Ikea, szwedzki producent mebli, przedstawił swoją pierwszą globalną kampanię marketingową, która pokazuje ludzi realizujących swoje pasje pomimo kryzysu kosztów utrzymania. Kampania o nazwie „Do Try This At Home” przedstawia różnych klientów, którzy spełniają swoje pasje dzięki produktom Ikea, takich jak starszy gracz i nastoletnia dziewczyna, która chce dać koncert gitarowy swoim przyjaciołom, nie przeszkadzając sąsiadom.
Kampania reklamowa składa się z serii wariacji na temat łamania zakazu „Nie próbuj tego w domu”, takich jak ścisłe przestrzeganie przepisu podczas gotowania lub niepowodzenie. Reklamy przedstawiają starszego mężczyznę intensywnie grającego na skomplikowanym zestawie komputerowym oraz dorosłego i dziecko trenujących sztuki walki w salonie, którzy następnie przemieniają się w postacie anime. Każdy z tych scenariuszy podkreśla różne produkty Ikea, które pomagają w realizacji tych aktywności, podkreślając jednocześnie przystępność cenową.
Kampania „Do Try This At Home” jest wynikiem partnerstwa Ikei z agencją McCann, które rozpoczęły współpracę globalną jesienią ubiegłego roku. Wcześniej Ikea korzystała z usług różnych agencji w 31 krajach, w których działa Ingka Group. Teraz większość działań koncentruje się wokół agencji McCann.