Jak wynika z najnowszych badań Society for New Communications regularne publikowanie informacji prasowych może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Czy dobre relacje z mediami mogą być receptą na kryzys?
Czy informacja może także przekonywać?
Informacje prasowe publikowane w Internecie powszechnie wykorzystuje się jako narzędzia przekazu bieżących wiadomości, jak również budowy pozytywnego wizerunku firmy. Badania „Society for New Communications” dodatkowo wykazują, że można je skutecznie wykorzystywać również w dotarciu do potencjalnych klientów z przekazem zachęcającym do dokonania konkretnego zakupu lub skorzystania z usługi.
Krótko i na temat
Specyfika mediów internetowych nakłada na informacje prasowe pewne wymogi co, do formy i treści. Tekst powinien być krótki i treściwy, mieć jasno określony temat. Skuteczną komunikację przekazu zapewnia użycie prostego, zrozumiałego języka.
Ciekawość to pierwszy stopień do popularności
Poprzez aktywność internautów można zwiększyć zasięg dystrybucji informacji prasowej. Jeśli treść publikacji zainteresuje użytkowników, istnieje duża szansa na to, że wypromują oni przekaz wśród grup odbiorców do których mają dostęp. Zwiększenie zasięgu w tym wypadku powoduje efekt skali – im więcej potencjalnych klientów zapozna się z konkretną informacją prasową, tym większy będzie udział transakcji dokonanych pod wpływem jej treści w ogólnej sprzedaży.
Jak zwiększyć sprzedaż w czasach recesji?
Zwiększenie sprzedaży w warunkach recesji wydaje się być dość karkołomnym zadaniem. Analiza Society For New Communications potwierdza, że skuteczność standardowych działań e-PR, takich jak informacje prasowe jest widoczna nie tylko w obszarze wizerunkowym, lecz również we wzroście sprzedaży. Wydaje się całkiem prawdopodobne, że spowoduje to zmianę w strukturze środków przeznaczanych przez firmy na PR. Podobnie jak w przypadku reklamy, ekspansja Internetu jest tutaj coraz bardziej widoczna.