Wprowadzenie do kształtowania percepcji produktu za pomocą zapachów
Każdy z nas pamięta zapachy dzieciństwa, ulubioną potrawę czy ulubione perfumy, które już na sam zapach potrafią przywołać skojarzenia i wspomnienia. Tak silną moc mają zapachy, które wpływają na nasze zmysły i nierzadko kształtują nasze zachowania, także w sytuacjach zakupowych. W związku z tym, przedsiębiorstwa coraz częściej stosują eksperckie rozwiązania z wykorzystaniem aromatów, usilnie pragnąc wpłynąć na decyzje zakupowe swoich klientów. W artykule omówimy, jak kształtowanie percepcji produktu za pomocą zapachów wpływa na decyzje zakupowe klientów.
Jedną z praktyk wykorzystujących zapachy w marketingu jest aromaterapia , której głównym celem jest tworzenie komfortowych warunków dla klientów oraz sprzyjanie dobremu samopoczuciu. Od tego, czego doświadczamy na placówce sprzedażowej oraz w jaki sposób odbieramy oferowane produkty, w dużej mierze zależy, czy zdecydujemy się na ich zakup. Coraz więcej przedsiębiorstw, w szczególności w branżach, gdzie emocje i odczucia odgrywają kluczową rolę w decyzji zakupowej, inwestuje w zapachy oraz innowacyjne programy lojalnościowe.