Cześć! Czego możecie się spodziewać po 8. odcinku Crème de la news? No oczywiście oprócz pewności, że to czas spędzony nad świetną lekturą! W tym tygodniu możecie liczyć na próbę naprawienia wizerunku, nieoczywistą współpracę, UFO, rekordową zbiórkę charytatywną oraz ogromne kontrowersje wywołane przez zakonnice z poczuciem humoru i słabością do przekąsek!
RMF wybiela się po aferze mobbingowej
Przed trzema tygodniami donosiliśmy o nieciekawych kulisach w pracy w RMF FM (po więcej kliknij TUTAJ), więc kwestią czasu wydawała się kampania wizerunkowa mająca na celu ocieplenie swojego wizerunku w oczach opinii publicznej. Twarzami akcji prowadzonej pod hasłem „Fajne radio RMF” są Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji – Ola Filipek, Mateusz Opyrchała, Mariusz Kałamaga, Jacek Tomkowicz, Przemysław Skowron i Paweł Jawor. Nie mogło także zabraknąć konkursu antenowego – „#FajneRadioRMF” – polegającego na pokazaniu przez słuchaczy za pomocą relacji wideo, jak bawią się przy RMF FM.
Na najnowsze działania składa się także wyprawa dwóch ekip prezenterów, którzy ruszą kamperem w Polskę, aby w ciągu sześciu dni odwiedzić słuchaczy w miastach i miasteczkach. Będą to znani z porannego „Wstawaj, szkoda dnia” Jacek Tomkowicz, Przemysław Skowron i Tomasz Olbratowski oraz prowadzący popołudniową audycję „Lepsza połowa dnia” Mateusz Opyrchał i Ola Filipek. Po drodze radiowe ekipy zabierać będą do kampera gwiazdy, które spotkają się ze słuchaczami.
Waszym zdaniem kampania wizerunkowa przyniesie zamierzony skutek, czy jednak dużo wody w Wiśle będzie musiało upłynąć, aby przeminął niesmak pozostawiony przez aferę mobbingową?
Nieoczywisty duet, czyli lider rynku SNN połączył siły z OnlyBio
Kochasz orzeźwiające napoje Tymbark i dbasz o swoje ciało oraz włosy? Te produkty są zaprojektowane dla Ciebie! Marka OnlyBio, współpracując z polskim lovebrandem, stworzyła wyjątkową limitowaną kolekcję kosmetyków do pielęgnacji inspirowaną kultowymi smakami napojów Tymbark. Ta współpraca to nie tylko kolejny krok w kreatywnej eksploracji rynku, ale także zabawa konwencją, która przynosi wyjątkowe efekty.
Na jakie „smaki” kultowych napojów Tymbark możemy liczyć? Jabłko-mięta, mango-mięta, jabłko-arbuz i pomarańcza-brzoskwinia, które łącznie zaowocowały (i to dosłownie) powstaniem 16 wegańskich produktów (szamponów, masek, odżywek, wcierek czy żeli pod prysznic) złożonych w ponad 90% ze składników pochodzenia naturalnego.
Jeśli ta ciekawa współpraca zainteresowała Was równie mocno, jak damską część naszego zespołu, to radzimy się spieszyć! Limitowana kolekcja będzie dostępna do wyczerpania zapasów od 15 kwietnia w sklepie internetowym onlybio.life oraz przez dwa tygodnie (19 kwietnia – 6 maja) w sieci sklepów Rossmann.
„Jak już wznosić, to najlepiej Żubra”
Żubr i stojący za nim koncern Kompania Piwowarska SA w związku z nadejściem wiosny rozpoczynają sezon piwny, który wzbudził zainteresowanie nie tylko miłośników złotego trunku, ale także istot pozaziemskich! W różnych miejscach w kraju pojawiło się UFO, a świadkowie tych wydarzeń są przekonani, że czegoś szuka.
Start kampanii zapowiadały na początku kwietnia działania influencer marketingowe w internecie i prasie. Na profilach aktora Janusza Chabiora w mediach społecznościowych można było zobaczyć serię nagrań relacjonujących niecodzienną obecność Niezidentyfikowanego Obiektu Latającego. Wizyty kosmicznych przybyszy komentował również „Super Express” w materiale o lewitującym Bizonie, natomiast na kanale „Bez Tajemnic”, została opublikowana rozmowa z ufologiem Robertem Bernatowiczem, tłumacząca z naukowego punktu widzenia bliskie spotkanie z inną cywilizacją.
Miała być impreza, a wyszła zbiórka, czyli milion w godzinę
Mimo że Kanał Zero to stosunkowo nowy projekt na polskim YouTube to zdążyliśmy już o nim wspomnieć – 9 lutego jeszcze na łamach Sprasowanego Banana donosiliśmy Wam o 800 tys. subskrybentów i wyświetleniach emitowanych programów bijących na głowę te spod szyldu „Kanału Sportowego” (link do całości TUTAJ). Dziś wracamy do projektu Krzysztofa Stanowskiego, który niedawno przekroczył pierwszy milion subskrybentów. Z tej okazji założyciel Kanału Zero zapowiadał na ubiegły piątek (12 kwietnia) wizytę zacnego gościa. Wszyscy spodziewali się hucznego świętowania ważnego kroku w rozwoju kanału, jednak Stanowski w swoim stylu ponownie wszystkich zaskoczył, organizując zbiórkę. Zapowiadanym gościem programu okazał się Bartłomiej Marszałek, motorowodniak, który ściga się w wodnej Formule 1, a który przybliżył widzom historię swojej córki Malwiny chorującej na bardzo rzadki zespół Retta. Jak możemy przeczytać na stronie zbiórki:
Zespół Retta sprawia, że dziewczynki stają się „żywymi lalkami”. Niektórzy zwą je „milczące anioły”. Nie chodzą i nie mówią, nie nawiązują kontaktu, to tylko mniejsze z problemów. Do tego dochodzi bardzo osłabiony układ immunologiczny. Problemy z oddychaniem, ze wszystkimi organami po kolei, dochodzi niszcząca padaczka, stan zapalny mózgu.
Szczęściem w nieszczęściu jest fakt, że zespół Retta można leczyć, jednak miesięczny koszt kuracji to ponad 40 tys. USD, czyli niemal 200 tys. złotych. Malwinka musi przyjmować lek przynajmniej do 4. roku życia, a koszt ewentualnej terapii genowej to… 3 mln USD. Jak łatwo policzyć na jej wyleczenie potrzeba około 17 mln złotych, dlatego nie mając innego wyjścia, Pan Bartłomiej poprosił o pomoc obcych ludzi, którzy po 80 minutach od startu programu wpłacili pierwszy milion złotych, a pod koniec jego licznik wskazywał już 1,3 mln zł.
Serca rosną, gdy widzimy, że na moment publikacji 8. odcinka CDLN (19 kwietnia, godz. 12:00) licznik zbiórki założonej przez Stanowskiego wskazuje ponad 1 985 000 zł!
„Bluźniercza” reklama Amica Chips
Amica Chips to włoska firma produkująca chipsy, której historia sięga 1990 roku. Choć jej produkty eksportowane są do ponad 20 krajów na całym świecie, to na naszym rodzimym rynku nie cieszą się szczególną popularnością, ustępując takim brandom jak Lay’s, Crunchips czy Cheetos. My jednak jako regularni bywalcy sklepów pokroju Dealz i Action – doskonale znamy ich smak!
Wracając do głównego wątku – najnowsza reklama włoskiej firmy oburzyła środowiska katolickie. Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie media, pokusił się o nazwanie reklamy „bluźnierstwem”.
Wspomniany spot przedstawia młode zakonnice w klasztorze, które najpierw są wyraźnie zdziwione, a następnie cieszą się z tego, że ich komunijne hostie zostały podmienione na chipsy ziemniaczane. Winną zamieszania szybko okazała się matka przełożona.
W oświadczeniu Baggio przekazał, że 30-sekundowa reklama była „oburzająca” i że „obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, stosując trywializujące porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym”. „Jest to oznaka niezdolności do prowadzenia marketingu bez uciekania się do symboli, które nie mają nic wspólnego z konsumpcją i chrupiącą przekąską” – napisał Giovanni Baggio.
Jak można się było spodziewać, w związku z gwałtowną i ostrą krytyką, włoski urząd ds. standardów reklamy, IAP nakazał zdjęcie reklamy z anten telewizji, a marka zdążyła już wydać oświadczenie.
„Intencją [spotu] było jedynie wywołanie rozbawienia, z pewnością nie po to, by kogokolwiek urazić” – wyjaśniła włoskiemu „Corriere Della Sera” Laura Moratti, wiceprezes i córka założyciela Amica Chips.
Nie pozostało nam nic innego jak tylko w ciągu najbliższego weekendu przetestować linię produktów powstałą ze współpracy OnlyBio z Tymbarkiem w rytm piosenek RMF FM (może nawet uda nam się wygrać konkurs), a wszystko to zagryźć chipsami Amica i popić Żubrem! Nie należy zapominać o wsparciu zbiórki małej Malwiny – https://www.siepomaga.pl/zero. Dobrego weekendu i do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-wizerunkowa-fajne-radio-rmf-z-doda-i-zespolem-the-kolors/
- https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/porady-kosmetyczne/najbardziej-orzezwiajaca-kolekcja-tej-wiosny-onlybio-i-tymbark-2508017
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/jak-juz-wznosic-to-najlepiej-zubra-reklama-z-ufo-i-lewitujacym-sprzetem-rolniczym/
- https://antyweb.pl/stanowski-zebral-milion-zlotych-w-godzine
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-chipsy-zakonnie-hostia