W dobie nieustannego konkurencyjnego ścigania oraz kopiowania pomysłów coraz ciężej jest przedsiębiorcom wykazać się unikalnością i zbudować silną strategię marketingową zdolną wystawiać firmę na rynku. Kultura organizacyjna, długo traktowana jedynie jako element wewnętrznych procesów zarządzania, zyskuje coraz większe znaczenie w kreowaniu wizerunku i strategii firmy. Dlaczego? Jaki wpływ może mieć kultura organizacyjna na strategię marketingowa? Czy możemy ją wykorzystać jako nasze tajne narzędzie do zbudowania silnej, rozpoznawalnej marki? Zastanówmy się razem!
Określenie „kultura organizacyjna” obejmuje szerokie spektrum elementów, które tworzą wyjątkową „atmosferę” danego podmiotu. Obecnie nie chodzi tylko o formalne zasady, polityki czy struktury hierarchiczne, ale także o podejście kadry zarządzającej, wartości, które promuje i transparentność działań. Właśnie tą przejrzystością możemy zaskoczyć klientów i zyskać ich zaufanie, a tym samym zaczynają oni otwierać się na naszą markę. Wspierając tę przejrzystość oraz promując uczciwe praktyki, możemy nie tylko zyskać dobry PR, ale również stworzyć lepszą, bardziej angażującą współpracę z klientami oraz partnerami biznesowymi.