X

Eye tracking i formatowanie treści strony www

Czy wiecie, że tekst na ekranie czytamy około 20% wolniej niż tekst drukowany?

Do napisania tego artykułu skłonił mnie coraz częściej poruszany w branży IT temat eye trackingu. Temat jest popularny głównie ze względu na coraz większe budżety przeznaczane na reklamę internetową. Złe rozmieszczenie elementów na stronie www, nieprzyjazne dla ludzkiego oka, może skutecznie zniechęcić użytkownika.

Szukając tematów na ten temat natknąłem się na ciekawe badanie, z którego przytoczę tylko najciekawsze wskazówki.

1. Zawsze umieszczaj na stronie TYTUŁ. I nie chodzi tu o znacznik title, ale po prostu o odpowiednio wyróżniony temat strony. Jest to jeden z pierwszych elementów, na które użytkownik zwraca uwagę po wejściu na stronę. Tytuł jest znaczną pomocą w nawigacji – pozwala określić czy trafiliśmy na odpowiednią stronę.

2. Używaj wypunktowania dla wszystkich treści, jakie da się w ten sposób zaprezentować. Wyszukiwanie informacji w wypunktowanej liście jest średnio 60% szybsze, niż jeżeli była by ukryta w tekście.

3. Linki muszą się wyróżniać przynajmniej kolorem od reszty tekstu. Dodatkowo do wyróżnienia można użyć podkreślenia, co jest istotne dla osób mających problemy z rozróżnianiem kolorów.

4. Używanie śródtytułów: jeśli wiemy, jakie informacje na stronie są najważniejsze dla użytkowników, możemy je po prostu wyraźnie wyeksponować i liczyć, że użytkownicy do nich trafią. W przypadku bardziej skomplikowanych stron, warto jednak zastosować śródtytuły i kierować użytkowników krok po kroku do celu.

Dodatkowo zapraszam do zapoznania się z prezentacją na ten temat:

Kategorie: Doświadczenia