Krakowska agencja Abanana przygotowała dla polskiego producenta nawozów Dr Green sp. z o.o. chatbota, który wspomógł proces rekrutacji nowych pracowników do zespołu handlowego firmy.
Zadaniem agencji było stworzenie chatbota, który przeprowadzi rekrutację na dwa stanowiska – Ambasadora Marki oraz Doradcy Klienta. W przeciwieństwie do standardowych rozmów kwalifikacyjnych te odbyły się przy wykorzystaniu Facebook Messengera, zajęły maksymalnie kilkadziesiąt minut, a udział w procesie rekrutacji możliwy był z dowolnego miejsca na świecie oraz w każdej chwili.
Odbycie 10 spotkań i dokonanie oceny kandydatów przy zastosowaniu tradycyjnego naboru zajmuje nawet doświadczonemu HR-owcowi kilka dni. Przy skali 50 kandydatów byłyby to tygodnie. Automatyzując proces rekrutacji przy użyciu chatbota, przy dużej skali, można zaoszczędzić nawet do 70% czasu pracy rekrutera.
W jaki sposób prowadzono prace nad projektem? Stworzyliśmy dwa osobne scenariusze z pytaniami, które były dostosowane do wymagań oraz oczekiwań wobec kandydatów. Klientowi zależało na tym, aby odpowiedzi wszystkich osób, które rozmawiały z chatbotem, były na bieżąco monitorowane. Wdrożyliśmy więc proces zbierania danych w wygodnym arkuszu kalkulacyjnym, co umożliwiło podgląd live na ukazujące się odpowiedzi. Każda osoba, która rozpoczęła rozmowę z chatbotem, została poinformowana o obowiązującej polityce prywatności, a następnie musiała odpowiedzieć na 16 lub 20 pytań, w zależności od wybranego stanowiska. Pytania dotyczyły nie tylko branży nawozowej, pojawiały się również zagadki logiczne i graficzne. Ostatnim etapem rekrutacji była możliwość przesłania CV lub pozostawienia danych kontaktowych – opisuje Jolanta Przetaczek, Social Media Specialist agencji Abanana.
Adam Fatyga, Senior Account Manager agencji Abanana, odpowiedzialny za koordynację projektu dodaje: Biorąc pod uwagę specyfikę branży i fakt, że chatboty rekrutacyjne nadal są nowością na rynku HR, ten sposób pozyskiwania pracowników z rynku z pewnością będzie coraz częściej wybierany przez pracodawców; także z dziedzin, które nie wiążą się wprost z nowymi technologiami.
Dr Green sp. z o.o. to firma polska bez udziału zagranicznego kapitału i producent nawozów dolistnych marki Dr Green. Nawozy dolistne Dr Green wyróżnia zawarta w nich formuła MicroActive i MacroActive, która pełni funkcje stymulujące i antystresowe. Oferowane rolnikom, sadownikom i ogrodnikom związki organiczne intensyfikują i wspomagają procesy prawidłowego rozwoju systemu korzeniowego w początkowych fazach wzrostu. Podnoszą stopień wykorzystania składników pokarmowych znajdujących się w nawozach i w glebie. Brand obecny jest w macierzystym kraju, ale prowadzi również dystrybucję produktów w Europie i Afryce.