Heineken, znana marka piwa, nawiązała współpracę ze sprzedawcą odzieży ulicznej Bodega, aby wprowadzić na rynek limitowaną edycję „głupiego telefonu” – The Boring Phone. Produkt ten został stworzony bez dostępu do Internetu, a jego głównym celem jest zachęcanie konsumentów do ograniczenia czasu spędzanego przed ekranem i promowanie kontaktu międzyludzkiego.
The Boring Phone swoją premierę miał podczas Milan Design Week, gdzie został zaprezentowany szerokiej publiczności. Towarzyszyła mu również innowacyjna kampania reklamowa, obejmująca kilka 15-sekundowych spotów, przedstawiających ludzi cieszących się chwilą i niekorzystających ze smartfonów.
Ankieta, zlecona przez Heinekena, pokazała, że użytkownicy smartfonów z pokolenia Z i pokolenia milenijnego sprawdzają swoje telefony średnio siedem razy, gdy są poza domem. Duży odsetek z nich sprawdza media społecznościowe lub służbowe e-maile, gdy są w towarzystwie innych osób. Jednak coraz więcej osób wyraża chęć oderwania się od tego typu zachowań. Niektórzy już wyłączają swoje telefony lub pozostawiają je w domu na czas nieobecności.
Kampania The Boring Phone została stworzona we współpracy z agencją reklamową LePub i wspierana przez agencję PR The Romans oraz agencję medialną Dentsu Redstar. Jej celem jest nie tylko promowanie telefonu, ale również niesienie ze sobą sentymentu za erą sprzed smartfonów, a także promowanie zasad Heinekena dotyczących odłączania się od technologii i życia w teraźniejszości.
Wprowadzenie The Boring Phone na rynek może być interesującą propozycją dla osób odpowiedzialnych za marketing. Oferowanie produktów, które zachęcają do odłączenia się od Internetu i skupienia się na prawdziwych kontaktach międzyludzkich, może stanowić ciekawą alternatywę dla innych marek. Marka Heineken i Bodega śmiało idą w kierunku, który coraz więcej konsumentów docenia i pragnie.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/heineken-boring-dumb-phone-throwback-Y2K-campaign/713515/