X

Crème de la news #60

Cześć! W poszukiwaniu wielkanocnych newsów zapraszamy do 59. odcinka, natomiast dziś pochylimy się nad innymi rewelacjami docierającymi do nas z różnych stron świata, uwzględniając:

✔ żywotność mebli z IKEA,

✔ limitowaną nowość od Cheetos,

✔ wzór na szczęście autorstwa Chupa Chups,

✔ kontynuację działań Twixa pod hasłem „Dwa znaczy więcej niż jeden” i to ze wsparciem Mety

✔ gadżeciarskiego Heinekena.

Udanej lektury!

Meble IKEA trwalsze od związków?

Świętująca w ubiegłym roku 20-lecie istnienia na portugalskim rynku IKEA zaprosiła wszystkich tamtejszych klientów do sprawdzenia, czy w ich domach znajduje się najstarszy mebel IKEA w kraju.

Wspominamy o tym nie bez przyczyny, gdyż właśnie teraz marka pochwaliła się rezultatami swojej aktywizacji. Jak przekonuje portugalska centrala – „podczas kampanii otrzymaliśmy tysiące świadectw długowieczności naszych mebli i byliśmy zaskoczeni, jak wiele osób spontanicznie twierdziło, że meble przetrwały ich romantyczne związki. To ważne spostrzeżenie dało nam nowe spojrzenie na trwałość mebli IKEA.”

Tym oto sposobem dzięki nadesłanym historiom zrodziła się kampania „Gdyby tylko miłość trwała tak długo, jak meble Ikea”, która w zabawny sposób (i bez osądzania) bada różnice między relacjami z meblami i ludźmi.

Dla ciekawskich poniżej wklejamy trzy z nadesłanych zgłoszeń:

„Moje komody Malm przetrwały 8 przeprowadzek! Zaczęły w sypialni, przeniosły się do łazienki, na balkon, do garażu – i wróciły do sypialni! Przetrwały dłużej niż związek, który miałem, kiedy je kupiłem. O wiele bardziej wierne! 😁

„Przez lata łóżko Malm było świadkiem śmiechu, wspólnych snów… a nawet kilku kłótni. Niestety, związek nie przetrwał próby czasu – ale łóżko tak”.

„Kiedy kupiłam ten stół, w domu było nas tylko dwoje. Potem pojawiły się dwie córki. Spędzałam przy nim romantyczne kolacje, gościłam przyjaciół, pracowałam i karmiłam swoje dzieci. Stół był również świadkiem zmian w rodzinie – separacji i początku nowego związku”.

A Wy możecie pochwalić się meblami, które przetrwały próbę czasu w przeciwieństwie do relacji z drugą osobą?

Cheetos w wersji modowo-użytkowej

Cheetos nie przestaje zaskakiwać – przed dwoma tygodniami (kliknij TUTAJ po więcej) informowaliśmy o nietypowym wernisażu, który odbył się w Galerii BWA Warszawa, a dziś marka chrupek kukurydzianych postanowiła pójść o krok dalej i wkroczyć na arenę modową! Wszystko za sprawą Cheetos Pants, które zostały zaprojektowane dokładnie w tym samym odcieniu, co serowe chrupki, dzięki czemu bez zmartwień można wytrzeć w nie dłonie po zjedzeniu przekąski.

Jakby tego było, mało spodnie na udach posiadają specjalną strukturę przypominającą ręcznik oraz specjalnej wielkości kieszenie, do których idealnie mieści się paczka Cheetos.

Więcej o nietypowym wynalazku stworzonym dla chrupkożerców dowiecie się, klikając TUTAJ.

Chupa Chups z „naukowej” strony

Zastanawialiście się kiedyś czy szczęście da się przedstawić naukowo? Chupa Chups w kampanii „Molecules of Fun” pokazuje, że tak! Marka zilustrowała molekuły odpowiadające za dobre samopoczucie… lizakami. To oryginalne połączenie nauki, designu i przyjemności.

Na ulicach Wielkiej Brytanii i w tamtejszej prasie pojawiły się reklamy lizaków, które wyróżnia „naukowe” podejście do tematu: cząsteczki dopaminy, serotoniny i endorfin zaprezentowano, wykorzystując elementy tworzące lizak Chupa Chups. Cukrowa kulka staje się atomem, a patyk wiązaniem chemicznym.

W ten sposób twórcy kampanii nie tylko pokazują, że czasami wystarczy jeden, niewielki lizak, aby wyprodukować w mózgu hormony szczęścia, a na twarzy wywołać uśmiech, ale także przekonują, że o poważnych tematach (do których bez dwóch zdań można zaliczyć nauki ścisłe) warto czasami podejść z dystansem i humorem.

Nawet najgorsza wiadomość brzmi lepiej z „Twix Harmoniser”

Twix nie zwalnia i kontynuuje działania pod hasłem „Dwa znaczy więcej niż jeden” prowadzone w ramach nowej platformy, o której informowaliśmy na początku kwietnia. Tym razem mowa o „Twix Harmoniser”, czyli narzędziu AI powstałym we współpracy z Metą. Działanie nowości dostępnej na WhatsAppie polega na tym, że z nagrań głosowych tworzy harmonijne duety, które sprawiają, że nawet najgorsza wiadomość brzmi „lekko”.

Nie wierzycie? Zobaczcie spot prezentujący niezręczne sytuacje, w których „Twix Harmoniser” może okazać się przydatny! :D

Gadżeciarski Heineken

Pamiętacie The Boring Phone oraz The Boring Mode od Heinekena? Jeśli to przegapiliście to najwyższy czas nadrobić zaległości, klikając TUTAJ!

Holenderskie przedsiębiorstwo piwowarskie nieprzerwanie próbuje przekonać nas do czerpania z życia i przeżywania wspólnych chwil bez używania smartfonów, tym razem tworząc prototyp wyjątkowego etui na smartfona, które ma rozwiązać problem sprawdzania powiadomień podczas spotkań towarzyskich.

The Flipper, bo o nim mowa, okazuje się przy tym bardzo skuteczny, gdyż automatycznie (dzięki technologii wykrywania głosu) z wykorzystaniem robotycznego ramienia odwraca telefon ekranem do dołu, gdy… zarejestruje słowa toastu „Na zdrowie”.

Do przetestowania urządzenia Heineken zatrudnił szwedzką wynalazczynię i entuzjastkę robotyki, Simone Giertz.

– Smartfony i ich aplikacje społecznościowych są niezbędne w naszym codziennym życiu. Nawyk scrollowania mediów społecznościowych wpływa jednak na jakość naszych bezpośrednich interakcji. Bary to jedne z najlepszych miejsc do spotkań towarzyskich i nawiązywania nowych kontaktów. Dlatego pomyśleliśmy, że Flipper to zabawny sposób, aby zachęcić ludzi do wyłączenia mediów społecznościowych – mówi Nabil Nasser, globalny dyrektor marki Heineken.

Aż strach pomyśleć, co będzie następne! :D

W myśl „heinekenowskiej” walki z cyfrowym przeciążeniem i w związku z będącymi tuż tuż Świętami, pożegnanie będzie podane w formie określanej mianem „maksimum treści, minimum słów” → do zobaczenia za tydzień i WESOŁEGO ALLELUJA!

Źródła: