Cześć! Ubiegły piątek stał pod znakiem mody, więc i dzisiejszy będzie miał swój temat przewodni, który podyktowany został przez wydarzenia w branży – tym razem w głównej mierze mowa będzie o sektorze FMCG z drobnymi odstępstwami na początek i koniec – rozpoczniemy od prospołecznych działań Fundacji Avalon, a zakończymy na przeciwnym biegunie, gdyż wrócimy do wtorkowego prima aprilis i tego, jak świętowały go różne marki (niekoniecznie tylko z branży FMCG)! Co zatem czeka na Was w środku? Twix, Cheetos i Łaciaty Protein+. Zapraszamy do lektury!
Fundacja Avalon vs. wykluczenie medyczne OzN
Zgodnie z zapowiedzią zaczynamy prospołecznie, czyli od kampanii „Zbadaj się, nie odkładaj”, za której pośrednictwem Fundacja Avalon walczy o to, aby osoby z niepełnosprawnością mogły korzystać z pomocy medycznej równie łatwo, jak pacjenci w pełni sprawni.
Działania mają związek z wynikami badań Fundacji, na podstawie których okazało się, że ponad 60% osób z niepełnosprawnościami ma utrudniony dostęp do lekarza. W tegorocznej edycji akcji „Zbadaj się, nie odkładaj” organizacja po raz kolejny przekonuje, że wykluczenie medyczne to zjawisko, z którym należy bezwzględnie walczyć.
O jakich utrudnieniach mowa? Wśród najczęściej wskazywanych pojawiają się: brak przystosowanej infrastruktury (55%), ignorowanie ich potrzeb przez personel medyczny (47%) oraz brak doświadczenia lekarzy i personelu administracyjnego w pracy z pacjentami z niepełnosprawnościami (38%).
Jednym z głównych elementów tegorocznej akcji jest Mapa Dostępności online wyposażona w ogólnopolską wyszukiwarkę placówek medycznych dostosowanych do osób z różnymi potrzebami.
Co warto podkreślić, inicjatywa została wyróżniona nagrodą Project Zero 2024.
Twix w klimacie lat 70. XX wieku
Przechodzimy do zapowiadanego segmentu pod znakiem branży FMCG, rozpoczynając od spotu marki Twix, który inauguruje nową platformę marki „Dwa to więcej niż jeden” (ang. „Two is more than one”). Oznacza to oczywiście jedno – marka odchodzi tym samym od przekazu o rywalizacji między lewym a prawym twixem.
Nowa platforma, która stworzona została na rynek amerykański oraz europejski, podkreśla rolę współpracy i wspólnoty, co ma przyciągnąć młodsze pokolenie, ale działać również na to starsze.
Nie zdradzamy Wam fabuły klipu! Zdradzimy tylko, że czeka na Was nieoczywista puenta. :>
Co łączy Cheetos z Wystawą Sztuki Współczesnej?
Pytanie zadane w nagłówku wydaje się mocno abstrakcyjne, jednak odpowiedź jest prostsza, niż Wam się wydaje, gdyż w ramach kampanii prowadzonej przez markę Cheetos w BWA Warszawa otwarta zostanie wystawa, której motywem przewodnim ma być „frajda”.
Czego się można spodziewać i od kiedy?
Już jutro – 5 kwietnia o godzinie 16:00 – we wspomnianej Galerii BWA Warszawa odbędzie się wernisaż marki, który otworzy trwającą do 11 kwietnia bezpłatną wystawę otwartą dla wszystkich zainteresowanych(!). Podczas jej zwiedzania uczestnicy będą mogli dotykać dzieł sztuki przygotowanych z dodatkiem produktów Cheetos oraz tworzyć własne prace. Jako pędzle posłużą… palce, a jako farby sam produkt.
Wystawa – jak się pewnie domyślacie – jest częścią trwającej kampanii „Can’t touch this”, która zachęca do chwili przerwy z Cheetos. Kluczowym elementem działań jest wspomniane hasło, które odnosi się do charakterystycznej cechy produktu – pomarańczowego pyłku zwanego „Cheetle Dust”, który pozostaje na palcach po jedzeniu chrupek. Dłoń z pozostałym na niej pyłkiem ma być zaproszeniem do tworzenia sztuki.
Marka nie tylko zaangażowała do działań influencerów (Karola Paciorka, Olę Przerwę-Karśnicką oraz Kasię Michalik), ale także przygotowała wirtualny konkurs. Można w nim zdobyć bluzy z motywem Cheetos, tworząc własne dzieła sztuki za pomocą wirtualnego „Cheetle Dust”.
„Dołatuj się!” z Łaciaty Protein+
Kącik FMCG zakończymy z pełną mocą – kampanią marki Łaciaty Protein+ (SM Mlekpol) „Dołatuj się!”.
Marka po zeszłorocznym wdrożeniu w digitalu i telewizji poszerzy zasięg o OOH, e-sport oraz sponsoring sportowy, chcąc tym samym dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. Tym samym linia Łaciaty Protein+ podkreśli swoje naturalne skojarzenie ze zdrowym stylem życia i aktywnością fizyczną. Kampanię wzmocni influencer marketing.
Kampania „Dołatuj się!” to także rozszerzenie oferty produktowej. Po launchu mleka wysokobiałkowego w ubiegłym roku marka wprowadza zawierające 16 g białka w opakowaniu serki wysokobiałkowe w dwóch wariantach: naturalny oraz z cebulą i szczypiorkiem.
Mieliście już okazję je spróbować lub chociaż wypatrzeć na sklepowych półkach?
Jak marki świętowały tegoroczny 1 kwietnia?
Jak co roku wiele firm zaangażowało się w świętowanie prima aprilis, więc media społecznościowe (zgodnie z naszymi oczekiwaniami) przepełnione były żartobliwymi i kreatywnymi publikacjami!
W ostatnim czasie za sprawą TikToka na popularności zyskała dubajska czekolada, toteż jej rozpoznawalność postanowiły wykorzystać niektóre marki, dzięki temu otrzymaliśmy między innymi Dubajski Majonez (Winiary), śledzika na raz „w stylu dubajskim” (Lisner), czy chociażby ser kozi „Dubajska Czekolada” (Euroser Dairy Group)!
Źródło: https://www.facebook.com/Winiary
Źródło: https://www.facebook.com/lisnerpl
Źródło: https://www.facebook.com/goatfarmpl
Co oczywiste, nie wszystkie marki poszły w dubajskim kierunku, czego efektem był np. beton w sprayu (Grupa Odra Cement), specjalna edycja żeli pod prysznic o zapachu bekonu i sera (Berlinki), kule do kąpieli o zapachu klopsików (IKEA), przyrząd przeznaczony do obierania Ptasiego Mleczka, randkowa funkcja w aplikacji Żabki, czy chociażby zaskakujące smaki kultowych Draży od Skawy Wadowice.
Źródło: https://www.facebook.com/GrupaOdraCement
Źródło: https://www.facebook.com/Berlinki
Źródło: https://www.facebook.com/IKEApl
Źródło: https://www.facebook.com/czekolada
Źródło: https://www.facebook.com/zabkapolska
@skawawadowice Czekaliście na TE smaki z niecierpliwością! Szukajcie ich w sklepach, ale TYLKO…… 1 kwietnia 😏😉 #primaaprilis #SKAWA #skawawadowice #draże #nowesmaki #SKAWAłekprzyjemności ♬ original sound – Franklin Saint
Źródło: https://www.tiktok.com/@skawawadowice
A Wy daliście się nabrać na dowcip, któregoś z brandów?
Koniec tych żarcików! Skoro coś się kończy, to coś innego się zaczyna, a w tym przypadku jest to weekend. Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/zbadaj-sie-nie-odkladaj-fundacja-avalon-kolejny-raz-walczy-z-wykluczeniem-medycznym-osob-z-niepelnosprawnoscia/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/twix-zaprezentowal-nowa-globalna-platforme-kreatywna-dwa-to-wiecej-niz-jeden/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/cheetos-w-bwa-warszawa-organizuje-wystawe-sztuki-wspolcheesnej/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-marki-laciaty-protein-dolatuj-sie-poszerzona-o-ooh-e-sport-oraz-sponsoring-sportowy/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/majonez-o-smaku-dubajskiej-czekolady-i-kule-do-kapieli-o-zapachu-klopsow-marki-swietuja-prima-aprilis/