Infografika – wizualne przedstawienie danych i statystyk przy wykorzystaniu kolorów, kształtów i schematów jest częstym wyborem content marketingu. Czy słusznie? Efektywność prezentowania informacji w taki sposób potwierdzają statystyki. Tak ujęte treści zwiększają chęć odbiorcy do czytania nawet o 80%. Wizualny przekaz ma 40% więcej szans na zdobycie uwagi w serwisach społecznościowych niż innego rodzaju treści. Skorzystaj z możliwości, jakie daje infografika dla biznesu, i dowiedz się więcej o tym, jak efektywniej trafić do klienta.
Odpowiedź na potrzeby rynku
Graficzne przedstawienie projektu za pomocą wizualizacji informacji oraz danych nazywamy infografiką lub grafiką informacyjną. Powinna być atrakcyjna wizualnie i przekazywać odbiorcy wiedzę w jasny i prosty sposób. Swoją popularność infografika zawdzięcza rozwojowi mass mediów, które dostarczały wręcz niemożliwą do przyswojenia ilość informacji. Użytkownicy mieli coraz większy problem z selekcją i analizą danych. Wprowadzenie infografik wydaje się zatem przynajmniej częściowym rozwiązaniem tego problemu oraz sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Wizualizacja danych wykorzystywana jest do przekazywania informacji o różnej tematyce. Z walorów infografiki chętnie korzystają zarówno dziennikarze, blogerzy, jak również duże korporacje stosujące je do przedstawienia reklam czy statystyk. Coraz częściej ta forma prezentacji doceniana jest przez wszystkich, jej cechą immanentną jest bowiem czytelność, wyrazistość oraz szybkość przekazu.
Styl infografiki
Projekt informacji powinien być kluczową częścią brandingu firmy. To on wzmacnia markę, wysyłając ważny komunikat o firmie do potencjalnego klienta. Odpowiednie elementy infografiki mogą wyróżnić ją jako przystępną w odbiorze, przejrzystą oraz nowoczesną. Wykorzystywane obrazki mogą być artystyczną projekcją lub realistyczne, w zależności od adresata i dziedziny, której dotyczą. Styl jest dowolny, ważne jest zachowanie estetyki i ujednolicona kompozycja całości. Elementy graficzne projektu są równie ważne jak informacje, to one przyciągają uwagę i ułatwiają szybką percepcję oraz analizę danych zawartych w infografice. Często wystarczy jedno spojrzenie, odbiorca bowiem łatwiej przyswaja sobie obraz połączony z danymi statystycznymi niż suche liczby czy wykresy. Dane i tekst umieszczone na projekcie relacjonują tylko część historii. Kolory, typografia i obrazy dostarczą resztę informacji. Niezależnie od tego, czy szukasz sposobu, aby powiedzieć więcej za pomocą mniejszej ilości tekstu, czy potrzebujesz czegoś, co wzmocni Twoje logo i hasło przewodnie firmy, projekt informacyjny będzie odgrywał kluczową rolę w realizacji celu.
Wartość wizualizacji
Infografika to zbiór wizualizacji danych zebranych w estetyczny wzór, który opowiada za nas o wybranej tematyce. Możesz wykorzystać je do urozmaicenia treści, tak aby przewijany blog był czymś więcej niż tylko blokiem tekstowym. Projekt będzie bardziej wydajny i przystępny, gdy wzmocnisz go za pomocą dodatkowych ikon i symboli. Nie wszystko musi być powiedziane dosłownie, pozwól odbiorcy samemu interpretować obrazy, zaangażuj go w przyswajanie informacji, które chcesz mu przekazać. Klienci lepiej zrozumieją Twoje produkty, usługi lub całą branżę, jeśli zaciekawisz ich dobrze zaplanowaną grafiką.
W czym może pomóc infografika?
Infografiki można wykorzystać do osiągnięcia wielu ważnych celów biznesowych:
- Ułatwia szybsze podejmowanie decyzji
- Sprawia, że raporty są bardziej zrozumiałe
- Udostępnia wyniki badań
- Podkreśla zalety lub funkcjonalności produktu
- Upraszcza komunikację wewnętrzną
- Wizualizuje dane demograficzne
- Zaciekawia odbiorcę.
Pamiętaj, że współcześni konsumenci narażeni są ciągle na nadmiar informacji, potrzebują więc wizualnej stymulacji, aby zaangażować się w treści napotkane w Internecie. Ludzie lubią obrazy – ponad 90% informacji, które są przekazywane do mózgu, to informacje wizualne, są bowiem przetwarzane 60 000 razy szybciej niż tekst. Dodajmy do tego fakt, że około 65% ludzi to tzw. wzrokowcy, którzy lepiej przyswajają obrazy, a gorzej suche dane. Mózg przetwarza informacje wizualne dużo szybciej niż tekst, więc jeśli zależy ci na zwróceniu uwagi swojej grupy docelowej, infografika może być najlepszym sposobem. Bezsprzecznie statystyki działają na jej korzyść. Nie pozostaje nic innego niż zmiana kanonu przedstawiania informacji, które prezentujemy klientom i wdrożenie infografik w strategię swojej firmy.
Nie ograniczaj się do opowiedzenia swojej historii – pokaż ją.