X

Crème de la News #6

Cześć! Kolejny tydzień roboczy, tym razem krótszy, za nami! Mamy nadzieję, że poświąteczny powrót do pracy przebiegł gładko. Jeśli myślicie, że branża z powodu Wielkanocy zwolniła, to jesteście w ogromnym błędzie! Zapraszamy do lektury!

Kontrowersje wokół Adidasa i DFB

Na „dzień dobry” wróćmy do naszych zeszłotygodniowych słów, które wyjątkowo źle się zestarzały: „jednego możemy być pewni – niemiecka firma więcej nie pojawi się w informacji związanej z Deutscher Fußball-Bund (Niemiecka Federacja Piłkarska)” – no to jednak się pojawiła, na dodatek w oparach skandalu i wyjątkowo szybko.

W całym zamieszaniu chodzi o zakaz wydany przez Adidasa zabraniający personalizacji koszulek reprezentacji Niemiec numerem 44. Czemu? Chodzi o jego rzekome podobieństwo do nazistowskiego symbolu paramilitarnej organizacji Trzeciej Rzeszy Adolfa Hitlera – SS.

Jakby tego było mało, kontrowersje wywołała nie tylko wspomniana liczba, ale także różowy odcień niemieckich strojów wyjazdowych. Zwolennicy zaznaczają, że kolor ten ma odzwierciedlać różnorodność Niemiec. Krytycy uważają jednak, że jest on nietradycyjny i ma jedynie za zadanie przynieść jak największe korzyści finansowe Niemieckiemu Związkowi Piłki Nożnej.

Co uważacie na ten temat? Też dopatrujecie się symbolu SS?

Schronisko na Paluchu z okazji Dnia Zwierząt Bezdomnych

Wczoraj (4 kwietnia) obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych i z tej okazji ruszyła kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego w Warszawie, która ma zwrócić uwagę na podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

Mieliśmy już okazję wspomnieć o wspomnianym schronisku przy okazji ubiegłorocznej akcji „Singielka z Twojej okolicy chce z Tobą wyjść na spacer”, jednak wracając do najnowszych działań i ich genezy – pracownicy i wolontariusze Schroniska na Paluchu od lat zauważają niewielką popularność czarnych psów, które są ignorowane i najrzadziej adoptowane.

Problem dostrzegła również agencja Saatchi & Saatchi podczas pracy nad bożonarodzeniową aktywacją dla Schroniska na Paluchu. Jednym z jej bohaterów był ciemno umaszczony pies Dragon. Uchwycenie jego rysów stało się wyzwaniem dla teamu kreatywnego agencji. Insight ten stał się impulsem do powstania kampanii „Niewidzialne psy”, a bohaterem kampanii nie mógł zostać nikt inny jak właśnie Dragon!

„Młodym już dziękujemy”

Każdy regularny czytelnik Crème de la news (oraz wcześniej Sprasowanego Banana) na pewno kojarzy akcje „16 Dni Przeciwko Przemocy” oraz „You Belong Here”, o których mieliśmy okazję wspominać. Łączy je ich inicjator, czyli SEXEDPL. Zatem do trzech razy sztuka, gdyż tym razem fundacja Anji Rubik postanowiła zaangażować się do wsparcia obywatelskiej postawy Polek i Polaków, zachęcając ich do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych, które już w najbliższą niedzielę (7.04) Główną rolę w spocie zagrał ceniony aktor Michał Żebrowski.

Spot pokazuje przerysowaną, komediową scenę z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za pracę w wyborach parlamentarnych, prosząc ich jednocześnie, by nie zawracali sobie głowy wyborami lokalnymi, które nie są dla nich. Młodzi przejmują jednak narrację i zachęcają widzów do wzięcia udziału w wyborach, podkreślając, że mają one bezpośrednie przełożenie na ważne dla nich kwestie związane z ich codziennym życiem, min opieką zdrowotną, edukacją czy kulturą.

– Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe – aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne deklaruje, że wzięło udział w wyborach – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SEXEDPL.

To co, do zobaczenia przy urnach?

Winiary walczy z marnowaniem żywności

„Zróbmy razem coś dobrego!” z Winiary, czyli start programu lojalnościowego w ramach Klubu Pomagania i Niemarnowania, którego celem jest pomoc kuchniom i stołówkom szkolnym w procesie ograniczania marnowania żywności.

Winiary piecze dwie pieczenie na jednym ogniu, gdyż jednocześnie organizuje loterię promocyjną oraz program społeczny. Co należy zrobić, aby wziąć udział w losowaniu? – Wystarczy zarejestrować dowód zakupu produktów Winiary na stronie internetowej konkursu. Oprócz szansy na nagrody klubowicz otrzymuje także punkty, które może przekazać na wsparcie szkolnych stołówek w walce z marnowaniem żywności. Co miesiąc na pięć szkół z największą liczbą punktów czekają nagrody o wartości ponad 25 tys. zł.

Pomysł prosty, idea szczytna – nic tylko brać udział!

Kto próbował nas wkręcić?

Podobnie jak w 2023 roku (na łamach 55. Sprasowanego Banana), również w tym roku na zakończenie odcinka podsumujemy sobie obchody Prima aprilis i tego, w jaki sposób znane nam marki próbowały nas zrobić w balona!

Będzie kreatywnie, nieszablonowo, zaskakująco i zabawnie, czyli tak, jak lubimy!

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Źródło: Facebook

Źródło: Instagram

To, niestety, nie żart. 6 odcinek Crème de la news dobiega końca, ale bez obaw – wrócimy za tydzień z kolejną porcją ciekawostek i rewelacji! Dobrego weekendu!

Źródła: