X

Internet odporny na kryzys

„Kryzys” jest od dłuższego czasu hasłem odmienianym w mediach przez wszystkie przypadki. Ale branży interaktywnej – jako jednej z niewielu – kryzys nie doświadczył zbyt dotkliwie.

Rynek reklamy internetowej cały czas dynamicznie rośnie w siłę, i choć w czasach niepewnych gospodarczo klienci dokładniej oglądają wydawane pieniądze, to w Internecie wciąż pozwalają sobie na większy rozmach i nie boją się podejmowania odważnych działań marketingowych.

Źródło: http://www.flickr.com/photos/31119383@N07/6964054747/

Nikt nie ma chyba dzisiaj wątpliwości, że przyszłość nowoczesnego marketingu należy do Internetu. Promocja, budowa świadomości marki, sprzedaż – już dziś duża część tego tortu należy do Internetu właśnie. Trend ten z biegiem czasu będzie się nasilał, ale także zyskiwał nowy wymiar.

Ze względu na świetnie rokujący rynek marketingu mobilnego i liczby smartfonów, nawet decyzje podejmowane przez konsumentów w tak zwanym realu coraz częściej będą mieć swój punkt odniesienia w sieci i będą odwoływać się do tego co o markach i produktach się tam mówi i jak marki komunikują się w Internecie ze swoją grupą docelową. Jako przykłady dość przywołać tu, chociażby, internetowe porównywarki cenowe, QR kody, wspomagające procesy zakupowe aplikacje mobilne czy wzrost znaczenia internetowych rekomendacji produktów.

Badania (chociażby najnowszy raport IAB AdEx) pokazują, że marki wykorzystują marketingowy potencjał Internetu nie tylko coraz częściej, ale również w coraz bardziej różnorodny sposób. Także dostępne już od jakiegoś czasu narzędzia e-marketingowe zyskują nowy wymiar i otwierają przed markami nowe możliwości. Podstawą skutecznych działań w Internecie jest jednak – niezmiennie – dokładne poznanie potrzeb i oczekiwań swojej grupy docelowej i patrzenie na działania e-marketingowe w kontekście długofalowych celów komunikacyjnych. Warto sięgnąć po coraz bardziej szeroki wachlarz możliwości, które market erom oferuje Internet po to by nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zapamiętać, ale także – z pomocą doświadczonych agencji – przełożyć znajomość marki i internetową aktywność na realne korzyści poza Internetem.

Kategorie: Doświadczenia