Formuła 1 tuż przed nowym sezonem rozpoczyna swoją pierwszą globalną kampanię reklamową.
60-sekundowy film wyprodukowany w Londynie przez Wieden+Kennedy wprowadza nowy slogan F1: “Engineered insanity”. Składa się z migawek przeskakujących między materiałami archiwalnymi z wyścigów a klipami sześciu “superfanów” Formuły 1, którzy zostali nagrani w specjalnie skonstruowanym tunelu aerodynamicznym, gdzie poddawano ich sztucznie wykreowanym warunkom, jakich doświadczają w wyścigach kierowcy: intensywnym podmuchom wiatru, wysokim temperaturom i strumieniom wody. Aktorzy zostali wybrani ze względu na okazywany entuzjazm do tego sportu oraz reprezentowanie demograficznego zróżnicowania fanów wyścigów.
Ellie Norman, dyrektor ds. marketingu Formuły 1 oświadczyła, że celem kampanii jest stworzenie “zauważalnej zmiany w postrzeganiu F1 (…) pokazując i podkreślając, dlaczego nasi fani uwielbiają ten sport”.
Spot został wykreowany przez Philippę Beaumont, Freddy’ego Taylora i Andrew Bevana oraz wyreżyserowany przez Chrisa Boyle’a dzięki Private Island (agencji stojącej za telewizyjnymi spotami m.in. gier Call of Duty i The Division, oraz marek takich jak Samsung, Android i Nike).
Pierwszym wyścigiem sezonu będzie Grand Prix Australii w Melbourne 25 marca. Film będzie wspierany przez reklamy out-of-home w Melbourne, włączając w to ręcznie malowane murale.
Sześciu superfanów uczestniczących w spocie weźmie udział we wdrażaniu kampanii poprzez własne profile społecznościowe. Kampanii towarzyszyć będzie też specjalna seria gifów i Instagram Stories, zaprojektowanych w sposób angażujący szerokie kręgi fanów.
Norman dodała: “W zeszłym sezonie obiecaliśmy naszym fanom, że zbliżymy ich do siebie i przekształcimy sport w coś, co emocjonalnie przypomina (…) bitwę gladiatorów. Nic, co dotychczas wymyśliliśmy, nie wyraża tego uczucia lepiej niż oglądanie wyścigu oczami przepełnionych pasją kibiców”.