto w tym miejscu podkreślić, że to debiutancka kampania, która skupia się na przedsiębiorcach, a autorska platforma Allegro Business oferuje takie udogodnienia zakupowe dla przedsiębiorców jak leasing, płatności odroczone, nielimitowane dostawy czy bezpłatne zwroty w ramach subskrypcji Allegro Smart.

A Ty, przedsiębiorco, dałeś się przekonać, aby kolejne zakupy firmowe zrobić właśnie na Allegro?

Kinowy hit? Nie! To reklama Apple AirPods!

Co może być owocem współpracy jednego z najbardziej kreatywnych reżyserów filmowych i rozchwytywanego aktora? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć Spike Jonez („Ona”) i Pedro Pascal („The Last of Us”), którzy spotkali się na planie spotu reklamowego dla marki Apple.

Tak oto powstała porywająca reklama słuchawek Apple AirPods 4. Klip tętni muzyką, zaskakuje tempem i przypomina kinowy hit, choć to tylko 5,5 minuty! Obejrzyjcie to małe arcydzieło i razem z Pedro Pascalem przenieście się do świata pełnego kolorów i dźwięków!

LEGO + Pokémon

W ubiegły wtorek (18 marca) Grupa Lego oraz Pokemon Company International ogłosiły zupełnie nową wieloletnią współpracę, która połączy miłość do klocków z miłością do Pokémonów. Jej pierwsze owoce będzie nam dane poznać, niestety, dopiero w 2026 roku…

W sieci zadebiutował krótki teaser przedstawiający charakterystyczny ogon Pikachu zbudowany z klocków – tylko tyle wystarczyło, aby rozbudzić wyobraźnię fanów na całym świecie.

– Jesteśmy zachwyceni współpracą z marką, która ma tak oddaną i pełną pasji społeczność jak Pokémon. Wspólnie dążymy do tego, aby dostarczyć naszym odbiorcom to, o co od dawna prosili. Mocno wierzymy, że dzięki nieograniczonym możliwościom zabawy klockami Lego oraz przygodom, jakie oferuje świat Pokémonów, ta współpraca otworzy przed trenerami i konstruktorami nowe możliwości – mówi Julia Goldin, dyrektor ds. produktu i marketingu Grupy Lego.

I to są właśnie te chwile, w których wszyscy jesteśmy dziećmi!

NIE SKANUJ! bo nie odzobaczysz

Zastanawialiście się, jak wygląda 9000… kapibar, kebabów i jednorożców?

Tym oto sposobem na zakończenie przedstawiamy wiosenny powiew abstrakcji od Plusa Na Kartę, który rozpoczął nową kampanią marketingową wykorzystującą dobrodziejstwa technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Wszystko po to, by zapewnić użytkownikom rozrywkę oraz pokazać, że Plus na Kartę to nie tylko mnóstwo gigabajtów, ale też świetna zabawa. Po zeskanowaniu specjalnego kodu QR (lub kliknięciu w interaktywną reklamę) użytkownik zostanie przeniesiony do wirtualnego świata, w którym pojawią się animowane abstrakcyjne elementy, o których wspomnieliśmy wyżej – soczyste kebaby, sympatyczne kapibary i dmuchane jednorożce.

Spróbujcie i sami się przekonajcie, że tego nie da się odzobaczyć! :D

Od teraz oficjalnie do rzeczy, na które czekamy – m.in. urlop, weekend, wakacje oraz kolejny odcinek CDLN – dopisujemy premierę linii produktów LEGO® Pokémon™. Wychodzi na to, że skoro weekend już prawie rozpoczęty, to najłatwiej będzie nam czekać na 57. odcinek – w końcu to już za tydzień! Zleci „raz, dwa”, do zobaczenia!

Źródła: