W dobie dynamicznych zmian rynkowych i rosnącego znaczenia doświadczeń w budowaniu relacji z klientami branża hotelarska również musi dostosować swoje strategie marketingowe do potrzeb dzisiejszych konsumentów. Jednym z kluczowych pojęć, na które hotelarze muszą zwrócić uwagę, jest „Experience Economy” – czyli szereg działań, które kładą nacisk na wartość tworzoną przez unikalne i niezapomniane doświadczenia generowane dla klientów. W tym artykule dowiesz się, jak „Experience Economy” zmienia rynek hotelarski oraz jak kreatywnie wykorzystać te trendy w branży hotelarskiej.
Nowa generacja turystów szuka wyjątkowych, autentycznych doświadczeń, które odróżniałyby ich podróż od innych, a hotele – jako przedłużenie tej podróży – również muszą dostarczać unikalnych wrażeń, aby sprostać tym oczekiwaniom. Coraz więcej ludzi, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, kieruje się przede wszystkim wartościami niematerialnymi takimi jak przeżycia, emocje i wspomnienia. Ta tendencja powoduje, że hotelarze muszą dostosować swoje usługi, aby tworzyć wyjątkowe i niezapomniane programy lojalnościowe, które pozwolą zatrzymać tę coraz trudniej zachwycaną grupę klientów.