Cześć! Zaczniemy klasykiem klasyków – święta, święta i po świętach! Z drugiej strony nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo już za tydzień czeka nas długi weekend. Mamy nadzieję, że 61. odcinek umili Wam oczekiwanie na majówkę, no i oczywiście, że przerwiecie przyszłotygodniowe grillowanie dla kolejnego odcinka, gdyż nawet długi weekend nie zepsuje naszego harmonogramu, więc 2 maja oczekujcie premiery 62. CDLN! :D
Nie wybiegając dalej w przyszłość, skupmy się na „tu i teraz”. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was:
✔ wyjątkową czekoladę Hershey’s,
✔ kolejną odsłonę kampanii Ministerstwa Cyfryzacji oraz NASK,
✔ podjęcie rękawic przez Mobile Vikings w walce z depresją wśród mężczyzn,
✔ rozważania dotyczące tego, czy uprzejmość wobec AI jest opłacalna,
✔ kącik autopromocyjny Grupy Eura7.
Udanej lektury!
Czekolada z… nadajnikiem Bluetooth
Hershey’s, znany na całym świecie producent czekolady, przygotował niecodzienny gadżet dla każdego, kto chce chronić swoje słodycze przed podjadaczami! Mowa o „Unstealable Chocolate”, czyli opakowaniu wyposażonym w czujnik ruchu oraz nadajnik Bluetooth, dzięki któremu możesz mieć smakołyk cały czas pod kontrolą. Jak to działa? W tradycyjnym pudełku czekolady z linii Special Dark znajduje się niewielki nadajnik Bluetooth. Wystarczy zainstalować w swoim telefonie specjalną aplikację, a kiedy czekolada zmieni położenie, na telefon przyjdzie nam stosowne powiadomienie brzmiące „Twoja tabliczka czekolady jest w niebezpieczeństwie: wygląda na to, że nie jesteś jedynym miłośnikiem słodkości w pobliżu”.
Kampania powstała we współpracy z ADT Security Solutions i agencji Publicis Brasil z Ameryki Południowej z humorem zwraca uwagę na to, jak bardzo cenimy swoje ulubione przekąski. Wszystkich zmartwionych długością „życia” baterii pragniemy uspokoić – czujniki zamontowane w etykietach wykorzystują technologię Bluetooth Low Energy, dzięki czemu pozostaną długo aktywne.
Komu też przydałby się taki gadżet? :D
Trolle w kampanii Ministerstwa Cyfryzacji 2.0
Pamiętacie listopadową kampanię będąca owocem współpracy Ministerstwa Cyfryzacji i Państwowego Instytutu Badawczego NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej), o której wspominaliśmy na łamach 40. odcinka CDLN? Jeśli nie koniecznie nadróbcie zaległości, gdyż dziś skupimy się na drugiej odsłonie działań.
Niezmiennym celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą za sobą niezweryfikowane treści.
Głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot, którego bohaterami są użytkownicy internetu przeobrażający się w trolle pod wpływem kliknięcia w niezweryfikowaną informację. Przemiana ta nawiązuje nie tylko do hasła kampanii – „Nie bądź internetowym trollem”, ale także do wspomnianej na samym początku listopadowej odsłony. Zastosowana metafora ma za zadanie pokazać, jak szybko i nieświadomie można stać się narzędziem dezinformacji.
Nieprzerwane trwanie działań ma związek z danymi NASK, z których wynika, że prawie wszyscy badani spotkali się z dezinformacją w internecie, z czego niemal 40% respondentów oceniło, że zdarza się to często lub bardzo często.
Pamiętajcie o istnieniu specjalnej strony internetowej towarzyszącej działaniom → nask.pl/dezinfo. Znajdziecie tam materiały edukacyjne oraz formularz, który umożliwia zgłaszanie dezinformacji napotkanych w sieci.
„W kampanii »Trolle« wykorzystaliśmy potężne narzędzia nowoczesnej komunikacji, by uświadomić, że każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda internet. Jedno kliknięcie może nas zmienić – i to nie w dobrą stronę. Chcemy, by ta kampania była impulsem do refleksji i rozmowy o tym, jak świadomie korzystać z informacji, a przede wszystkim, że trzeba weryfikować jej źródła” – komentuje Marek Gieorgica, dyrektor biura komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji.
12. edycja Szalup Ratunkowych
Pozostając w temacie działań społecznie użytecznych – operator komórkowy Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie 23 kwietnia wystartował z kampanią „Zrzuć ciężar z głowy”.
Zacznijmy jednak odrobinę „dookoła”: wspomniane w nagłówku Szalupy Ratunkowe to projekt charytatywny Mobile Vikings polegający na tym, że użytkownicy sieci mogą użyć niewykorzystane gigabajty mobilnego transferu internetowego, np. wykorzystując je na określony projekt społeczny w ramach akcji. Operator zamienia przekazane GB na złotówki, a następnie przekazuje je konkretnej organizacji na cel wybrany wspólnie ze społecznością. Każda edycja Szalup Ratunkowych zaczyna się od przygotowania tematów związanych z aktualnymi problemami społecznymi, które operator ustala wspólnie z użytkownikami – tym oto sposobem zdecydowano, że tematem 12. edycji Szalup Ratunkowych będzie zdrowie psychiczne.
Wracając do działań prowadzonych pod hasłem „Zrzuć ciężar z głowy” – ich głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Akcja skierowana jest do mężczyzn w wieku 25–45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Operator poprzez kampanię próbuje walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.
Centralnym elementem kampanii jest strona WWW (szalupyratunkowe.pl/zrzuc-ciezar) zawierająca interaktywną sekcję, która ma zachęcić użytkowników do dzielenia się emocjami i wsparcia osób z problemami. To jednak nie wszystko, gdyż operator przygotował również:
- spot wraz z sesją zdjęciową,
- akcję promującą kampanię w mediach drukowanych, online oraz w przestrzeni publicznej,
- podcast „Zestaw siłacza” do nabycia w Viking Store – sklepie dla użytkowników sieci Mobile Vikings.
Kosztowna uprzejmość
Czy wiesz, że gdy wpisując komendy w ChatGPT, dodajesz „proszę” albo „dziękuję”, nieświadomie stajesz się częścią grupy użytkowników, która generuje dla OpenAI dodatkowe koszty liczone nawet w dziesiątkach milionów dolarów?
Użytkownik tomieinlove napisał na platformie X: „Zastanawiam się, ile pieniędzy OpenAI straciło na rachunkach za prąd, przez ludzi mówiących »proszę« i »dziękuję« do ich modeli”. Na wpis niespodziewanie odpowiedział sam prezes OpenAI, Sam Altman: „Dziesiątki milionów dolarów, dobrze wydane – nigdy nie wiadomo”. Altman tym samym w żartobliwy sposób nawiązał do niepokoju przed „buntującą się AI”.
Wydatki mają związek z tym, że każda interakcja z chatbotem OpenAI generuje zużycie energii – serwery odpowiedzialne za jego działanie są ogromne i energochłonne. Z drugiej jednak strony Becca Caddy z Tech Radar sprawdziła, czy uprzejme komunikaty wpływają na jakość odpowiedzi generowanych przez ChatGPT. Wnioski? Starannie sformułowane i uprzejme prośby rzeczywiście przynoszą lepsze odpowiedzi.
Jedno ważne pytanie pozostaje jednak bez odpowiedzi: czy poprawiona jakość odpowiedzi jest warta kosztów środowiskowych?
Źródło: X.com
Kącik przechwałkowy, czyli Grupa Eura7 + Alcon
Na zakończenie pozwolimy sobie na (jak sami określiliśmy go tym mianem) kącik przechwałkowy!
Poznajcie owoc współpracy Grupy Eura7 oraz Alcon (globalnego lidera w obszarze okulistyki) – Program Zakontaktowani Alcon, czyli nowoczesne narzędzie wsparcia dla klientów i salonów optycznych, które łączy w sobie kompleksowe rozwiązania z obszaru e‑commerce, procesów płatniczych oraz automatyzacji działań lojalnościowych! 💪
Zaprojektowaliśmy platformę zakontaktowani.pl w taki sposób, by zapewnić uczestnikom atrakcyjne benefity oraz umożliwić salonom jeszcze skuteczniejsze dotarcie do pacjentów, którzy szukają profesjonalnej opieki nad wzrokiem. Odpowiadamy za kompleksową realizację i obsługę programu – od projektowania, integracji rozwiązań IT oraz kreacji spójnej identyfikacji wizualnej, po pełne wsparcie organizacyjne, zarządzanie nagrodami oraz kluczowe integracje obejmujące m.in. systemy e-commerce, płatności online, zaawansowane rozwiązania AI, platformy obsługi voucherów, narzędzia weryfikacji danych firmowych oraz usługi komunikacji SMS.
Dzięki platformie Alcon tworzy przestrzeń, w której klienci mogą w łatwy sposób skorzystać z wyjątkowych ofert i benefitów, a salony optyczne w pełni koncentrują się na profesjonalnej obsłudze pacjentów. „W Alcon stawiamy na innowacyjne projekty, które sprawiają, że opieka nad wzrokiem staje się jeszcze bardziej dostępna i komfortowa. Program Zakontaktowani doskonale wpisuje się w naszą misję – zależy nam na wyznaczaniu najwyższych standardów w kategorii soczewek kontaktowych i dostarczaniu użytkownikom najlepszych doświadczeń – zarówno pod względem jakości usług, jak i komfortu korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Widzimy ogromny potencjał tego przedsięwzięcia w długofalowej perspektywie, a rozwój współpracy z Grupą Eura7 to dla nas ważny krok w stronę coraz bardziej zintegrowanej opieki nad zdrowiem oczu” – wyjaśnia Paweł Szlosek, Digital & Inside Sales Manager, Vision Care.
Kończąc wątek autopromocyjny i jednocześnie się z Wami żegnając, zapraszamy wszystkich tych, którzy przegapili nasz środowy (23 kwietnia) bezpłatny webinar „Kreowanie ambasadorów marki – case studies” współprowadzony przez Agatę Kieloch (Account Manager) oraz Maksa Michalczaka (Head of PR and Content Marketing), do tego, aby czym prędzej go nadrobić! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/unstealable-chocolate-i-czekoladowy-alarm-od-hersheys-nie-ruszaj-mojej-tabliczki/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/nie-badz-internetowym-trollem-rusza-kolejna-odslona-kampanii-na-temat-dezinformacji/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/mobile-vikings-z-kampania-o-depresji-wsrod-mezczyzn-zrzuc-ciezar-z-glowy/
- https://ithardware.pl/aktualnosci/chatgpt_miliony_strat_uzytkownicy_prosze_dziekuje-40894.html
- https://grupaeura7.com/aktualnosci/zakontaktowani-grupa-eura7-i-alcon-z-programem-dla-klientow-oraz-salonow