Heinz, znany producent sosów, rozpoczyna nową kampanię marketingową mającą na celu zachęcenie klientów do stosowania ich produktów jako uniwersalnej przyprawy do różnych potraw. Kampania „Sos to nowy ketchup” jest częścią większej platformy kreatywnej „To musi być Heinz” i stanowi największą inwestycję marketingową firmy w tę kategorię produktów poza sezonem świątecznym.
Kampania składa się z krótkich filmów online, treści twórców oraz serii „Gravy Hot Takes” publikowanych na TikToku i Instagramie. Jej celem jest rozszerzenie wykorzystania sosu Heinz poza tradycyjne, świąteczne okazje na bardziej codzienne użycie jako przyprawy do różnych dań – od frytek po niekonwencjonalne wybory, takie jak ciasteczka.
Heinz, chcąc uczynić sos nowym ketchupem i wypełnić lukę pomiędzy drugą co do wielkości podkategorią, a kultową czerwoną przyprawą, wprowadza również trzy nowe sosy wegetariańskie. Inicjatywa ta ma na celu skłonienie klientów do używania brązowych sosów firmy Heinz tak samo, jak ketchupu, i wydłużenie okazji do zakupów poza okresami świątecznymi.
Inicjatywa „Sos to nowy ketchup” jest uzupełnieniem platformy „To musi być Heinz”, która ma na celu celebrację zwolenników marki oraz ich ogromnego wysiłku w wyrażaniu swoich preferencji. Według przeprowadzonej ankiety, około 63% konsumentów już korzysta z sosu Heinz co miesiąc.