X

Effie Awards dla agencji Eura7 i TELESCOPE za kampanię społeczną ”SM – walcz o siebie!”

14 października 2013 roku ogłoszono listę laureatów konkursu Effie Awards na najbardziej efektywną komunikację marketingową. Wśród nich, jako zwycięzca w kategorii PRO BONO, znalazła się kampania społeczna „SM – walcz o siebie”, zainicjowana i realizowana przez agencję TELESCOPE dla Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, Fundacji NeuroPozytywni i Fundacji Urszuli Jaworskiej. Za działania interaktywne i komunikację w internecie odpowiadała agencja interaktywna Eura7.

„SM – walcz o siebie” to kampania społeczna dotycząca stwardnienia rozsianego (SM), mająca na celu „odczarowanie” SM-u w świadomości Polaków jako choroby często kojarzonej z wyrokiem niepełnosprawności, a wręcz śmierci. Kampania ma już na swoim koncie tytuł KAMPANII SPOŁECZNEJ ROKU 2012 w kategorii ZDROWIE.

W ramach konkursu Effie Awards zgłoszone kampanie oceniano pod względem wnikliwej strategii, dopasowanej kreacji i ponadprzeciętnych wyników marketingowych. Każda kampania, którą miałam okazję realizować, była wyjątkowa. Jednak oprócz spełnienia wspomnianych zasad modelowej kampanii społecznej, sukcesem „SM – walcz o siebie” w dużej mierze jest współpraca wielu partnerów. To naprawdę niesamowite, że udało się zrzeszyć trzy organizacje pacjentów, tysiące osób z SM, środowisko lekarskie, biznesowe i oczywiście media, które w ramach partnerstwa wspierały nas komunikacyjnie mówi Malina Wieczorek, właścicielka agencji TELESCOPE. Naszym dodatkowym wyróżnikiem jest udział samych pacjentów w przygotowanych spotach i billboardach. Pokazując swoje twarze i opowiadając prawdziwe historie z zupełnie innej perspektywy – nie samej choroby, ale chęci realizacji pasji, aktywności zawodowej – dali przykład temu, że naprawdę warto o siebie walczyć i wykorzystywać szanse, jakie niesie życie.

Więcej na temat efektów kampanii znajdziesz na stronie SM – walcz o siebie!