Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Facebook uruchomi w środę w Polsce Marketplace, zada cios Allegro i OLX?

Czym jest Marketplace na Facebooku? Przede wszystkim platformą, która pozwala wyszukiwać, sprzedawać i kupować za pośrednictwem największego portalu społecznościowego na świecie.

Facebook uruchomił swój projekt do tej pory w 27 krajach, z czego 19 jest w Europie. W tym tygodniu przyjdzie czas Marketplace Facebooka w Polsce. Analitycy z Business Insider Polska oceniają, że może to być mocne uderzenie w inne platformy handlowe, m.in. takie jak OLX czy Allegro, które do tej pory doskonale radziły sobie na naszym rynku.

Marketplace Facebooka działa jednak inaczej niż np. Allegro. Przede wszystkim nie pośredniczy w płatnościach. Aplikacja Marketplace służy wyłącznie wyszukiwaniu i przez to pozwala na kontaktowanie się ze sprzedawcami.

Tak prezentuje się Marketplace na udostępnionych przez Facebooka informacjach prasowych:

Dodatkowo użytkownik dostaje opcję przechowywania zapisanych produktów, a także historię zakupów i wystawionych ofert oraz, co oczywiste, treść rozmów przeprowadzonych z innymi bywalcami platformy.

Skąd podejrzenie, że Marketplace może aż tak wpłynąć na rynek w naszym kraju? Wystarczy spojrzeć na liczby: Facebook zgromadził na swojej platformie 550 mln użytkowników, którzy co miesiąc odwiedzają grupy kupna i sprzedaży.

AKTUALIZACJA:

Wszystko wskazuje na to, że u wybranych użytkowników Facebooka nowa platforma już działa. Wystarczy kliknąć w Marketplace w zaznaczonym miejcu:

Wtedy zostaniemy przeniesieni na właściwą stronę, która wygląda tak:

Marketplace pozwala na również na szybki kontakt ze sprzedającym, a sama oferta wygląda w ten sposób:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x