X

Case study: IKEA Poznań daje kosza odpadom!

Abanana Advertising – jednostka kreatywna agencji interaktywnej Eura7 – przygotowała czerwcową kampanię dla IKEA Poznań pod hasłem „IKEA Poznań daje kosza odpadom!”.

CEL: Edukacja oraz zachęcenie mieszkańców miasta do segregacji odpadów. Działania poznańskiego sklepu są próbą wyjścia naprzeciw zmianom, które wejdą w życie 1 lipca, gdy zmieni się system odbierania i wywozu odpadów oraz wprowadzone zostaną wyższe opłaty za ich niesegregowanie.

Rozwiązanie
: W czerwcu w Poznaniu pojawiły się billboardy z hasłem „IKEA Poznań daje kosza odpadom”, będące częścią, trwającej od 3 do 10 czerwca, teasingowej fazy kampanii.

Teasing zakończył się konferencją prasową w centrum Starego Rynku, na której odsłonięto kontener, w którym mieści się kuchnia IKEA, do której każdy może wejść i zobaczyć oraz przetestować proponowane przez IKEA funkcjonalne rozwiązania do sortowania odpadów. Poznaniacy dowiedzą się, m.in. jak funkcjonalnie urządzić segregację odpadów w domu, jakie odpady należy segregować i co zrobić z tymi, które są niebezpieczne dla środowiska oraz mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia.

Na profilu sklepu IKEA na Facebooku (www.facebook.com/IKEA.Poznan) mieszkańcy Poznania mogą wziąć udział w konkursie, będącym częścią kampanii. Zadaniem uczestników jest przesłanie zdjęcia przedstawiającego ich sposoby segregacji odpadów. Na zwycięzców czekają kosze pomagające w ich jeszcze lepszym sortowaniu.

Zakres prac agencji:
– przygotowanie linii kreacyjnej kampanii,
– działania na Facebooku,
– przygotowanie reklam prasowych.