Cześć! Mamy już na koncie odcinki zdominowane przez konkretną branżę – zdarzyły się już kulinarne, sportowe, czy chociażby te dotyczące sztucznej inteligencji. Jednak dziś rozpoczniemy od przewrotnego pytania – „to jeszcze Crème de la news, czy już Fashion Week?”. Tak czy siak, pozostając w ramach nomenklatury modowej, dziś w rolach modelek i modeli wystąpią: Żabka, Zalando, PUMA oraz… Leroy Merlin. Udanego pokazu, tzn. udanej lektury!
McDonald’s x Minecraft
Wbrew powyższym obietnicom rozpoczniemy kulinarnie. Na swoją obronę mamy fakt, że przecież wspomniani wyżej modele i modelki nie mogą mieć pustych brzuchów!
McDonald’s Polska ogłosił partnerstwo z twórcami „Minecraft: Film”. Dzięki temu na dwa dni przed kinową premierą produkcji – 2 kwietnia – do oferty fast foodów trafi kolejny (po współpracach z Ralphem Kamińskim, Matą czy Bambi) niecodzienny zestaw.
– McDonald’s to marka, która jest blisko swoich gości, wsłuchując się w ich głosy. To właśnie nasi oddani fani kształtują obecność złotych łuków w popkulturze i inspirują nas do ekscytujących partnerstw, w tym do najnowszego z „Minecraft: Film”. Fani Minecraft przez lata zapraszali nas do swojego uniwersum w świecie gry, a my postanowiliśmy pójść w ślad za ich głosem i razem z nimi budować rozpikselowaną rzeczywistość – tłumaczy Maciej Kuś, Marketing Manager McDonald’s Polska.
Ciekawym dodatkiem ma być fakt, że nowy zestaw będzie można samodzielnie „zbudować”. Znajdziemy w nim:
- Big Mac’a lub 10 szt. Chicken McNuggets (do wyboru)
- średnie frytki
- napój
- kolekcjonerską zabawkę (jedną z sześciu dostępnych)
- limitowany sos inspirowany krainą The Nether.
Dodatkowo w dniu jego premiery na gości McDonald’s czekać będą również Mystery Boxy, w których będzie można zdobyć gadżety, unikatowe karty i kolekcjonerskie figurki.
Z kim widzimy się w kolejce po nowy zestaw, a następnie na sali kinowej? :D
Korzystając z okazji, że na tapet wzięliśmy restaurację pod złotymi łukami, przenosimy się na moment do Wielkiej Brytanii, gdzie sieć zainicjowała kampanię z… usuniętym logo i innymi elementami brandingowymi, pokazując jedynie charakterystyczne zbliżenia jedzenia.
Nośniki OOH oraz spoty telewizyjne, które stały się kanałami najnowszych działań, przedstawiają zdjęcia burgerów i nuggetsów wykonane z bardzo bliskiego kadru. Brak logo oraz kolorów charakterystycznych dla marki – przekaz ogranicza się do obrazu (i w przypadku spotu telewizyjnego do nastrojowej muzyki oraz kuszącego głosu lektora).
Wy też zgłodnieliście?
Żabka wraca do korzeni
Przechodzimy do meritum, czyli CDLN w wersji Fashion Week, a zaczniemy od sieci sklepów Żabka, która powiadomiła o reaktywacji poprzedniego kultowego logo firmy i wprowadzeniu inspirowanej stylistyką lat 90. limitowanej kolekcji ubrań i gadżetów.
Wszystkie elementy Żabka CREW są utrzymane w czarno-zielonych kolorach z ikonicznym logo marki z 1998 roku. Co ważne, produkty zostały uszyte w Polsce.
„Miałam przyjemność zaprojektować kolekcję dla Żabki, łącząc najnowsze trendy z sentymentem pierwszego logo Żabki. Ten nieoceniony powrót do przeszłości przeniósł mnie do początków Żabki i moich czasów młodości. Czerpiąc z DNA marki, stworzyłam ponadczasowy design, łącząc elementy vintage z nowoczesnym streetwearem i luźnymi, oversize’owymi sylwetkami” – komentuje Justyna Tasak – projektantka, graficzka i malarka, która odpowiada za stworzenie kolekcji.
Zanim ktoś rzuci kultowe „shut up and take my money”, musimy ostudzić zapędy, gdyż produktów nie będzie można kupić – 150 z nich można zdobyć wyłącznie w konkursie internetowym Żabki, ale nie prześlemy Wam linku, bo w tym konkursie jesteście naszą konkurencją! :D
PUMA w wersji Horwart
Skoro jesteśmy świadkami połączenia uniwersum McD z Minecraftem, to czemu by nie połączyć marki PUMA z Harrym Potterem?
To niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową we współpracy z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products przedstawiło kolekcję inspirowaną przygodami uwielbianego na całym świecie czarodzieja. W jej skład wchodzi odzież, obuwie i akcesoria (takie jak nerki i czapki) zaprojektowane zgodnie z kolorystyką Hogwartu, Gryffindoru i Slytherinu.
W odpowiednią dla poszczególnych domów znanych z uniwersum stworzonego przez J.K. Rowling kolorystykę przekształcono serię PUMA Palermo. Tym oto sposobem powstały buty w kolorach „Scarlet/Gold” (Gryffindor), jak i „Green/Silver” (Slytherin), a każda para ma wytłoczone lwy Gryffindoru i węże Slytherinu.
A teraz uwaga! Kolekcja PUMA x Harry Potter jest dostępna w sprzedaży online i sklepach stacjonarnych od… DZISIAJ (27 marca)!
„W co mam się ubrać?” z Zalando
Wiosna oficjalnie rozpoczęta, więc Zalando rozpoczęło europejską kampanię wiosna-lato 2025 „W co mam się ubrać?” z aktorką Sarah Jessicą Parker oraz włoskim piosenkarzem Mahmoodem w rolach głównych.
Najnowsze działania mają wzmacniać pewność siebie klientów w wyrażaniu własnego stylu i są one częścią strategii marki Zalando, której celem jest umocnienie jej pozycji jako kluczowego źródła inspiracji modowych oraz jakościowych doświadczeń zakupowych.
Leroy Merlin zmienia branżę?
I na zakończenie „Leroy Merlundies”, czyli portugalski Leroy Merlin w humorystyczny sposób wprowadzający do swojej oferty… bokserki!
Skąd w ogóle taki pomysł? Wszystko zaczęło się od żartu i w równie żartobliwym tonie utrzymana została reklama „Leroy Merlundies” (połączenie słów „Leroy” i „undies”, czyli skrótu od słowa bielizna) sprawnie łącząca żartobliwy insight z lokowaniem produktu, która informuje o poszerzeniu asortymentu Leroy Merlin.
Bokserki dostępne w ofercie sklepu nie są jednak zwyczajne, gdyż zostały wzbogacone o dodatkowy fragment materiału gwarantujący użytkownikom wygodę i komfort nawet podczas wykonywania prac fizycznych w niestandardowych pozycjach.
Nie wierzycie? Obejrzyjcie ten krótki, 30-sekundowy klip!
Mamy nadzieję, że najnowszym odcinkiem udało nam się zadowolić fanów branży modowej, a pozostałym dane było dotrwać do końca! Idźcie celebrować weekend, bo przypominamy, że w tym tygodniu mamy godzinę mniej na odpoczynek! Do zobaczenia już w kolejny piątek!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/rozpikselowana-uczta-mcdonalds-partnerem-minecraft-film/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/mcdonalds-promuje-zestawy-sniadaniowe-kampania-bez-logo/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/zabka-wypuszcza-limitowana-kolekcje-ubran-i-gadzetow-powraca-dawne-logo/
- https://nowymarketing.pl/puma-z-kolekcja-ubran-i-akcesoriow-inspirowanych-harrym-potterem/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/sarah-jessica-parker-i-mahmood-w-wiosennej-kampanii-zalando-w-co-mam-sie-ubrac/
- https://nowymarketing.pl/leroy-merlundies-leroy-merlin-portugalii-w-humorystyczny-sposob-wprowadza-do-oferty-bokserki/