Media detaliczne przeżywają rozkwit i każdy chce mieć „kawałek ciasta” dla siebie. Reklamodawcy chcą wykorzystywać cenne dane własne, handlowcy chcą na nich zarabiać. Jednak nowy obszar biznesowy jest skomplikowany. Julian Simons, partner i członek zarządu Grupy Mediaplus, wyjaśnia, jaką pracę domową muszą odrobić handlowcy. W 2023 roku sam Amazon wydał około 47 miliardów dolarów amerykańskich na reklamę. Budzi to pragnienia w wielu firmach handlowych. Media detaliczne to dynamicznie rozwijająca się dziedzina.
Ogromne możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój mediów detalicznych, nie uciekają uwadze reklamodawców i handlowców. W świecie, w którym konsumenci coraz bardziej polegają na zakupach online, dostęp do cennych danych o preferencjach zakupowych staje się nieoceniony. Firmy doskonale zdają sobie sprawę, że umiejętne wykorzystanie tych informacji może przynieść im ogromne zyski.
Jednym z liderów w tej dziedzinie jest gigant e-commerce – Amazon. Tylko w 2023 roku firma przekazała blisko 47 miliardów dolarów amerykańskich na reklamy. Takie liczby nie pozostają obojętne dla innych firm handlowych, które również pragną uczestniczyć w tym dynamicznie rozwijającym się rynku.
Jak jednak prawidłowo korzystać z danych i w jaki sposób przekuć je na dodatkowe przychody? Julian Simons, partner i członek zarządu Grupy Mediaplus, podkreśla, że aby odnosić sukcesy w dziedzinie mediów detalicznych, handlowcy muszą odrobić pracę domową. Ważnym krokiem jest pozyskanie i zrozumienie cennych danych o klientach. Należy zbadać ich preferencje, nawyki zakupowe, a także analizować zachowania na stronach internetowych czy platformach sprzedażowych.
Posiadanie danych to jedno, ale umiejętne ich wykorzystanie to drugie. Firmy muszą być w stanie odpowiednio dostosować swoje reklamy i promocje do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja komunikacji jest kluczowa, ponieważ konsumenci coraz bardziej oczekują dostosowanego do nich przekazu reklamowego. W ten sposób można zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych, co przyczynia się do wzrostu przychodów.
Warto również zwrócić uwagę na rozwijające się technologie związane z mediami detalicznymi. Reklamy programatyczne czy wykorzystanie sztucznej inteligencji to tylko niektóre z możliwości, które mogą być wykorzystane w celu lepszego targetowania i dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców.