X

Formaty reklamowe i możliwości targetowania w serwisie społecznościowym Linkedin

Linkedin.com to międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Według badania Megapanel w styczniu 2014 roku zanotował 914.668 polskich użytkowników (real users), co daje mu drugie miejsce w tej kategorii zaraz po Goldenline. Jednak siłą Linkedin’a jest jego globalny charakter. W samej Wielkiej Brytanii serwis na 15 milionów użytkowników, a na całym świecie 277.000.000.

Profile prywatne na Linkedin do doskonałe narzędzie do budowy własnej marki osobistej (zobacz przykład). Wprowadzone w 2008 roku profile biznesowe wiązane są z profilami prywatnymi i umożliwiają firmom prezentację oferty i publikację newsów w wielu wersjach językowych.

Formaty reklamowe na Linkedin

Linkedin umożliwia firmom publikację własnych reklam z poziomu konta biznesowego. Dostępne są dwa formaty reklamowe: promocja postu oraz box reklamowy. Box reklamowy składa się z treści tekstowej (nagłówek – 25 liter, opis – 75 liter), zdjęcia lub wideo zaciąganego z YouTube. Maksymalna długość wideo to 120 sekund. Poniżej prezentuję reklamę z wideo i z obrazkiem.

Targetowanie reklam na Linkedin

Linkedin jest serwisem społecznościowym, dzięki temu oferuje zaawansowane możliwości kierowania reklam:

  • Wybór lokalizacji: państwo, miasto (w Polsce nie ma możliwości wyboru miast)
  • Wybór firm (do pracowników tych firm będą kierowane reklamy): nazwa firmy / branża / ilość pracowników
  • Stanowisko: konkretny tytuł lub kategoria
  • Szkoła
  • Doświadczenie
  • Bycie członkiem grupy na Linkedin
  • Płeć
  • Wiek

Ceny reklam na Linkedin

Linkedin umożliwia rozliczanie kampanii w modelu CPC (płacę za kliknięcia) i CPM (płacę za 1000 wyświetleń). Minimalna wartość CPC i CPM wynosi 2$, minimalny budżet dzienny kampanii wynosi 10$. Minimalna efektywna wartość CPC sugerowana jest reklamodawcy podczas tworzenia kampanii i w zależności od targetowania bardzo często dość znacznie przewyższa 2$.

Wyniki przeprowadzonych przez nasz kampanii testowych (promocja postu) wykazały duże koszty takich działań. Przy ustawionej sugerowanej wartości CPM = 17,52$, wartość wizyty na stronie wyniosła 3,37$.  Pozytywnym aspektem było to, że rzeczywista wartość CPM wyniosła 15,05$.

Podsumowując, reklama na Linkeid jest dość droga. Jednak w przypadku chęci precyzyjnego targetowania jest niezastąpiona. Z uwagi na biznesowy charakter serwisu, jest to najlepszy kanał komunikacji w segmencie B2B.