Wprowadzenie nowego produktu na rynek zawsze jest wyzwaniem dla marketera. Pomimo pozytywnych opinii w testach focusowych, badaniach korytarzowych i wysokiej oceny zarządu, nowe produkty nie zawsze przyjmą się na rynku. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy dzisiaj nie tylko na bieżąco badać opinie konsumentów, ale i wzbudzać w nich chęci zakupowe.
W 2019 roku firma I.D.C. Polonia S.A. wprowadziła do sprzedaży nowy produkt: Mini Biszkopty marki Andante. Na tle konkurencji wyróżniają się nie tylko kształtem, ale i składem. Wyprodukowane na bazie mąki, jajek i cukru są zdrowszą alternatywą tego typu produktów.
Zadaniem Agencji Abanana było przeprowadzenie samplingu. Postanowiliśmy pójść jednak dwa kroki dalej i przy okazji zebrać opinie oraz uzyskać publikacje produktowe w mediach społecznościowych! Podczas nietypowej akcji zorganizowaliśmy konkurs podzielony na sześć edycji, z których każda trwała siedem dni. Rozdaliśmy 300 sztuk pakietów Mini Biszkoptów Andante, a chętnych było ponad 3 tys.
“Współczesne narzędzia pozwalają nam na szybkie i łatwe zorganizowanie konkursu w internecie. W przypadku tego produktu zadecydowaliśmy o wykorzystaniu dedykowanego landing page’a przy wsparciu social mediów: Facebooka oraz Instagrama” – wyjaśnia Agata Kieloch, Account Manager agencji Abanana.
Każda edycja konkursu składała się z dwóch etapów:
- I etap edycji – etap, w którym Uczestnik odpowiada na pytanie konkursowe oraz wypełnia formularz zgłoszeniowy,
- II etap edycji – etap, w którym Zwycięzca z I etapu danej edycji wypełnia ankietę.
Kieloch dodaje: “W I etapie każdej edycji nagrodziliśmy 50 osób, które otrzymały pakiet dwóch opakowań biszkoptów Andante Mini. Natomiast w II etapie każdej edycji 17 osób nagrodziliśmy kodami elektronicznymi 2D i 3D do Multikina”.
Efekt? Prawie 150 publikacji na Facebooku oraz Instagramie, niemal 200 komentarzy oraz ponad 6000 polubień, a przede wszystkim wiele spostrzeżeń i opinii od klientów, które dotyczyły reklamowanego produktu. Dowiedzieliśmy się, że:
- 99,16% ankietowanych poleciłoby znajomym Mini Biszkopty Andante,
- 89,96% ankietowanych uważa, że opakowanie Mini Biszkoptów Andante jest odpowiedniej wielkości,
- 68,62% ankietowanych następnym razem, mając ochotę na coś słodkiego, wybierze Mini Biszkopty Andante.
Tak promowany produkt wypadł w ankiecie, a co na jego temat sądzą uczestnicy konkursu? Przeczytajcie sami:
- Jadzia z Gryfic: “Są świetną przekąską, pasują do każdego deseru. Ogromnym plusem jest ich chrupkość. Niesamowicie pachną, a do tego doskonale smakują. Są małe i słodkie”.
- Małgorzata z Krakowa: “Są to najlepsze biszkopciki, jakie jadłam. Super skład, bo zawierają tylko trzy składniki, a bardzo cenię sobie naturalne i zdrowe produkty”.
- Marta z Gdańska: “Małe, sprytne biszkopciki o niebiańskim smaku. Poleciłam je już wszystkim znajomym! :) jeden jest tylko minus – za szybko znikają z torebki ;)”
- Piotr z Łomży: “Nie zawiodłem się! Biszkopty są przepyszne, smakują zarówno mnie, jak i mojemu synkowi :) no i główna zaleta, czyli skład, który w dzisiejszych czasach jest tak ważny dla nas konsumentów:) palce lizać! :)”
Abanana odpowiedzialna była za współtworzenie mechanizmu konkursu, pytań w ankiecie oraz za obsługę konkursu: prace IT, Client Service oraz logistykę związaną z wysyłką nagród.