Facebook – zaczynał elitarnie i kameralnie, od Harvardu, miał być komunikatorem, który umożliwia kontakt studentom. Od pierwotnego założenia Marka Zuckerberga minęły technologiczne wieki, a spod Bostonu Facebook wyrwał się w świat, aby obecnie stać się społecznościowym globalnym gigantem. Wczoraj Facebook uruchomił kolejną, nową sekcję portalu o jednoznacznej nazwie: Campus.
Wyodrębnił tym samym na swoim portalu przestrzeń przeznaczoną wyłącznie dla uczelni, która ma integrować społeczność akademicką w nowych warunkach nauczania i studiowania. Wszyscy wiemy, że te mogą się zmieniać dynamicznie.
„W tym roku studenci w całym kraju stają przed nowymi wyzwaniami, ponieważ niektóre kampusy przechodzą na częściowe lub całkowite kształcenie zdalne, więc znalezienie sposobu na pozostanie w kontakcie z życiem uczelni jest ważniejsze niż kiedykolwiek. College to czas na nawiązywanie nowych przyjaźni, znajdowanie ludzi o podobnych zainteresowaniach, na odkrywanie nowych możliwości łączenia się – od klubów po grupy naukowe, sportowe i nie tylko. Na początku Facebook był siecią tylko na uczelniach, więc teraz wracamy do naszych korzeni z kampusem poprzez Facebook Campus, aby pomóc studentom nawiązywać i utrzymywać relacje, nawet jeśli są poza uczelnią” – wyjaśnia zespół Zuckerberga.
Jak to działa?
Facebook Campus to dedykowana sekcja aplikacji Facebook przeznaczonej dla studentów (obecnie dla kilkunastu uczelni, wyłącznie w USA), z profilem uczelni, który różni się jednak od jej głównego portalu. Aby utworzyć profil kampusu, wszyscy studenci potrzebują adresu e-mail w domenie uczelni i roku ukończenia studiów. Pozostałe informacje, takie jak kierunek studiów, zajęcia, miasto rodzinne są opcjonalne. Po skonfigurowaniu profilu kampusu studenci mogą zakładać grupy, przygotowywać wydarzenia charakterystyczne dla tradycji ich uczelni, łączyć się z kolegami z zajęć. Treść udostępniana w kampusie będzie widoczna tylko dla osób w kampusie.
Kluczowe cechy
Feed uczelni: to zweryfikowana za pośrednictwem poczty e-mail przestrzeń przeznaczona dla studentów, aby mogli otrzymywać aktualne informacje od kolegów, grup i organizatorów wydarzeń w kanale uczelnianym. Studenci mogą tworzyć grupy studyjne, planować wirtualne koncerty, prosić o poradę w ramach grup.
Katalog uczelni: służy do szukania konkretnych osób, dlatego stworzyliśmy katalog kolegów i koleżanek, aby ułatwić znajdowanie i poznawanie nowych ludzi. Podobnie jak przed kilkunastoma laty, kiedy Facebook był siecią tylko na uczelniach, studenci mogą znaleźć kolegów z roku według kierunku, rocznika i innych danych.
Rozmowy: czaty uczelniane to pokoje rozmów w czasie rzeczywistym. Studenci mogą tworzyć pokoje rozmów w swoich akademikach, klubach lub w innych miejscach.