Abanana, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe, Najnowsze

Drożdże rosną na Instagramie

Znacie kogoś, kto nie lubi pizzy? Aż 96% Polaków deklaruje, że konsumuje właśnie to danie przynajmniej kilka razy w roku. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać Międzynarodowy Dzień Pizzy, który obchodzony był 9 lutego, i przygotować z tej okazji kreatywne paczki z Drożdżami Babuni oraz prezentami dla wybranych influencerów.

Abanana jest partnerem Lesaffre Polska SA od 2013 roku, kiedy to rozpoczęła obsługę kanałów social mediowych marki Drożdże Babuni na Facebooku oraz Instagramie.

„Czy ktoś potrafi sobie wyobrazić dobre ciasto na pizzę bez odpowiednich drożdży wysokiej jakości? To oczywiście nie jest możliwe. Aż 20% Polaków robi pizzę w domu samodzielnie. Zachęciliśmy więc wybraną grupę influencerów, aby razem z nami wzięli udział w tym wyjątkowym święcie. Zrobiliśmy to ufając, że zachęcimy użytkowników Instagrama do przygotowania dania prosto z serca Włoch we własnej kuchni” – wyjaśnia Agata Kieloch, Account Manager agencji Abanana.

Paulina Kasprzyk, Social Media Manager odpowiedzialna za obsługę marki, dodaje: „Celem akcji był także wzrost zainteresowania profilem „I jest pysznie”, który prowadzimy na Instagramie dla Drożdży Babuni. Dzięki wysyłce pozyskaliśmy jakościowy content od realnych użytkowników i pokazaliśmy produkt klienta wśród odbiorców influencerów, poszerzając znacząco tym samym grupę docelową marki”.

Paczka kreatywna zawierała specjalnie przygotowany przepis na ciasto do pizzy, pięć sztuk suszonych Drożdży Babuni oraz zestaw do pizzy, zawierający specjalistyczną deskę, nóż oraz łopatkę.

„Aby wysyłka była jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorców, zestawy zapakowaliśmy w pudełka do pizzy z naklejką Drożdży Babuni Delivery i listem zaprojektowanym na wzór ulotki z pizzerii, co spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem obdarowanych” – opowiada Kieloch.

Efekt?

  • 2073% więcej wyświetleń
  • 700% więcej odwiedzin profilu
  • 457% więcej interakcji z postami
  • 1840% więcej użytkowników Instagrama, do których udało się dotrzeć

„Powyższe liczby i reakcje użytkowników sprawiają, że jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu akcji. Influencerzy przygotowali naprawdę interesujące materiały o wysokiej jakości. Wszystkie można znaleźć na profilu Instagramowym „I jest pysznie”
w wyróżnionych relacjach. Wśród osób, z którymi podjęliśmy współpracę, jest m.in. Pani Magda, która wychowała się
w Wołczynie – mieście, gdzie znajduje się siedziba firmy Lesaffre. Jak sama wspomniała, uczyniła to nie tylko ze względu na upodobania kulinarne, lecz w dużej mierze ze względów sentymentalnych. Mamy więc nadzieję, że przynajmniej z częścią tego grona spotkamy się przy okazji kolejnych akcji, wzmacniając tym samym społeczność miłośników pizzy, ale też i Drożdży Babuni w Polsce” – podsumowała przedsięwzięcie Paulina Kasprzyk.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x