Pinterest, najsłynniejszy z serwisów scrapbookingowych, to wirtualna tablica korkowa, na której użytkownicy przypinają wszystko, co wyda im się interesujące, inspirujące lub po prostu ładne.
Serwis wykorzystuje fakt, że ludzie są z natury wzrokowcami i atrakcyjny obrazek przykuwa ich uwagę mocniej niż słowo pisane. Ponadto, jak wszystkie serwisy społecznościowe, pozwala zaspokoić potrzebę popularności – bycia zauważonym, docenianym, a nawet podziwianym za zamieszczane w nim treści.
Co je łączy marki, które odniosły w nim sukces? Doskonała znajomość użytkowników serwisu i… szacunek do nich. Wszystkie wykorzystują Pinterest do promocji swoich produktów – tworząc ze swoich tablic unikalne, stylowe i nierzadko luksusowe katalogi produktowe. Wyróżnia je wysoka jakość wykonania i artystyczna forma zdjęć oraz pragmatyzm. Wszystkie kierują bezpośrednio do sklepu marki.
Polskie marki zdają się zapominać, że Pinterest sprzede piękno i status, a nie produkty. W efekcie, jak na razie, wciąż wyglądają jak uboższa wersja marek ogólnoświatowych.
Źródło: Fragment pochodzi z artykułu Wirtualne tablice korkowe – potencjał biznesowy serwisów typu Pinterest opublikowanego w serwisie Interaktywnie.com
Dowiecie się z niego, jak skutecznie prowadzić działania marketingowe na platformie Pinterest. Przejdź do artykułu.
Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com