X

Internet dogania telewizję?

Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że ponad dwukrotnie zmniejszyła się różnica w czasie poświęcanym na oglądanie telewizji i korzystanie z sieci. Czy Internet może wyprzedzić telewizję?

Według badań z czerwca 2006 r większość respondentów w wieku 18-34 lat, poświęcała dziennie 137.4 min więcej na oglądanie telewizji niż surfowanie w sieci. Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że obecnie różnica zmniejszyła się do 1 godziny.

Internet jest najpopularniejszym medium wśród ludzi do 25 roku życia. W sierpniu 2007 roku JupiterResearch i Ipsos przeprowadziły badania, według których amerykańscy konsumenci w wieku 18-24 lat w ciągu tygodnia spędzają w sieci dwie godziny więcej niż przed telewizorem.

Wśród ludzi powyżej 25 roku życia najpopularniejszym medium pozostaje telewizja. Gdyby trend widoczny w badaniach Nielsen Media Research utrzymywał się jednak dalej, być może za dwa lata konsumenci w wieku 18-34 lat będą poświęcali tyle samo czasu na oglądanie telewizji, co na przebywanie w sieci.

Internet staje się coraz popularniejszy wśród ludzi w wieku powyżej 35 lat. Ekspansja sieci w tym przedziale wiekowym postępuje systematycznie, choć najwolniej. Konsumenci po 35 roku życia wciąż najchętniej korzystają z telewizji.

Amerykańskie badania wskazują na zmniejszanie się dystansu między Internetem i telewizją. Podobna analiza w Polsce mogłaby przynieść zbliżone rezultaty. Obecnie Internet osiągnął znaczną przewagę technologiczną i funkcjonalną nad telewizją – dzięki temu w najbliższych latach najpewniej zdominuje świat mediów. – komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.