Abanana, Ciekawostki branżowe, Top 5

Jak COVID-19 wpływa na marki i zmienia konsumenckie zachowania?

Minęło już ponad 140 dni od kiedy to w Polsce pojawił się pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem COVID-19, wpływając na życie każdego człowieka nad Wisłą. Jak bardzo w związku z tym zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec marek? Czego dziś oczekują klienci od komunikatów, które do nich trafiają?

Na to pytania odpowiada raport przygotowany przez Kantar Group, który nie tylko zapytał Polaków o ich zdanie, ale też przeanalizował historyczne wydarzenia o podobnych charakterze.

Teza pierwsza: po wcześniejszych kryzysach wywołanych epidemiami (SARS, MERS) czy też np. katastrofie w elektrowni atomowej w Fukushimie, gospodarka wracała na dawne tory już po kilku miesiącach.

Teza druga: podtrzymuj markę i doświadczenia, rewidując ich kurs. W ocenie Kantar marki nie powinny rezygnować ze strategicznej komunikacji, która jest obliczona na długofalowe efekty.

Teza trzecia: poszczególne branże napotykają na odmienne wyzwania. Istnienie niektórych marek czy całych firm jest zagrożone, a przed innymi otwierają się możliwości.

Teza czwarta: wspieraj, nie sprzedawaj, bądź wrażliwy. Konsumenci nie chcą, aby marki przestały się reklamować. Ale reklama nie może „żerować” na pandemii. Może mieć wydźwięk pozytywny, ale współodczuwający, wspierający i odpowiedni do sytuacji.

 

Teza piąta: nie tylko treść, ale i kanał dotarcia ma znaczenie w tych czasach.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x