Czy Twoja firma skutecznie wykorzystuje wszystkie kanały kontaktu z klientem?
Czy strona internetowa Twojej firmy przystosowana jest do urządzeń mobilnych i efektywnie wypełnia swoje zadania?
Czy Twój sklep internetowy umożliwia wygodne robienie zakupów użytkownikom urządzeń mobilnych?
Czy Twoja firma wyprzedza trendy i czerpie korzyści z wdrażania danego rozwiązania jako pierwsza, czy zwykle o wszystkich nowościach dowiaduje się ostatnia?
Sposoby uprawiania marketingu, a przede wszystkim komunikacji z klientami i konsumentami, zmieniają się w ostatnich latach niezwykle szybko. Ostrożne podchodzenie do trendów i asekuracyjny marketing nie jest już jednak bezpieczną drogą – pozostawianie w tyle ogranicza możliwości czerpania zysków. Co powinieneś włączyć w działania marketingowe jeszcze dziś, jeśli chcesz zachować pozycję lidera w biznesie?
Przymusowa mobilność
Nowy raport TNS Global wskazuje na przymus mobilności i określą ją jako obecny „imperatyw biznesowy”. Nie bez powodu, któryś z kolei rok określany jest jako mobilny (przeczytaj: „Mobile jako nowy standard”). Nie ma co liczyć na to, że boom na mobilność to chwilowa moda. Firma badawcza Gartner przewiduje, że rynek reklamy mobilnej powiększy się w latach 2011-2015 ponad sześciokrotnie. Dlatego lepiej zabrać się za dostosowywanie swojej strategii marketingowej do nowych wymogów. Normą powoli stają się nowe standardy jak Responsive Web Design (Czytaj: Wady i zalety Responsive Web Design), a strony czy aplikacja mobilna to już konieczność (Dowiedz się, które rozwiązanie jest lepsze dla Twojej firmy: Aplikacja mobilna vs strona mobilna).
Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem codziennego życia (Czytaj więcej), zwłaszcza w przypadku Pokolenia Y, cyfrowych native’ów, którzy niedługo podejmować będzie większość decyzji zakupowych. To generacja w dużej mierze komunikująca się ze światem zewnętrznym przy pomocy swoich smartfonów. To także stali bywalcy serwisów społecznościowych. Z raportu TNS Global wynika także, że prawie połowa (40%) użytkowników urządzeń mobilnych loguje się do social media codziennie. Daje to szanse na przygotowanie ciekawych akcji zwiększających świadomość marki oraz przyciągających klientów. Zwłaszcza, że wybierając reklamę mobilną marki mają znacznie większe szanse na zostanie zauważonymi, ponieważ jej odbiorcy nie wykształcili jeszcze w sobie tzw. ślepoty banerowej w tym kanale.
Dlaczego kanał mobilny należy włączyć w komunikację marketingową?
Urządzenia mobilne pomagają zwiększyć zasięg kampanii, a także pozytywnie wpływają na jej skuteczność. Użytkownik posiada je cały czas przy sobie w odróżnieniu od innych mediów.
Przykładem wykorzystania technologii mobilnej w marketingu jest np. Generator Kuponów Rabatowych dla Pasażu Grunwaldzkiego, przygotowany przez agencję Eura7. Jest to aplikacja umożliwiająca przeprowadzanie cotygodniowych promocji, w czasie których poprzez aplikację pobierać można kupony rabatowe do wybranych sklepów i punktów usługowych znajdujących się w Pasażu. Po 15 minutach od chwili udostępnienia usługi, klienci Pasażu Grunwaldzkiego zdążyli pobrać ponad 200 kuponów. Aplikacja udostępnia ponadto informacje dotyczące lokalizacji danego najemcy oraz odnośnik do jego strony WWW. W tej sposób centrum handlowe wychodzi na przeciw oczekiwaniom swoich klientów, sprawiając, że zakupy stają się jeszcze przyjemniejsze.
Twoi klienci korzystają z nowych technologii i spodziewają się tego, że firmy i marki również będą obecne w nowych mediach. Czy chcesz dowiedzieć się jak kanał ten może wykorzystać Twoja firma lub marka? Skorzystaj z konsultacji lub wyślij BRIEF! (info@eura7.com)
Katarzyna Zemlik,
Marketing & PR Manager
e-mail: katarzyna.zemlik@eura7.com
tel. +48 728 838 144
www.eura7.com