X

Forum IAB 2008 subiektywnym okiem uczestnika

Jakie są trzy najważniejsze święta w listopadzie? Święto Zmarłych, Dzień Niepodległości i … Forum IAB. W dwóch pierwszych zapewne większość z Was uczestniczyła, w ostatnim z wymienionych być może już nie. Dlatego postanowiłem napisać co nieco na temat Forum IAB 2008.

Warszawa powitała chłodno

To niestety prawda. Temperatura na zewnątrz (z krak. na polu) wydawała się być bliska zimowej aurze, tymczasem w prognozach pogody planowano nawet złotą polską jesień. My, czyli Michał Wojda – Account Director Agencji interaktywnej EURA7, Artur Różalski – Art Director i ja (cześć, miło mi) – Grzegorz Skuza, czyli zgodnie z tym co jest napisane na wizytówce PR Manager.  Pomimo brytyjskiej pogody ruszyliśmy na podbój Hotelu Marriot.

Wchodzimy do środka!

Ba – już w nim jesteśmy! Dokładnie na sali gdzie za chwilę rozpocznie się Forum IAB 2008. Ze sceny wita nas oraz pozostałych uczestników Prezes IAB Polska – Jarosław Sobolewski. Potem dowiadujemy się od PricewaterhouseCoopers, że rynek nam rośnie i pieniążków przybywa. Następnie dwa wystąpienia zaproszonych gości z zagranicy. Zaczynam się czuć jak student na wykładzie. Czemu nikt nie wpadł na pomysł przeznaczenia choćby kilku minut na zadawanie pytań? W końcu jesteśmy branżą interaktywną więc lubimy podejmować interakcje. ;-)

Stare media przetrwają, a my?

Po przerwie wystąpienie przedstawiciela Yahoo – całkiem niezłe. Punktem kulminacyjnym tego panelu jest jednak debata na temat: „Czy stare media przetrwają?”. Zestawienie opinii ludzi świata nauki i mediów wypada całkiem zgrabnie. Dowiedzieliśmy się między innymi dlaczego Web 2.0 stało się istną plagą dla przemysłu pornograficznego.

Królestwo przemówiło

Potem czekała nas garść informacji na temat targetowania behawioralnego i predyktywnego, by w końcu zobaczyć jak pracuje North Kingdom. Wystąpienie Davida Erikssona, wsparte ciekawą prezentacją agencji było inspirujące. Pokazało wszystkim zebranym, że w reklamie internetowej kreatywność powinna być na pierwszym miejscu, gdyż jest jednym z warunków skuteczności. Po wystąpieniu Davida nadszedł czas na kilka godzin luzu.

Czas na nagrody, czyli Mixx Awards 2008

Wieczorem w klubie Platinium odbyła się gala wręczenia nagród Mixx Awards 2008. Osobiście kibicowałem Click5 i się nie zawiodłem. Ich pracę słusznie docenili jurorzy – sajt dla Knorr’a jest po prostu świetny. Dla mnie to właśnie Click5 powinno dostać tytuł agencji roku. Kto został nim uhonorowany – dowiecie się tutaj.

Po rozdaniu nagród zaczęła się impreza, z której niestety spora część osób dość szybko się ulotniła. Czyżby ktoś zorganizował konkurencyjne party?

Na drugi dzień

Powrót w późnych godzinach nocnych i pobudka w dość wczesnych godzinach rannych potrafią dać nieźle w kość. Tym razem nie dały.

Drugi dzień zacząłem od prezentacji mBanku. Przyznaję, że jak na polski sektor bankowy filozofia komunikacji mBanku jest całkiem ciekawa. Zacząłem się nawet zastanawiać nad uruchomieniem trash-advertising – sieci reklamy na kontenerach i śmieciarkach. Może to chwycić? Jak myślicie?

Przejdźmy do konkretów

Po kawowym spacerze w kuluarach udałem się wraz z Artkiem na prezentację Performance Media. Przejdźmy do konkretów – tak powinno brzmieć hasło przewodnie wystąpienia Jacka Chruścianego, dotyczącego SEO/SEM. Brawo!

Wystąpienie Krzysztofa Dębowskiegoo e-mail marketingu nie było zbytnio porywające, aczkolwiek pojawiło się w nim kilka ciekawych treści. Na koniec zaś Outrider podzielił się kilkoma przemyśleniami i wnioskami na temat głównego wskaźnika efektywności kampanii marketingowych, czyli ROI.

Czy było warto?

Myślę, że tak. Pomimo kilku niedociągnięć organizacyjnych i kilku prezentacji, które nie do końca przypadły mi do gustu, Forum IAB 2008 pozostawi w mojej pamięci pozytywne wrażenie. Na polskim rynku potrzebne są podobne eventy, pokazujące, że Internet ma naprawdę duży potencjał marketingowy. Jeśli opinia marketerów będzie podobna czekają nas kolejne lata dynamicznego wzrostu. Recesja zaś może się schować. ;-)

PRactions udostępniło materiały wideo z Forum IAB 2008. Znajdziecie je tutaj.