Heineken, znana marka piwa, nawiązała współpracę ze sprzedawcą odzieży ulicznej Bodega, aby wprowadzić na rynek limitowaną edycję „głupiego telefonu” – The Boring Phone. Produkt ten został stworzony bez dostępu do Internetu, a jego głównym celem jest zachęcanie konsumentów do ograniczenia czasu spędzanego przed ekranem i promowanie kontaktu międzyludzkiego.
The Boring Phone swoją premierę miał podczas Milan Design Week, gdzie został zaprezentowany szerokiej publiczności. Towarzyszyła mu również innowacyjna kampania reklamowa, obejmująca kilka 15-sekundowych spotów, przedstawiających ludzi cieszących się chwilą i niekorzystających ze smartfonów.
Ankieta, zlecona przez Heinekena, pokazała, że użytkownicy smartfonów z pokolenia Z i pokolenia milenijnego sprawdzają swoje telefony średnio siedem razy, gdy są poza domem. Duży odsetek z nich sprawdza media społecznościowe lub służbowe e-maile, gdy są w towarzystwie innych osób. Jednak coraz więcej osób wyraża chęć oderwania się od tego typu zachowań. Niektórzy już wyłączają swoje telefony lub pozostawiają je w domu na czas nieobecności.