Branża FMCG, jak podaje Socialbakers.com, jest obecnie jedną z największych i najszybciej rosnących na Facebooku.1 Specyfika tej branży stwarza ogromne możliwości komunikacji marketingowej, jednocześnie stawiając przed marką nie lada wyzwanie. Problemem, który szczególnie dotyka produktów z kategorii FMCG jest to, jak wyróżnić się spośród konkurencji. Dlatego marketerzy poszukują unikalnej strategii, która pomoże im nie tylko zaangażować Fanów w dyskusję i pozyskać nowych klientów, ale również zostać zapamiętanym.
Obecność na Facebooku w przypadku dóbr szybko zbywalnych może nie tylko podnieść świadomość marki, ale również zaprocentować lepszymi wynikami sprzedaży. Umiejętnie angażując Fanów w komunikację z marką można przeprowadzić rebranding, wykorzystując Facebook jako główny kanał komunikacji zmiany, jak zrobiły to wafelki Góralki, sprawić by Fani sami przesyłali produkt swoim znajomym, zachęcając nich do spróbowania produktu, co udało się marce Verbena, dzięki uruchomieniu Poczty Cukierkowej czy zaangażować Fanów we wspólną akcję.