Cześć! Przybyliście tutaj, aby dowiedzieć się, czym żyła branża w ciągu ostatniego tygodnia. Faktem jest, że mieliśmy z czego wybierać! W tym tygodniu zaczniemy od powrotu do wojenki Lidla z Biedronką, do której sprytnie dołączyły Delikatesy Centrum w myśl idei „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”. Wspomnimy także o łamiącej tematy tabu urodzinowej kampanii Burger Kinga, prekursorskich na skalę Polski działaniach Nest Banku, rękawicach rzuconych szerzącej się dezinformacji w mediach społecznościowych przez Marka Zuckerberga oraz walce adidasa z presją. Zapraszamy do lektury!
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta!
Zgodnie z zapowiedzią wracamy do konfliktu na linii Lidl-Biedronka, jednak nie zamierzamy po raz setny opisywać tej sprawy, a wspomnieć o sprytnym wykorzystaniu spożywczej wojenki przez Delikatesy Centrum, które rozpoczęły promocję, w ramach której sieć będzie uznawać karty lojalnościowe z Biedronki i Lidla. Towarzyszy temu kampania reklamowa pod hasłem „Niskie ceny dla wszystkich”.
W ramach nowej promocji klient, aby skorzystać ze zniżek, powinien zeskanować kartę lojalnościową. Ciekawostka polega na tym, że wcale nie musi to być karta tej sieci, przyjmowane są również karty Moja Biedronka i Lidl Plus.
Akcja ruszyła w ubiegły poniedziałek i potrwa do niedzieli (macie zatem jeszcze dwa dni na wzięcie udziału) lub wyczerpania zapasów. Nie może być zbyt kolorowo, dlatego każdy klient zakupy ze zniżkami może zrobić tylko raz, co nie zmienia faktu, że ludziom od marketingu Delikatesów Centrum należy się podwyżka!
Wirtualny A(I)system
Nie musimy Was chyba przekonywać co do tego, że sztuczna inteligencja jest już w zasadzie wszędzie – również w bankowości. Nest Bank jako pierwszy bank w Polsce zaczął testy N!Asystenta – wirtualnego asystenta opartego na AI.
Będzie miał on za zadanie ułatwić klientom pozyskiwanie informacji o nowościach oferowanych przez bank. Jakby tego było mało, można poprosić N!Asystenta, aby ten w oparciu o nasze dotychczasowe wydatki przeprowadził analizę konta czy sprawdził, ile pieniędzy zostanie nam na koniec miesiąca. Z nowości mogą już korzystać pierwsi zainteresowani z kontami indywidualnymi, a Nest Bank przekonuje, że rozmowę z N!Asystentem będzie można prowadzić w „języku naturalnym”.
„N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności. Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta.” – Janusz Mieloszyk, wiceprezes Nest Banku.
Nest Bank się nie zatrzymuje i w przyszłości chce, by N!Asystent „wspierał klientów w szerokim zakresie czynności”. Chodzi np. o automatyczne zastrzeganie starych kart płatniczych, gdy klient otrzyma nowe, ale pojawi się też opcja „inicjowania przelewów”, choć nie rozwinięto, o co dokładnie chodzi. Bank chce w ten sposób odejść od angażowania fizycznych pracowników w proste sprawy czy problemy, na jakie mogą natknąć się klienci podczas korzystania z bankowości internetowej. Czas pokaże, jak przebiegnie realizacja eksperymentu.
Wiecznie płonąca miłość z Burger Kingiem
Świętujący w tym roku 70. urodziny fast food kilkakrotnie gościł na naszych łamach, np. za sprawą „Kacowego Whoppera” oraz limitowanego zestawu „Barbie Combo”. Tym razem uwagę poświęcimy obchodom okrągłych urodzin, z okazji których sieć rozpoczęła kampanię „70 years later the fire’s still burning” z zakochanymi seniorami w rolach głównych!
Idea działań dotyczy tego, że głęboka więź staje się jeszcze lepsza wraz z upływem czasu, podobnie jak dobre burgery. Bohaterowie reklam przedstawieni zostali w chwilach okazywania sobie czułości, pragnienia i pożądania w miejscach publicznych, łamiąc tym samym temat tabu.
– Ta kampania wykracza poza typowy ton samogratulacji, charakterystyczny dla kampanii rocznicowych. Chcieliśmy stworzyć coś znaczącego i istotnego dla konsumentów. Pomysł zwrócenia uwagi na grillowane na ogniu burgery Burger Kinga w połączeniu z bezczelnym tonem marki i niekonwencjonalnym ukazywaniem pożądania wśród starszych osób, odbił się szerokim echem – wyjaśnił Sebastian Wilhelm, co-founder Trans Company.
100 lat, Burger Kingu!
…
Meta walczy z dezinformacją
Po przerwie na burgera wracamy na moment do tematu sztucznej inteligencji. Szczególnie że przekażemy Wam wieść, która wyjątkowo nam się podoba (nawet pomimo miłości do fast foodów) – Facebook już niebawem, bo od maja, będzie oznaczać treści generowane przez sztuczną inteligencję. Ma to związek z zapowiedziami w tej sprawie, które dało się usłyszeć już w lutym br.
„Planujemy rozpocząć proces oznaczania treści generowanych przez AI w maju 2024 r.” – poinformowała w piątek Monika Bickert, wicedyrektorka odpowiedzialna za politykę treści na platformach społecznościowych należących do konglomeratu Meta (Facebook, Instagram i Threads). Bickert poinformowała, że treści będą oznaczane dopiskiem „Made with AI”.
Nowa polityka Mety ma być stosowana przy wszelkiej maści publikowanych treściach, niezależnie czy jest to dźwięk, wideo czy obraz wygenerowany przez sztuczną inteligencję.
Meta zadeklarowała także, że nadal będzie usuwać wszystkiego rodzaju treści, które „ingerują w procesy wyborcze, są oznakami nękania, molestowania w sieci (…) bądź innymi przypadkami łamania polityki użytkowników” firmy.
Inni liderzy rynku nowych technologii, do których można zaliczyć Microsoft, Google, OpenAI i Adobe, również zobowiązały się do podobnych działań, więc obiecujemy trzymać rękę na pulsie!
adidas vs. presja, czyli „You Got This”
Na zakończenie kontynuacja akcji marki adidas pod hasłem „You Got This”, o której mieliśmy okazję Wam wspominać (KLIKNIJ TUTAJ). Pokrótce przypomnimy, że kampania ta porusza temat presji w sporcie.
Do najnowszych działań zaangażowano młodego polskiego piłkarza Jakuba Kamińskiego. W pierwszym z cyklu filmów adidas przedstawia poruszającą opowieść o wsparciu, które w przychodzi z nieoczekiwanego miejsca.
Marka, zamiast skupiać się na negatywnym przekazie, na który Kuba jest narażony na co dzień, zaangażowała do swoich działań bardziej przychylnych dziennikarzy w postaci uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu, do której w dzieciństwie uczęszczał sam piłkarz.
Musimy przyznać, że naprawdę miło ogląda się ostatnie „ruchy” niemieckiego giganta (no może oprócz wpadki, o której pisaliśmy przed tygodniem).
Były promocje, była sztuczna inteligencja, było jedzonko, nie zabrakło także walki z dezinformacją i odrobiny sportu. Czy dodalibyśmy coś jeszcze? Może kilka wybuchów, strzelaninę i pościgi policyjne, ale nie można mieć wszystkiego! Mimo wszystko różnorodność to coś, co lubimy! Do zobaczenia za tydzień, udanego weekendu!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/delikatesy-centrum-promocja-ceny-lidl-biedronka-niskie-dla-wszystkich
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/konsultanci-w-bankach-zastapieni-przez-ai-pierwszy-bank-w-polsce-ze-zmianami/7fsnrfd?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2
- https://nowymarketing.pl/gorace-pocalunki-seniorow-w-kampanii-burger-king-z-okazji-70-urodzin-marki/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-tresci-generowane-sztuczna-inteligencja
- https://nowymarketing.pl/marka-adidas-walczy-z-presja-w-sporcie-w-ramach-akcji-wydano-gazetke-szkolna-przygotowana-przez-uczniow-szkoly-podstawowej/