X

Eura7 o facebookowych aplikacjach w październikowym „Marketingu w praktyce”

W najnowszym numerze miesięcznika „Marketing w praktyce” Kasia Żydek i Edward Skraba z Eura7 piszą o aplikacjach na Facebooku i możliwościach wykorzystania ich jako narzędzi marketingowych. Polecamy lekturę tekstu, którego fragment poniżej.

Minęły już czasy, gdy najważniejszym wskaźnikiem świadczącym o skuteczności działań marketingowych na Facebooku była liczba osób lubiących dany fanpage. Fani, bynajmniej, nie przestali być dla marek ważni. Jednakże, oprócz nich, coraz ważniejsi stają się także znajomi fanów, a nawet znajomi znajomych fanów. Coraz częściej podkreśla się bowiem, że działania marketingowe prowadzone na Facebooku muszą mieć szerszy zasięg i, w związku z tym, docierać nie tylko do fanów marki czy firmy, ale także – co najmniej – do znajomych fanów. W tę filozofię facebookowe aplikacje wpisują się niemalże idealnie.

Aplikacje na Facebooku są doskonałym przykładem wykorzystywania specyfiki i właściwości mediów społecznościowych do aktywizacji i angażowania szerokiego grona odbiorców w interakcje z marką, produktem czy firmą. Wraz z rozwojem funkcjonalności Facebooka, zwiększają się także możliwości precyzyjnego dopasowywania tego typu narzędzi do konkretnych założeń marketingowych. Dzięki temu, aplikacje – dostarczając coraz bardziej zróżnicowanych i atrakcyjnych treści – mogą zachęcić do śledzenia społecznościowych poczynań marki czy firmy na Facebooku i są coraz skuteczniejszym narzędziem promocji w Internecie.

Cały artykuł w najnowszym numerze miesięcznika „Marketing w praktyce”(nr 10, październik 2011). Więcej na: http://marketing.org.pl/