Facebook ciągle wprowadza nowe rozwiązania: po grudniowych zmianach w profilach indywidualnych użytkowników pierwszy kwartał br. stoi pod znakiem zmian w wyglądzie i funkcjonalnościach fanpage’y. Jaki wpływ będzie to mieć na sposób prowadzenia działań marketingowych i komunikacyjnych?
Według badania Megapanel z grudnia 2010 roku Facebook ma w Polsce ponad 9,5 mln realnych użytkowników. Prawie jedna trzecia z nich to osoby w wieku 25-34 lata, a więc o dużym potencjale zakupowym, najatrakcyjniejsze z punktu widzenia reklamodawców. Każdej marce i firmie obecnej na Facebooku zależy na tym, by jak najskuteczniej dotrzeć do swojej grupy docelowej. Liczy się nie tylko treść, ale i forma przekazu. Ta druga zaś w dużej mierze zależy od dostępnych funkcjonalności i narzędzi. Głównym kanałem komunikacji podmiotów komercyjnych z odbiorcami są na Facebooku strony fanowskie (fanpage), dlatego tak istotne jest, jak one wyglądają i jakie mają funkcjonalności.