Marketing szeptany, nazywany także marketingiem oddolnym (ang. Word of Mouth), to skuteczna technika promocji oparta na przekazywaniu informacji o produkcie czy usłudze przez zadowolonych konsumentów. W dobie wszechobecnych social mediów i rosnącej konkurencji, wykorzystanie tego narzędzia w promocji marki staje się kluczowe. Jak zatem skutecznie integrować strategię marketingu szeptanego z pozostałymi kanałami marketingowymi, aby zwiększyć jej efektywność?
Współczesny marketing to szerokie spektrum działań, które obejmują zarówno klasyczne metody, takie jak reklama telewizyjna, radiowa czy prasowa, ale również działania w medium online, gdzie rządzą pogonią za „kliknięciami” i polubieniami. Zatem jak włączyć do tego skuteczny marketing szeptany? Z pomocą przychodzi integracja. Wzmożone działania w mediach społecznościowych (często w rękach agencji kreatywnych) warto połączyć z programami lojalnościowymi, które, choć wprowadzane przez różne programy lojalnościowe, bazują w dużej mierze właśnie na marketingu szeptanym.