Facebook ogłosił właśnie program, którego celem jest pomoc firmom z Unii Europejskiej w rozwoju oraz wyposażenie większej liczby osób w umiejętności cyfrowe, te bowiem są współcześnie niezbędne do konkurowania w miejscu pracy i do ubiegania się o pracę.
Facebook zobowiązał się także do otwarcia trzech nowych centrów szkolenia umiejętności społecznościowych – w Hiszpanii, Polsce i we Włoszech oraz do przeszkolenia miliona osób, w tym właścicieli firm w całej UE.
Trzy nowe ośrodki społecznościowe w Hiszpanii, Włoszech i Polsce będą prowadzone we współpracy z lokalnymi organizacjami, oferując, do 2020 roku, szkolenia w zakresie umiejętności cyfrowych, umiejętności korzystania z mediów i bezpieczeństwa online grupom niedostatecznie dotychczas reprezentowanym.
Facebook od 2011 roku zainwestował ponad miliard USD, aby wesprzeć małe firmy na całym świecie. Z programu Boost Your Business skorzystało setki tysięcy małych firm, a ponad milion z darmowego internetowego centrum nauki – Blueprint.
Według nowych badań przeprowadzonych przez Morning Consult we współpracy z Radą Lizbońską i Facebookiem stopień wykorzystania narzędzi cyfrowych przez niewielkie firmy przekłada się na nowe miejsca pracy i możliwości rozwoju dla społeczności w całej UE. Wystarczy spojrzeć na poniższe dane:
– 35% małych i średnich firm na Facebooku ankietowanych we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii twierdzi, że zbudowało swoją firmę na Facebooku;
– 49% twierdzi, że zatrudniło więcej pracowników od momentu dołączenia do Facebooka;
– 57% ankietowanych firm twierdzi, że zwiększyło sprzedaż dzięki platformie, a 60% twierdzi, że platforma pomaga im sprzedawać produkty w innych miastach i krajach.
Czy i wy należycie do tej grupy?