Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak kształtowanie percepcji produktu za pomocą zapachów wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Wprowadzenie do kształtowania percepcji produktu za pomocą zapachów

Każdy z nas pamięta zapachy dzieciństwa, ulubioną potrawę czy ulubione perfumy, które już na sam zapach potrafią przywołać skojarzenia i wspomnienia. Tak silną moc mają zapachy, które wpływają na nasze zmysły i nierzadko kształtują nasze zachowania, także w sytuacjach zakupowych. W związku z tym, przedsiębiorstwa coraz częściej stosują eksperckie rozwiązania z wykorzystaniem aromatów, usilnie pragnąc wpłynąć na decyzje zakupowe swoich klientów. W artykule omówimy, jak kształtowanie percepcji produktu za pomocą zapachów wpływa na decyzje zakupowe klientów.

Jedną z praktyk wykorzystujących zapachy w marketingu jest aromaterapia , której głównym celem jest tworzenie komfortowych warunków dla klientów oraz sprzyjanie dobremu samopoczuciu. Od tego, czego doświadczamy na placówce sprzedażowej oraz w jaki sposób odbieramy oferowane produkty, w dużej mierze zależy, czy zdecydujemy się na ich zakup. Coraz więcej przedsiębiorstw, w szczególności w branżach, gdzie emocje i odczucia odgrywają kluczową rolę w decyzji zakupowej, inwestuje w zapachy oraz innowacyjne programy lojalnościowe.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x