Generowanie leadów B2B to niełatwe zadanie, jednak istnieje wiele narzędzi i strategii, które mogą ułatwić osiągnięcie sukcesu w tej dziedzinie. Jednym z nich jest Contextual Marketing, coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorstwa oraz agencje kreatywne ze względu na swoje potencjalne możliwości. W tym artykule omówimy, jak efektywnie wprowadzić Contextual Marketing w generowanie leadów B2B i jakie korzyści można osiągnąć, stosując tę strategię.
Contextual Marketing polega na dostarczaniu treści marketingowych zgodnych z kontekstem, w jakim znajduje się odbiorca. Dzięki temu możemy skierować do niego bardziej spersonalizowane komunikaty oraz treści, z którymi będzie się łatwiej identyfikować, co prowadzi do związania się z marką i w konsekwencji wygenerowania leadów. Załóżmy, że prowadzisz firmę zajmującą się sprzedażą programów lojalnościowych i transmitujesz reklamę o swojej ofercie na stronie z artykułami o marketingu. Prawdopodobieństwo, że stworzysz leada z takiego działania, jest dużo większe niż promowanie tej samej reklamy na serwisie o grach komputerowych.