Facebook to doskonałe miejsce, by przeprowadzić rebranding. Fani, zgromadzeni wokół marki w serwisie, mogą stać się skutecznymi ambasadorami zmian, jej sojusznikami i pomocnikami.
Gdyby nie zmiany, firmy i marki stałyby w miejscu. Co więcej, pozwolenie sobie na luksus braku zmian, podczas gdy nasza konkurencja idzie do przodu jest równoznaczne z cofaniem się. Mimo tego, marki nie lubią się zmieniać. Dlaczego? Głównym mankamentem zmian jest to, że ludzie… ich nie znoszą. Większość nie dochodzi do skutku ze względu na silnie negatywne reakcje ze strony konsumentów i klientów, dla których jakiekolwiek zmiany są przeważnie zmianami na gorsze. Nie musi tak być.
To prawda, że nieumiejętnie przeprowadzony rebranding może negatywnie odbić się na marce. Jednak postępując według kilku podstawowych wskazówek jest ona w stanie przeprowadzić go skutecznie, nie tylko nie zrażając do siebie społeczności, ale zdobywając nowych fanów i klientów.