Minęło już ponad 140 dni od kiedy to w Polsce pojawił się pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem COVID-19, wpływając na życie każdego człowieka nad Wisłą. Jak bardzo w związku z tym zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec marek? Czego dziś oczekują klienci od komunikatów, które do nich trafiają?
Na to pytania odpowiada raport przygotowany przez Kantar Group, który nie tylko zapytał Polaków o ich zdanie, ale też przeanalizował historyczne wydarzenia o podobnych charakterze.
Teza pierwsza: po wcześniejszych kryzysach wywołanych epidemiami (SARS, MERS) czy też np. katastrofie w elektrowni atomowej w Fukushimie, gospodarka wracała na dawne tory już po kilku miesiącach.
Teza druga: podtrzymuj markę i doświadczenia, rewidując ich kurs. W ocenie Kantar marki nie powinny rezygnować ze strategicznej komunikacji, która jest obliczona na długofalowe efekty.
Teza trzecia: poszczególne branże napotykają na odmienne wyzwania. Istnienie niektórych marek czy całych firm jest zagrożone, a przed innymi otwierają się możliwości.
Teza czwarta: wspieraj, nie sprzedawaj, bądź wrażliwy. Konsumenci nie chcą, aby marki przestały się reklamować. Ale reklama nie może „żerować” na pandemii. Może mieć wydźwięk pozytywny, ale współodczuwający, wspierający i odpowiedni do sytuacji.
Teza piąta: nie tylko treść, ale i kanał dotarcia ma znaczenie w tych czasach.