Wiecie, że lubimy wyzwania, więc na brief od Tobacco Trading International Poland Sp. z o.o. zareagowaliśmy entuzjastycznie i postanowiliśmy podjąć wyzwanie rzucone przez klienta.
Jaki cel nam postawiono? „Zbierzcie influencerów i ruszcie w polski Instagram, promując białą tabakę Snuffy Weiss”. Czy może być coś ciekawszego jesienią w agencyjnej pracy? Pewnie tak, ale dla nas to była fantastyczna przygoda pełna wyzwań, zwrotów akcji, szalonych influencerów. Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy do naszego najnowszego case study.
*Biała tabaka nie zawiera tytoniu, a zatem wszelkie działania prowadzone były całkowicie legalnie! :-)
Jak można się domyślać, taki produkt wymagał specyficznego grona influencerów. Zdecydowaliśmy, że przy ich wyborze przede wszystkim liczy się dla nas autentyczność, oryginalność i luz. Ponadto dobieraliśmy osoby pod kątem „festiwalowego vibe’a”, którego w tym roku z wiadomych względów zdecydowanie brakowało, a z którym Snuffy jest silnie związany. Szukaliśmy więc ludzi wyróżniających się na tle innych, od których bije świeża energia, jaką znamy m.in. z tętniących nocnym życiem miast i wielkich muzycznych festiwali.
Z jakimi influencerami współpracowaliśmy?
W gronie 32 instagramerów, których zaprosiliśmy do współpracy, pojawiło się sporo mikroinfluencerów z zaangażowanymi społecznościami. Pracowaliśmy m.in. z muzykami, bardziej i mniej znanymi tatuażystami i tatuażystkami, modelkami i modelami, fotografami, artystami, a nawet sportowcami, m.in. z kitesurferem i profesjonalnym BMX-owcem. Zakres świadczeń nie był jednakowy – zależało to głównie od contentu influencera i tego, co w jego przypadku będzie najbardziej naturalne.
Influencerzy mieli niemalże pełną dowolność w tworzeniu treści – jedynym warunkiem było po prostu to, by nie przesadzali. :-) W wyniku tej współpracy uzyskaliśmy 25 postów na Instagramie oraz co najmniej 28 zestawów relacji (minimum 3 klatki). Opublikowane posty osiągnęły łącznie 26 669 polubień oraz 697 komentarzy, a stories wyświetlono łącznie ponad 222 000 razy.
Jak wyglądała współpraca?
Przy projekcie pracowały łącznie 4 osoby z Abanana: Agata Kieloch (Account Manager), Maks Michalczak (PR Manager), Bartek Dziedzic (PR Specialist) i Kamila Starzyk (Junior PR Specialist). Postanowiliśmy, że będziemy posługiwać się hashtagiem #SnuffyForFun, który w zwięzły sposób przedstawia ideę całej kampanii i który pojawiał się już wcześniej w komunikacji tej marki. Robiliśmy też początkowe researche, które uświadomiły nam bardzo istotną rzecz – w przypadku takiego grona influencerów żadne narzędzie nie było w stanie pomóc nam wyłonić tych najbardziej wpisujących się w zaplanowaną stylistykę. Wynika to m.in. z tego, że są to na tyle niestandardowe osobowości, że nie zwykły używać hashtagów, typowych oznaczeń czy skrupulatnie uzupełniać swojego instagramowego bio. To często osoby anonimowe, działające w sieci, posługujące się jedynie swoim pseudonimem artystycznym i kreujące specyficzny, często awangardowy wizerunek.
Poszukiwanie influencerów odbywało się więc niemal w stu procentach organicznie i polegało na wertowaniu Instagrama, przeglądaniu interesujących nas profili, sprawdzaniu ich zasięgów, autentyczności oraz powiązań. Spora część osób, którym zaproponowaliśmy udział w akcji, nie zdecydowała się na promowanie Snuffiego, dlatego też baza potencjalnych osób do współpracy obejmowała zdecydowanie więcej influencerów niż wynosiła ich ostateczna liczba. Z perspektywy organizatorów kampanii istotne jest to, że w trakcie jej trwania pozyskaliśmy kilka osób do współpracy ze zgłoszeń samych zainteresowanych. Wszyscy ci influencerzy – z liczbą followersów na poziomie kilkunastu tysięcy – uczestniczyli w akcji na zasadzie barteru.
Kolejne wyzwanie – zebrana przez nas ekipa to w większości nocne marki. Łatwy kontakt? Pewnie, ale nie wcześniej niż wieczorem – to wtedy ich życie nabierało tempa mimo różnych etapów lockdownu w Polsce. Dostosowaliśmy więc do nich swój tryb pracy (na szczęście praca zdalna nam to zadanie ułatwiła!).
Agata Kieloch, która koordynowała formalną stronę współpracy z influencerami, mówi: „spośród produktów, które dystrybuuje Tobacco Trading International Sp. z o.o., Snuffy Weiss to jeden z nielicznych, który można bez problemu reklamować z uwagi na ustawę antynikotynową. Na szczęście trafił się produkt z dużym potencjałem, który tym łatwiej było nam wykorzystać z uwagi na bezproblemowe zrozumienie potrzeb, znajomość grupy docelowej i łatwość poruszania się w świecie influencerów – nawet tak specyficznych. Nie ma co ukrywać, że ta współpraca wymagała od nas niestandardowego zaangażowania, natomiast uważam, że całościowo dała nam bardzo dużo i z pewnością stanowi już niezwykle istotny element w doświadczeniu całego zespołu”.
Efekty działań
Oto kilka postów i stories, które powstały w wyniku współpracy:
BubbleGun, krakowska DJ’ka, która współpracuje m.in. z Żabsonem, postanowiła zasięgnąć do klasyki kina i genialnie odwzorowała scenę z Alem Pacino z kultowego „Scarface’a”:
Wyświetl ten post na Instagramie.
Fotograf aktv.13 zainspirował się pobytem w górach i stworzył świetne, mroźne zdjęcia produktowe, które idealnie odzwierciedlają efekt odświeżenia po zażyciu Snuffy Weiss. Co influencer uważa o wspólnie przeprowadzonych działaniach? „Świetna współpraca! Bardzo profesjonalne i konkretne podejście do tematu ze strony agencji. Wszystko co miało się wydarzyć odbyło się zgodnie z ustalonymi wcześniej terminami. Pod każdym aspektem oceniam współpracę 10/10 :)”.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Ekwiwalent reklamowy reakcji pod postami wyniósł (na dzień 5.1.2021) ponad 65 245 PLN. Jak my oceniamy całą akcję? Mimo trudności, czasami wyrzeczeń oraz potrzeby anielskiej cierpliwości – zdecydowanie pozytywnie i rozwijająco!