W dzisiejszym świecie marketingu, gdzie konkurencja jest niewiarygodnie intensywna, profesjonaliści muszą wciąż szukać nowych sposobów na osiąganie lepszych rezultatów i przewyższanie konkurencji przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów. Jednym z takich środków są narzędzia Business Intelligence (BI), które pomagają w analizie danych, prognozowaniu i podejmowaniu informowanych decyzji opartych na konkretnej wiedzy i analizach. Ale czy korzystanie z BI może rzeczywiście poprawić efektywność marketingu? Warto się temu przyjrzeć.
Warto zacząć od krótkiego wyjaśnienia, czym jest Business Intelligence. BI to zbiór technologii, strategii i narzędzi, które pomagają przedsiębiorstwom zbierać, analizować i wizualizować dane w celu uzyskania wartościowych informacji, które mogą przyczynić się do wzrostu i sukcesu firmy. To wszystko ma na celu ułatwienie podejmowania decyzji opartych na liczbach, faktach i dowodach, a nie tylko na instynktach i przeczuciach.